În ediția de față Coca-Cola ne demonstrează cât de mult a influențat cultura pop mondială. Aici aveți idei despre ce puteți face cu brandul vostru dacă este suficient de (re)cunoscut...

Idei de vending 7

În ediția de față Coca-Cola ne demonstrează cât de mult a influențat cultura pop mondială. Aici aveți idei despre ce puteți face cu brandul vostru dacă este suficient de (re)cunoscut și voi suficient de nebuni. Poate iese ceva…

“Coca Cola Concept”

“Coca Cola Concept” – invenție a germanului Kapitonov este o creativă revoluție a cutiilor de metal. Germanul Kapitonov se întoarce la cutiile compacte originale și adevărate, pentru a face cumpărătorii să aprecieze și mai mult modelele de astăzi, prin ‘Coca Cola Concept’. Conceptul este simplu, dar cu toate acestea captivant, Kapitonov folosește produsele recunoscute ale producătorului Coca-Cola precum Sprite, Fanta și Coke, pe care le-a introdus în ambalaje de tipul celor pentru pește la conservă. Cu doar o scurtă manevrare a desfăcătorului de conserve veți putea sorbi din băutura ce a făcut istorie (dar să aveţi grijă la marginile ascuţite!)

“Coca Cola Concept” vă va face poate un pic mai atent data viitoare când veţi consuma o băutură carbogazoasă şi vă va reaminti că până și banalul ambalaj are o istorie a evoluţiei sale.

Cutiile de celebrare de tip Pop Can

Cutiile James Jarvis x Coca-Cola au fost create pentru aniversarea cu numărul 125, ca o celebrare a istoriei de lungă durată de care se bucură băutura. Cu un total de şase modele de ediție limitată, aceste cutii vor adăuga un ingredient suplimentar de distracţie şi ciudățenie fiecărei înghiţituri “pop” pe care o vei lua.

James Jarvis este un ilustrator britanic a cărui creații au un iz vesel. Potrivit lui Highsnobiety, aceste cutii au fost deja văzute în Hong Kong. Fanii Coca Cola din alte părți ale lumii, care speră să colecționeze toate cele șase modele, vor trebui să aştepte şi să vadă dacă cutiile celei de-a 125 a aniversări James Jarvis x Coca-Cola, vor umple sau nu aparatele de vending și rafturile din orașele lor.

Reclame cu muzică Pop Art

Campania de reclame QuitoFest 2011 crează un pod peste prăpastia aflată între cele două fenomene din cultura pop: arta pop şi muzica independentă. Ca şi cum ar targeta toți pasionații de spaniolă, aceasta este plină de imagini Warhol-ești (Andy Warhol a fost un mare artist american al anilor’60, care a fost o figură de frunte în mișcarea vizuală cunoscută sub numele de arta pop. Lucrările sale explorau relația dintre expresia artistică, cultura celebrității și publicitate.), care acoperă orice, de la cutiile de supă Campbell la sticlele de Coca Cola. Prezentate într-un mod mai degrabă minimalist, deși aceste imagini nu amintesc sub nicio formă muzica, simbolizează totuși un tip de mişcare.

Concepută și executată de agenția de publicitate BBDO cu sediul în Ecuador, campania QuitoFest 2011 a fost ilustrată de Diego Gavilanez. Pe fiecare poster se citeşte “Vuele el Rock,” care înseamnă “Noul Rock” în limba spaniolă, cu scrisul de mână a lui Andrés Rodríguez. Asociată cu imagini, campania de publicitate QuitoFest 2011 pare nu numai să le ceară oamenilor să sprijine din nou acest festival, ci și să îmbrățișeze, de asemenea, o epocă apusă.

Muzica electronică în combinație cu băuturile carbogazoase

Combinați una dintre cele mai mari formații de muzică electronică cu o mare companie de băuturi răcoritoare, şi apare designul Daft Punk x Coca Cola. Duo-ul “electronic” francez înființat în 1993 la Paris de către Thomas Bangalter și Guy-Manuel de Homem-Christo au mai colaborat cu Coca-Cola și în trecut, pentru două recipiente de aluminiu. Acum se întorc cu sticla Daft Punk x Coca Cola, care este un pic diferită decât predecesoarea sa. În loc de aluminiu, francezii au optat pentru aspectul clasic al recipientului din sticlă. Pentru vânzare vor fi disponibile două modele diferite: unul are logo-ul Coca Cola și capacul argintiu, iar celălalt înlocuieşte argintiul cu auriul. Aceste culori au fost alese datorită căștilor purtate de Daft Punk în aparițiile lor. Aceste produse vor fi vândute în curând în întreaga lume, așa că fi-ți pe fază!

