Industria de vending a fost întotdeauna o industrie orientată spre client, oferind publicului opțiuni convenabile alimentare și de băuturi, la un preţ accesibil – oriunde, oricând. Industria a evoluat peste...

5 tendințe cheie de dezvoltare a vendingului mondial în 2013

Industria de vending a fost întotdeauna o industrie orientată spre client, oferind publicului opțiuni convenabile alimentare și de băuturi, la un preţ accesibil – oriunde, oricând. Industria a evoluat peste ani de la tradiţionalele aparate de vending cu fise la micro-piețele nesupravegheate, vendingul fără numerar (cashless), ecrane tactile şi vending de cafea, și asta doar pentru a enumera câteva exemple.

Deci, cum va continua industria de vending să evolueze în 2013? Experţii internaționali sunt de acord în mod colectiv că aceasta trebuie să avanseze oferind clienților ceea ce își doresc — inclusiv accesul la comoditate, valoare şi calitate. Deci ce anume dorește clientul? Şi cum poate continua industria să crească? Există 5 metode prin care industria de vending mondială poate veni în întâmpinarea nevoilor de astăzi ale consumatorilor şi prin care aceasta poate continua să înflorească în 2013:

1. Opțiuni Sănătoase

Aparatele de vending care se bucură de succes, cum ar fi cele care distribuie prăjituri, bomboane, chipsuri şi băuturi dulci, vor include o varietate largă de opțiuni de produse ca urmare a schimbării în preferinţe a consumatorilor privind gustările. Compania de cercetare la nivel global, Hartman Group, a lansat recent un raport privind această nișă, care spune că 57% dintre americani au spus că este important sau foarte important să aibă opțiuni de snack sănătoase. Un alt raport de cercetare din 2012, efectuat de Symfony IRI Group, arată că 87% dintre consumatori încearcă să mănânce sănătos. Mulţi operatori s-au alăturat deja tendinței câștigătoare de a oferi opţiuni sănătoase pentru a rămâne în topul preferințelor consumatorilor, industria ca întreg trebuie să arate că este responsabilă de ceea ce ne dă să consumăm.

Desigur, vor exista întotdeauna acei consumatori care vor dori să cumpere o gustare tradiţională, cum ar fi chips-urile sau un baton de bomboane; cu toate acestea, din ce în ce mai mulţi consumatori devin conştienți de importanța sănătății lor. Pentru a spori vânzările, operatorii ar trebui să ofere o varietate largă, ce va include opţiuni sănătoase şi tradiţionale, pentru a asigura efectuarea unei vânzări în ambele cazuri.

2. Vendingul cu plată fără numerar (cashless)

Timp de ani de zile industria de vending a fost un domeniu care a funcționat pe bază de fise (monede) plus bancnote – în concluzie cu bani cash. Cu toate acestea, în zilele noastre, din ce în ce mai puţine persoane mai poartă numerar asupra lor  — mai ales generaţia tânără.

Un raport de anul trecut arată că în prezent în lume există mai puţin de 200.000 aparate de vending care oferă plata fără numerar ca opţiune. Comparați acest lucru cu rezultatele cercetării de piață efectuată de Javelin Strategy & Research, care arată că în 2011, doar 27% din totalitatea achiziţiilor efectuate la toate punctele de vânzare au fost efectuate cu bani cash şi veţi vedea problema. Până în 2017, se aşteptă ca numărul de tranzacţii cu numerar să scadă până la 23%, astfel încât pentru a rămâne competitivă, industria va fi nevoită să facă din această modalitate de plată o prioritate în 2013. În caz contrar, ce îl poate opri pe un consumator fără cash să mergă în altă parte? În timp ce mărimea comisioanelor la tranzacţii cu cărțile de credit poate fi un motiv de îngrijorare, furnizorii de soluţii de plată fac această opţiune mai accesibilă.

3. Micro-piețele

Astăzi este segmentul industriei de vending cu cea mai rapidă creştere, plasarea de micro-piețe va continua să crească în 2013. Conform cercetărilor efectuate la nivel internaţional, 5% din operatori au adăugat micro-pieţele în 2011 în portofoliul lor. Dintre cei care nu operează încă micro-pieţe, 16% plănuiesc să le adauge în 2013. Totuşi creşterea în popularitate a micro-pieţelor nu va înlocui în totalitate aparatele de vending, ci va servi în schimb ca un accesoriu pentru industrie. Unul dintre factorii care acționează asupra dezvoltării micro-pieţelor este varietatea de produse pe care acestea le oferă, acoperind un spectru larg din nevoile consumatorilor.

4. Upgrade pentru aparatele de vending

Clienţii nu mai sunt mulţumiți de aparatele de vending tradiţionale. La fel ca și în cazul tuturor celorlalte tehnologii şi industrii, totul a devenit mai mare şi mai bun, mai sofisticat. Iar industria de vending trebuie să ţină pasul. Deşi poate necesita investiţii, acest progres în tehnologie va ajuta industria de vending să se diferenţieze, să capteze atenția consumatorului, să îmbunătăţească experienţa în sine şi să producă mai multe vânzări.

5. Cafeaua

Cum ar supravieţui lumea fără cafea? În 2013 clientul va continua cu siguranţă să dorească să-și primească cafeaua de dimineaţă. Cercetări recente oferite de NAMA (Asociația Americană de Vending), privind tendinţele înregistrate de cafea printre consumatori, arată că doar 41% din consumatori au acces la cafea la locul de muncă. Doar 22% dintre aceste locaţii au cafea gastronomică sau de specialitate, acestea fiind cel mai bine consumate şi cele mai preferate băuturi de cafea. Există cu siguranţă posibilități de creştere în segmentul de servicii de cafea.

Cheia succesului într-o afacere este să știi ce să schimbi şi ce să păstrezi în timp ce afacerea continuă să funcționeze.

În 2013, oamenii din întreaga lume vor dori mai multe produse sănătoase, opţiuni suplimentare de plată, cafea mai bună şi echipamente tehnologice avansate, inclusiv micro-pieţe. Operatorii se pot aştepta la un preţ bun şi continuarea generării de profituri, dacă satisfac aceste nevoi.