Expoziția Vending Expo, adresată industriei de vending din România, a ajuns anul acesta la cea de-a patra ediție și s-a desfășurat în perioada 12-14 mai, în cadrul Complexului Romexpo.  Vizitatorii...

VENDING INSIDE VĂ PREZINTĂ STAREA INDUSTRIEI DE VENDING DUPĂ VENDING EXPO ROMÂNIA 2015

Expoziția Vending Expo, adresată industriei de vending din România, a ajuns anul acesta la cea de-a patra ediție și s-a desfășurat în perioada 12-14 mai, în cadrul Complexului Romexpo.  Vizitatorii au avut ocazia să vină în contact cu diverse companii, produse și servicii pentru piața de vending.

Importatori și distribuitori de automate de vending, furnizori de componente pentru aparate, produse de refill, dar și alte servicii specifice sectorului de vending, au fost principalele atracții timp de trei zile. Revista Vending Inside a fost prezentă la eveniment și vă oferă un material interesant cu percepții ale reprezentanților firmelor prezente la expoziție.

Întâi dăm cuvântul organizatorului expoziției Vending Expo România 2015:

Anton Vlad – Director General Expo 24

“Odată cu ediția din acest an, putem spune că expoziția dedicată industriei de vending din România a trecut de la faza de început, la o treaptă superioară, fiind în acest moment o expoziție ce s-a stabilizat și a intrat în circuitul intern, dar și internațional. În anul 2015 a fost organizată ediția cu numărul patru, iar din punctul de vedere al organizatorilor, orice eveniment ce depășește primele trei ediții poate fi considerat ca un eveniment consolidat, ce se apropie de maturizare.

Această situație este reflectată și de faptul că la ediția din acest an, atât numărul cât și calitatea expozanților și vizitatorilor a fost în creștere față de ediția anterioară. Și nu numărul în sine este principalul câștig, ci calitatea crescută a vizitatorilor, precum și implicarea crescută a firmelor expozante pentru a realiza o prezentare cât mai bună pe parcursul celor trei zile de desfășurare a Vending Expo.

Dacă este să vorbim de cifre seci, numărul expozanților a fost de 31, fiind repartizați pe segmente tematice astfel:

  • Automate (vending machines) și espressoare, 11 expozanți
  • Software, 3 expozanți
  • Sisteme de plată, 7 expozanți
  • Ingrediente și consumabile (lapte, ceai, cafea, pahare), 14 expozanți
  • Asociații, reviste, 4 expozanți
  • Piese de schimb pentru aparatele de vending, 3 expozanți

De menționat că anumiți expozanți s-au încadrat în una sau mai multe categorii de expunere.

Statisticile privind vizitatorii se prezintă astfel: 528 de vizitatori unici înregistrați și un număr estimat de 700 de intrări, reprezentând numărul total de vizitatori. Pentru ediția următoare, am decis implementarea sistemului de numărare a intrărilor, folosit și la alte expoziții organizate de Expo 24 România, în scopul de a avea un număr total exact și al vizitatorilor finali, unii dintre vizitatorii înregistrați fiind prezenți în două sau trei zile în cadrul expoziției.

Revenind la expozanți, ne bucură faptul că mulți dintre ei sunt prezenți în expoziție încă de la prima ediție, recurentă acestora reprezentând faptul că beneficiile aduse de participarea la Vending Expo sunt evidente. În afara beneficiilor directe, considerăm că expoziția este și un loc de întâlnire și socializare a persoanelor implicate în industria de vending din România, acest lucru generând relații atât la nivel de afacere, cât și la nivel personal.

Mulțumim expozanților și vizitatorilor prezenți la Vending Expo 2015 și vă așteptăm la viitoarea ediție din 2017.”

Iată mai departe și părerile unora dintre expozanți.

Cum a fost ultima ediție de Vending Expo pentru compania dumneavoastră? Cum ați caracteriza această ediție de târg?

Livia Popescu – Director General Rolim Sat Vending

“La această ediție am observat un plus de vizitatori față de edițiile precedente, cred că una peste alta a fost o ediție reușită.”

Ignazio Aglieri – Director General Dair Comexim 2000 SRL

“Pentru noi, fără falsă modestie, mai bine nu se putea. Parteneri mulțumiți, clienți vechi încrezători, clienți noi motivați.”

Artem Kalinin – Director General NTS PAY

„Este prima expoziție la care ne prezentăm oficial aparatul  NTS Coffee și pentru noi a fost un moment foarte important. Organizarea expoziției și detaliile au fost bine gândite și corelate cu stategia noastră de marketing. În plus, perioada organizării evenimentului a coincis cu perioada campaniei agresive de extindere a rețelei și lansării pe piața din România. Vending Expo este bine venit și așteptăm organizarea lui și în alte țări unde cu siguranță vom participa.”

Adrian Dinu – CEO SAS GRUP

„Mult mai bine de cât mă așteptam. Am avut ocazia să discut cu mulți potențiali parteneri și să identific nevoile lor, astfel încât să mă pregătesc să vin în întâmpinarea lor.”

