Japonia, bineînțeles! Vânătoarea aparatelor de vending japoneze continuă furibund și în această ediție. Aparat de Vending de Caritate Disponibile în Japonia, automatele de caritate permit consumatorilor însetați să cumpere o...

VĂ ROG, INTRODUCEȚI MONEDA! partea a XI-a

Japonia, bineînțeles!

Vânătoarea aparatelor de vending japoneze continuă furibund și în această ediție.

Aparat de Vending de Caritate

Disponibile în Japonia, automatele de caritate permit consumatorilor însetați să cumpere o băutură șialeagă o cauză de caritate pe care ar dori să dea veniturile lor. Pentru cei cărora nu le este sete, există posibilitatea de a dona orice sumă unui caz ce îl consideră că merită prin selectarea cauzei și a sumei donate. Alte automate sunt exclusiv create pentru campania Panglica Albă, iar băuturile distribuite de acest aparat includ chiar logo-ul de campanie al acestora, care semnifică un sprijin pentru sănătatea femeilor gravide în țările în curs de dezvoltare.

Aparat de vending ce îți eliberează gratis un produs dacă te uiți la un spot comercial

Ai fi dispus să te uiți la un spot comercial timp de 30 de secunde în fața unei mașini de vending pentru a obține o băutură gratis? Operatorul de automate de vending, Apex Corp, consideră că japonezii însetați vor putea să bea o cafea sau alte băuturi non-alcoolice, la un preț redus sau chiar gratuit - atâta timp cât aceștia sunt dispuși să se uite 30 de secunde la spoturile publicitare ce rulează pe displayele automatelor. În felul acesta se dorește ca transmiterea mesajului publicitar să se facă direct către consumator, iar acesta să-l și consume, să-l testeze, astfel încât data viitoare când va lua decizia de cumpărare să fie în cunoștință de cauză.

Aparat de vending-ruletă

Un astfel de aparat este cu adevărat o surpriză. Prima oară a apărut în Singapore, dar acum este și în Japonia. Până își deschid piața de gambling, japonezii pot juca liniștiți la ruletă la acest aparat de vending. Ideea este simplă și făcută să te ia prin suprindere. Bagi banii în aparat și automatul îți dă ce vrea el; măcar ști că e o băutură. Dar pentru că vine într-un ambalaj unic pentru toate băuturile de acolo, îi vei afla gustul abia când vei desface cutia.

Aparatul de vending uman

Da, e o năzdrăvănie! Știu! Dar japonezii știu să se și distreze, nu doar să muncească.

Acest aparat de vending se află în Shibuya, aproape de piața Hachiko și este operat de un om. Da, ați citit bine. Totul face parte, evident, dintr-o campanie de marketing de promovare a unui produs alimentar dulce, mai multe nu vă spun. Ideea este să te surprindă. Să-ți arate cât de uman poate fi un automat de vending. Să îți transmită un mesaj de atragere către vendomatele lor personalizând până la urmă ceva “rece”, distant; o mașină.

Japonezi cred că pot lua un produs obișnuit și îl pot face extraordinar.

Există foarte adesea cazuri în care consolidarea sau modificarea unui produs frecvent utilizat poate conduce la o renaștere care va genera un nivel ridicat de succes. În ochii unui consumator, gradul în care un produs familiar este îmbunătățit sau modificat poate face să apară un brand nou.

Aparat de vending cu snackuri din legume

De curând, un furnizor major de produse alimentare pe piața japoneză, a lansat o linie cu totul nouă de legume sănătoase. Liniei de legume i s-a alăturat și una care oferă gustări și dulciuri. Așadar, japonezii mănâncă sănătos și de la aparatele de vending, iar ei acordă proritate stilului de viață sănătos și nutriției. Am observat foarte multe școli și clădiri de birouri cu astfel de aparate cu legume gustoase și bogate nutrițional!

Automate de vending ca artă

Ăsta este un aparat drag mie. Și în România aș fi vrut să văd așa ceva când eram în țară, dar din păcate nu vedeam decât cabluri și fire electrice ce duceau și/sau treceau prin aparate și vedeam cât de mult erau vandalizate cu graffiti. Nu era tocmai o priveliște plăcută să treci în fiecare zi pe lângă așa ceva. Însă cu niponii e altceva. Lor le plac orașele frumoase.

Aparatele de vending sunt considerate de ei ca niște medii publicitare gigantice.

Ca urmare, este logic să îmbunătățești experiența și să creezi ceva ce consumatorii își vor aminti. De obicei acest lucru înseamnă un panou uriaș. Cu toate acestea, în acest caz, această mașină de vending este un mediu pentru artă. Deși nu aveam prea multe informații cu privire la acest aparat de vending, se pare că aparține unui distribuitor de băutură. De obicei vendomatele sunt ceva ce se amestecă în peisajul urban, ceva fără personalitate, care nu ies în evidență; dar japonezii au făcut din aceste automate de vending o operă de artă. Cu un astfel de automat artistic se poate atrage mai mult atenția consumatorilor și, prin urmare, mai multe afaceri pentru compania care îl deține.