Implementaţi sisteme de plată cashless (fără numerar) sau riscaţi să excludeţi un procentaj de 54% dintre consumatori. Asta a fost prognoza pentru viitorul plăţilor în vendingul din Marea Britanie după...

Tendința de cashless și contactless pe piața britanică de vending este în continuă creștere

Implementaţi sisteme de plată cashless (fără numerar) sau riscaţi să excludeţi un procentaj de 54% dintre consumatori. Asta a fost prognoza pentru viitorul plăţilor în vendingul din Marea Britanie după o serie de seminare și discuții cu mai mulți specialiști în domeniu găzduite de evenimentul Business Day care a fost organizat de Asociaţia Britanică de Vending în Manchester în urmă cu puțin timp.

Se știe că oamenii țin la intimitatea lor și la siguranța plăților efectuate de ei. În același timp, se manifestă tot mai pregnant tendința de a pleca de acasă fără bani, din mai multe motive. Unul dintre acestea ar fi comoditatea. De ce avem atâta tehnologie dacă n-o și punem în slujba oamenilor? Alt motiv important ar fi securitatea propriei persoane; nu purtăm bani asupra noastră pentru că ne este teamă să nu ne fie furați sau îi putem pierde. In plus, foarte multe jafuri se termină prost tocmai că putem purta sume ridicate asupra noastră. Și viceversa este valabilă, este cunoscută realitatea că infracționalitatea electronică este în continuă creștere pe tot mapamondul. Aceasta este temerea. Interacțiunea dintre cele două: tendința de a plăti din ce în ce mai des fără cash și dorința noastră de securitate, va genera realitatea anilor ce vor urma în această privință.

În plus, plățile înregistrate electronic oferă avantajul major de a combate cu succes evaziunea fiscală. În România ți se spune des că nu merge POS-ul. “Este stricat”, sau “nu știm încă să-l folosim”, veți auzii de la vânzători. Acestea sunt semne care ar trebui să vă spună că în acel loc, la acel comerciant, șansele ca plata dumneavoastră să nu fie înregistrată în contabilitate e mare. Măcar cereți bonul fiscal la orice tranzacție efectuați. Așa veți avea siguranța că acele firme și patronii lor vor plăti taxe la stat.

Prin plățile efectuate electronic, nu contează cum – cashless sau contactless, veți avea conștiința împăcată că dumneavoastră nu sunteți printre singurii plătitori de taxe.

Mulți specialiști au raportat că plăţile în numerar în Regatul Unit sunt încă dominante, 52% dintre toate plăţile efectuate în această țară în 2013 fiind în numerar. Cu toate acestea, au fost emise cu 23% mai puţine monede de Monetăria Regală Britanică din 2008 încoace. Se aşteaptă ca plăţile non-numerar să le depăşească pe cele în numerar până în 2015, iar valoarea plăţilor în numerar să scadă cu 9 miliarde £ (4,5%).

Între timp, alte păreri au opinat că, în timp ce utilizarea de numerar în Marea Britanie este în scădere, publicul nu este încă pregătit să renunțe de tot la numerar, iar pentru a se asigura că industria va continua să se dezvolte, companiile ar trebui să se orienteze spre asocierea plăţilor în numerar cu opţiuni inovatoare de plată fără numerar.

Alți participanţi prezenți la evenimentul de care aminteam la început spun că în timp ce piaţa din Marea Britanie se bazează foarte mult încă pe tranzacţii fără numerar pentru valori de peste 20£, pentru sumele mai mici decât atât, numerarul rămâne metoda de plată preferată, în special pentru cei care folosesc aparate de vending şi sisteme de plată nesupravegheate.

Privind în perspectivă, sunt unele voci care au prezis că până în 2020, 50% din volumul tranzacţiilor va veni de la sistemele de plăţi fără contact, şi este aproape sigur că plăţile fără contact vor depăşi plățile unde se folosesc cipurile şi pinurile, semnificând un impuls de neoprit în Marea Britanie. Tendința manifestată puternic în domeniul transportului, în special dezvoltarea iminentă a plăților fără numerar pe autobuzele din Londra, schimbare comportamentală în curs de desfăşurare, care se află la un nivel nemaivăzut până acum, confirmă această predicție. Alți experți consideră că focusul în ceea ce priveşte nevoile vendingului ar trebui să fie axat pe construirea unor experienţe de consum mai bune, şi că ideea de bază este aceea de a spori experienţa utilizatorului curent.

Un sondaj efectuat în rândul a 4.000 de britanici a arătat că principala lor preocupare în ceea ce priveşte aparatele de vending a fost “abilitatea de a plăti”. Cum cifrele arată că 46,7 miliarde £ au fost cheltuite pe carduri numai în luna aprilie, şi că 109.2 milioane de lire sterline au fost plăţi fără contact, industria de vending trebuie să răspundă şi să se adapteze la această cerere de consum tot mai mare sau riscă să excludă un procentaj de 54% dintre consumatori, mai exact pe cei care nu ţin niciodată bani asupra lor.

În mod contrar, sunt unele statistici care au raportat o creştere semnificativă în utilizarea de monede de valoare mai mare, care contrastează cu alte cercetări din industrie raportate în ultima vreme.

Într-o știre publicată acum câteva luni în Vending Inside spuneam că există o dezbatere aprigă în acest moment între industria de vending britanică și autorități care este orientată către introducerea noii monede de 1£ din anul 2017, și multe păreri avizate spun că acum este momentul perfect de a pune în aplicare noi tehnologii, cum ar fi plățile fără contact, pentru a satisface cererea consumatorilor.

Care ar fi riscul lipsei de schimbare? Stagnarea este mai “ucigătoare” decât o creștere minimă, în orice domeniu. Și atunci riscurile de a ne plimba în continuare cu buzunarele burdușite de monezi și bancnote este în continuare ridicat, dacă nu ne angajăm cu toții la această tendință. Industria de vending mondială nu are decât o direcție, și aceasta are ca finalitate reducerea la minim, până la dispariție, a banilor din portofele. Iar acest lucru nu se mai poate face fără să ținem seama de plățile contactless și cashless.

În general, perspectivele pe termen scurt subliniază puternic cererea la nivel de industrie de noi sisteme de plată fără contact şi fără numerar. În timp ce pe termen lung, creşterea plăţilor cu telefoane inteligente şi aplicaţiile mobile va beneficia cel mai probabil de un impuls. Pe termen scurt, beneficiul folosirii tehnologiei pentru a le oferi mai multe opţiuni de plată consumatorilor nu va fi doar creşterea vânzărilor, ci se vor îmbunătăţi, de asemenea, şi confortul şi experienţa de plată a clientului, adică pulsul industriei de vending.

Concluzia este că, în calitate de industrie, noi trebuie să continuăm să inovăm în funcţie de tendinţele emergente şi de tehnologii.