Cristian Hodivoianu – Trade Marketing Manager Tymbark

“Fiind prima ediție la care am participat, am fost surprinși de numărul relativ mic de vizitatori, și puțini participanți. Ulterior am înțeles că această ediție a fost una mai reușită și mai populată decât precedentele.”

Cristian Burdea – Director General SC Norad SRL

“Se pare că târgurile nu mai sunt rentabile deloc pentru participanți. Clienții pe care îi avem noi (KA) nu se mai deplasează, ci trebuie vizitați cu aparate cu tot! A fost o pierdere de bani. Cât despre imagine și invenția prezentată, încă e prea devreme să ne pronunțăm, dar la prima vedere nu este semnificativ influențată de târguri, fiind o companie pe piața de 20 de ani.”

Care sunt lucrurile bune pe care le-ați comunica organizatorilor, ce v-a plăcut la această ediție de expoziție? Ce îmbunătățiri credeți că ar trebui făcute de către organizatori pentru ca următoarea ediție să fie mai bună decât aceasta?

Livia Popescu – Director General Rolim Sat Vending

“Consider că organizarea acestei expoziții a fost bună, cred că pe viitor ar trebui ca organizatorii să se axeze pe atragerea de noi firme din industria de vending din Europa cu scopul de a crește atractivitatea acestei expoziții.”

Ignazio Aglieri – Director General Dair Comexim 2000 SRL

“Avem încredere în echipa EXPO 24, care a dovedit de la o ediție la alta că are capacitatea de a controla și îmbunătății lucrurile în tot ceea ce înseamnă Vending Expo.”

Artem Kalinin – Director General NTS PAY

“Organizarea participanților s-a făcut cu 3 zile înainte de începerea evenimentului, lucru care ne-a ajutat foarte mult. Informațiile și ajutorul din partea organizatorilor au fost oferite prompt și corect. Ne-a plăcut cu siguranță oamenii și atmosfera creată de către ceilalți participanți și posibilitatea cunoașterii partenerilor, a stabilirii contactelor și parteneriatelor.

Ca un feedback pentru organizatori ar fi că nu au venit cu nici o inițiativă de divertisment, a fost doar atmosfera creată de către participanți, credem că la următoarele evenimente ar trebui zone speciale de divertisment, poate și concursuri ce vor aduna mai mulți participanți și vizitatori, iar organizatorul să devină un moderator activ.”

Adrian Dinu – CEO SAS GRUP

“Au fost multe companii din industria de vending care ne sunt clienți și nu au venit la târg, pe motiv că nu vin suficienți de mulți reprezentanți direcți ai producătorilor de vending machine. Așa este, cred că organizatorii ar trebui să încerce să îi atragă pe producători și aceștia să aducă și echipamentele lor cele mai noi și moderne. Față de alte târguri (din Milano, de exemplu) au lipsit noile vending machines care se produc în prezent pe piața europeană; după părerea mea ce s-a expus la Vending Expo erau echipamente din generația mai veche.”

Cristian Hodivoianu – Trade Marketing Manager Tymbark

“Organizatorii au fost extrem de flexibili în procesul de negociere. Cred că trebuie promovat mai agresiv evenimentul. De asemenea, cred că ar fi mai atractiv evenimentul dacă ar fi organizat într-un weekend.”

Cristian Burdea – Director General SC Norad SRL

“De asemenea un foarte mare neajuns au fost zilele și orele în care s-a desfășurat târgul! Nici un KA important nu a putut să vină în ziua și la ora respectivă! În ultima zi, când de fapt trebuia să înceapă târgul, s-a închis la ora 15.00 și puținii oameni importanți din industrie care aveau timp doar după ora 16.00 să vină, nu au mai venit! Târgurile trebuie să se desfășoare de joi până duminică, și până la orele 19.00. Organizatorii nu au trecut în catalog compania noastră, greșeală pe care au spus că la o ediție viitoare o vor recupera cumva față de noi. Partea bună a fost ușorul acces la standuri din parcare și disponibilitatea și colaborarea organizatorilor referitor la orice problemă.”

Concluzie

Ediția din acest an a lui Vending Expo România o considerăm un pas înainte către un eveniment expozițional de prestigiu ce ni-l dorim a fi organizat în România în mod constant. Cred că în acest an au fost vizibile atât evoluția numărului și calității expozanților, cât și a numărului de vizitatori. Evident că orice lucru e perfectibil, iar acest eveniment nu face nici el excepție, însă trebuie să ținem cont că nu organizatorul dă neapărat calitate sau nu expoziției, ci industria însăși. Organizatorul nu poate decât să fie o gazdă bună sau proastă. Piața de vending este cea care îi dă anvergura, și în același timp este cea care trebuie să înțeleagă că un astfel de eveniment îi este de folos atâta timp cât îi acordă atenția și respectul cuvenit. Când Industria de Vending în ansamblul ei va înțelege că atât o revistă de specialitate – Vending Inside, cât și o expoziție de profil – Vending Expo, îi sunt aliate în eforturile sale de modernizare, de abia atunci se vor observa și cuantifica mai ușor beneficiile unei participări mai numeroase și mai consistente la genul acesta de manifestări. Noi doar vă suntem oglindă, ce vedeți în ea este propria dumneavoastră reflexie, indiferent dacă vă place sau nu ceea ce vedeți.