Recipiente Coca Cola Couture

Tributul Coca Cola adus proiectului de modă cu scop caritabil a fost înviat, pentru a strânge din nou bani pentru victimele care au supravieţuit cutremurului devastator din Abruzzo, Italia, în 2009. Fiind un efort comun concertat al acestor companii importante, una de băuturi carbogazoase şi cealaltă de modă, incluzând distinși designeri precum Rosella Jardini (Moschino), Donatella Versace, Angela Missoni, Alberto Ferreti, Consuelo Castiglioni, Anna Molinari (Blumarine) şi Etro, această iniţiativă aduce cu sine, de asemenea, și conştientizarea suferințelor care încă există.

Prezentat recent la Centrul de Modă din Milano, proiectul  de caritate Coca Cola tribut adus Modei conține adevărate opere de artă. De la bibelourile gărgăriţă ale lui Moschino la tema lui Versace, Malibu Barbie, fiecare sticlă are o veselie aparte. Feminine, la modă şi distractive, fiecare dintre acestea reprezintă stilul unic şi persoana designerului.

Reclamă cu secretul ținut de vis al iernii

Chiar dacă Crăciunul încă nu a sosit, vă puteţi bucura de pe acum de aparatul Coca-Cola Magic Machine, care demonstrează că bucuriile sărbătorilor se pot ascunde unde vă aşteptați mai puţin.

Coca-Cola Magic Machine este un automat de vending din Buenos Aires, care se bazează pe un concept interactiv. Premisa de la care se pleacă este că un aparat de vending poate să atragă vizitatori înăuntru. De îndată ce oaspeţii neaşteptați apasă un buton, aparatul se deschide ca prin magie, dezvăluind un pasaj secret. Ce îi aşteaptă pe acește oameni, este un paradis de iarnă plin de zăpadă, Moș Crăciun, câteva personaje ciudate şi, desigur, Coca Cola. Este o reclamă destul de caldă, care surprinde excelent de bine spiritul Crăciunului.

Cutiile Zâmbitoare

Regândind cutiile de Coca-Cola pentru a se potrivi cu sloganul său,”Open Hapiness” (Deschide Fericire), campania “Happy Can” (Cutia Veselă) a modificat modalitatea de deschidere a tradiționalei cutii de băutură răcoritoare, în așa fel încât, să îți poată zâmbi. La deschiderea cutiei, în loc de poziția inițială, curbele de deschidere sunt direcționate în sus, pentru a le zâmbi clienților. Dezvoltată de agenția de publicitate McCann-Erickson, cutiile au avut parte de nenumărate iteraţii pentru a se obţine zâmbetul.

Înainte de eliberarea cutiilor pentru vânzarea cu amănuntul, orașul Milano a fost umplut cu banere de prezentare gigant. Cutiile zâmbitoare poziționate pe stradă și în interioare au făcut deliciul multor pietoni. Raţionamentul din spatele campaniei a fost că la un an de la lungul șir de revolte politice, economice şi religioase din Italia prin modificarea cutiei de Coca-Cola, McCann-Erickson a sperat să obţină câteva zâmbete de la oameni, în ciuda evenimentelor recente.

Aparatele de Vending cu Acces la Internet

Iată ceva nou pentru cei care vizitează plajele din Brazilia: acces gratuit la internet de la un aparat de vending Coca-Cola, numit corespunzător, Happiness Refill (realimentare cu fericire). Coca-Cola a instalat acest aparat la unul dintre magazinele sale de pe plaja Copacabana din Brazilia, pentru ca acesta să ofere acces gratuit la internet.

Tot ce trebuie să faceţi este să puneţi telefonul în dreptul unui să-i zicem “robinet” şi veţi putea descărca un browser cu tema Coca Cola şi 20 de MB de date. Puteţi utiliza aceste date pentru a asculta muzică de pe browser, pentru a accesa reţelele sociale sau pentru a verifica starea vremei! Aparatul este testat în prezent de aproximativ 50 de utilizatori Android. Cu toate acestea, Coca Cola speră să instaleze aparate Happiness Refill și pentru alţi utilizatori de telefoane inteligente.

Să ne înțelegem. Aceste idei de vending nu sunt pentru oricine, și nu mă refer aici neapărat la faptul că trebuie sa fii un mare brand, însă trebuie sa deții o mare calitate: să fii original. Celebra companie americană ce a făcut subiectul articolului de față ne-a demonstrat decenii la rând că poate și este un „must” să se reinventeze, să vină cu inovații de marketing și de imagine care să o mențină tot timpul în atenția consumatorilor, iar vendingul i-a oferit mereu acest teren propice pe care a știut mai bine ca alții să-l fructifice.