Cei doi asociați ai companiei S.C. Lumea Cafelei SRL au reușit să creeze un brand de notorietate în industria vendingului de la noi. Lucrurile nu au fost simple deloc, dar...

Marian Lică și Mugur Popescu, proprietari Lumea Cafelei: “Interacționăm foarte bine cu factorii de decizie din companiile cu care lucrăm, ceea ce ne permite să cunoaștem bine piața și să luăm decizii rapid”

Cei doi asociați ai companiei S.C. Lumea Cafelei SRL au reușit să creeze un brand de notorietate în industria vendingului de la noi. Lucrurile nu au fost simple deloc, dar cu ambiție, răbdare și abnegație, cei doi prieteni au reușit să depășească toate greutățile și au răzbit pe o piață a vendingului încă nematurizată și insuficient educată. Aflați mai multe detalii despre povestea lor de succes în materialul următor.

Va rog să ne spuneți câteva lucruri despre cum a început afacerea LUMEA CAFELEI și care au fost etapele de dezvoltare până în prezent?

Afacerea a început ca un mod de câștigare a independenței financiare. Atât eu cât și asociatul meu, Mugur Popescu, am lucrat în companii multinaționale și am decis să ne punem la treabă capacitățile și rețeaua de cunoștințe pentru a începe afacerea inițială de operatori de vending. La vremea aceea unul dintre clienții companiei pentru care lucram era Zagatto Ltd., o companie din Bulgaria care era cel mai mare client pentru paharele de vending Huhtamaki (companie pentru care lucram la vremea respectivă). Asociații companiei mi-au propus această afacere plecând de la premisa că după apă, cafeaua e cea mai consumată băutură în Europa. Așa că, natural, premisele de dezvoltare ale sectorului de vending de băuturi sunt foarte bune…

Inițial am pornit la drum cu bani împrumutați de la bancă și am montat câteva automate de vending atât second-hand cât și noi în locațiile mai pretențioase. Ulterior, după ce nebunia de la începutul afacerii s-a mai liniștit, am dat drumul și domeniului de web www.magazinuldecafea.ro care ne-a adus destul de repede notorietate.

În ultimii doi ani am devenit mai agresivi în vânzarea de produse consumabile către alți operatori de vending din toată țara, ceea ce ne-a adus o creștere a cifrei de afaceri spectaculoasă în condițiile de piață actuală.

Vă rog să ne descrieți businessul vostru?

În momentul de față avem două direcții. Una de operator de vending – însă pe care nu o controlăm, în sensul că nu e prioritate pentru noi, dar ne aduce un venit pe care ne putem baza în fiecare zi… Iar cea de-a doua, este cea de distribuitor al unor mărci renumite ale industriei de vending, pe care punem accent și care o vedem ca singura direcție de dezvoltare în viitor. Există și un mic, foarte mic, deocamdată, interes pentru sectorul HORECA…

Care sunt principalele produse pe care firma voastră le comercializează?

Principalele produse sunt marca de cafea Covim (Italia), cafeaua Pera (Italia), marca de băuturi instant granulate Simat (Spania), laptele Regilait (Franța), paharele de plastic Huhtamaki și recent apărută în portofoliu, o marcă privată de cafea prăjită în Italia cu un preț foarte atractiv, Vandino Bar Crema.

Care consideri că ar fi punctele forte ale firmei voastre? Prin ce se diferențiază LUMEA CAFELEI de competiție?

În principal, dat fiind mediul economic actual, ne concentrăm să ținem costurile la un nivel cât mai mic și să avem un portofoliu cât mai complex. În esență avem în ofertă tot ce îți poți dori în materie de produse pentru vending de băuturi calde atât ca varietate de mărci, cât și cam pentru toate buzunarele, la prețuri extrem de competitive.

De asemenea, încercăm să petrecem cât mai mult timp în teren și să interacționăm cu factorii de decizie din companiile cu care lucrăm, ceea ce ne permite să cunoaștem bine piața și să luăm decizii rapid. Și nu în ultimul rând, încercăm să creăm relații personale cu toți partenerii noștri de afaceri, furnizori și clienți deopotrivă.

Mediul economic din România nu dă încă semne de revenire. Cu ce probleme vă confruntați în acest moment pe piață?

Evident, cererea pentru produse cu preț scăzut a crescut (în special cafeaua) iar competiția s-a intensificat, ceea ce nu e o problemă neapărat. Problemele reale sunt încă piața neagră la cafea și la paharele de plastic, însă observăm o scădere a fenomenului… Paradoxal, contrar tendinței, există o creștere a cererii de pahare de carton vending, care au un preț dublu față de cele de plastic, în speranța că prima impresie este cea mai importantă…

Care este profilul clientului LUMEA CAFELEI?

Nu există un tipar al clientului nostru datorită faptului că portofoliul nostru ne permite să abordăm orice nevoie a companiilor operatoare de vending sau a distribuitorilor zonali. Comercializăm în acest moment 15 blenduri de cafea boabe, 7 tipuri de cafea instant, 9 feluri de lapte praf și creamer, 8 tipuri de ciocolată, 6 tipuri de ceai instant și aproximativ 10 tipuri de pahare de plastic sau carton pentru vending.

Ce condiții ar trebui să îndeplinească mediul de afaceri de vending românesc pentru ca această industrie să prospere?

Personal cred că industria de vending românească este exact unde poate să fie în acest moment, dat fiind nivelul de trai al românilor și cultura de birou pe care o au. Vorbesc aici de vendingul de băuturi calde unde atâta vreme cât va exista o limitare dată de prețul produsului, toată lumea va încerca să se încadreze în costuri cât mai mici, de aici rezultând un produs submediocru livrat de automate învechite moral și tehnologic .

Care sunt pașii de parcurs în planurile de viitor ale companiei voastre?

În mod sigur vom renunța la partea de operare a aparatelor cu care am început afacerea, pentru a nu intra în conflict de interese cu operatorii care cumpără consumabile de la noi, deși nu am avut până acum nici o situație de acest gen…

Iar în viitor ne vom întării portofoliul, vom aduce câteva produse complementare (printre care și gama de ceaiuri Maraviglia din Italia) și vom încerca să investim în consolidarea stocurilor pentru că am observat o migrare a clienților altor competitori către noi datorită faptului că situațiile noastre de out of stock sunt aproape inexistente.