Cum Cresc Kiosk-urile Profitabilitatea Atunci când luați în considerare implementarea de kiosk-uri, puneți-vă următoarele întrebări fundamentale: Ce beneficii vor aduce kiosk-urile organizației sau afacerii mele? Cum vor conduce kiosk-urile la...

Piața kioskurilor (2)

Cum Cresc Kiosk-urile Profitabilitatea

Atunci când luați în considerare implementarea de kiosk-uri, puneți-vă următoarele întrebări fundamentale:

  • Ce beneficii vor aduce kiosk-urile organizației sau afacerii mele?
  • Cum vor conduce kiosk-urile la un trend pozitiv al profitabilității mele, prin reducerea costurilor (cel mai adesea costurile cu personalul ajung să fie cele reduse) sau prin creșterea veniturilor prin vânzările de produse și servicii efectuate prin kiosk-uri?

În această parte a serialului nostru vom aborda aceste probleme prin conturarea beneficiilor aduse de kiosk-uri și nenumăratele modalități în care sunt ele utilizate în prezent.

Ofertă de produse mai mare

Prin furnizarea de acces la comerțul pe Internet, la servicii de cumpărături online, kiosk-urile le permit companiilor de retail să își extindă inventarul, fără a mări spațiul de desfacere. Rezultatele sunt creșterea profiturilor pe metru pătrat și îmbunătățirea gradului de satisfacție al clienților.

  • La unele companii, kiosk-urile se conectează la catalogul online al companiei, permițându-le clienților să comande marfă care nu mai este pe stoc, precum și marfă pe care magazinul nu o are în mod obișnuit pe stoc.
  • La alte firme, produsele sunt cumpărate de către consumatori prin utilizarea kiosk-urilor interactive.
  • În alte cazuri, kiosk-urile le oferă consumatorilor acces la mii de produse, pe care acea companie nu le comercializează în mod normal.

Mai multe magazine

Kioskurile fac posibil ca furnizorii să își extindă accesibilitatea și să își crească profitabilitatea, prin vânzarea de bunuri și servicii în alte locuri decât magazinele lor de prezentare. Astfel de kiosk-uri sunt de cele mai multe ori accesibile timp de 24 de ore pe zi, șapte zile pe săptămână. Locuri predilecte pentru astfel de kioskuri sunt aeroporturile, cinematografele, sălile de concerte. Toate acestea au acum kiosk-uri de bilete în numeroase locații publice, inclusiv în stații de metrou, hoteluri și centre de conferințe.

Serviciul cu clienții mai bun. Costuri cu personalul reduse

Organizațiile pot furniza un serviciu cu clienții superior oferindu-le clienților acces la kiosk-uri care răspund la întrebări de rutină sau efectuează tranzacții de rutină. Aceste organizații vor economisi din costurile de personal prin reducerea necesității de a avea funcționari și reprezentanți de vânzări la departamentul serviciu clienți. Între timp, acei angajați însărcinați cu rol în zona de customer support sunt liberi să își concentreze atenția asupra preocupărilor lipsite de rutină ale clienților.

  • Sunt unele kiosk-uri din cadrul unor instituții finciare care le pot oferi clienților prețuri și evaluări de fonduri mutuale din minut în minut.
  • Clienții unei companii IT folosesc kiosk-urile pentru a ajuta la configurarea sistemelor lor de computer.
  • Kiosk-urile din recepțiile hotelurilor oferă servicii de check-in și check-out și oferă opțiuni de divertisment și servire a mesei în restaurantul local.
  • Kiosk-urile din magazinele de piese auto înlocuiesc cataloagele oferind numărul produsului, disponibilitatea pe stoc și informații privind acesta.
  • Unele lanțuri de supermarketuri folosesc kiosk-urile pentru a posta diverse oferte speciale și a îi lăsa pe clienți să le acceseze.
  • La evenimentele sportive, kiosk-urile oferă participanților mai multe informații privind data și locul evenimentelor următoare.
  • Kiosk-urile folosite ca aparate de vot elimină posibilitatea de numărare falsă, reduc costurile de printare și reduc timpul de numărare a voturilor, rezultatul final fiind obținut mai rapid.

Posibilitatea de promovare a produselor mai puternică

Kiosk-urile atrag interesul consumatorilor și în cele din urmă creșterea vânzărilor prin furnizarea de informații personalizate despre produs, care vin în întâmpinarea intereselor și necesităților fiecărui utilizator în parte.

  • Scurt metrajele de prezentare de la kiosk-urile aflate în magazinele de inchirieri video atrag consumatorii să închirieze titluri puțin cunoscute.
  • Există kiosk-uri cu rețete care cresc vânzările în magazinele alimentare.
  • Kiosk-urile din centrele nutriționiste oferă informații despre sute de vitamine, minerale și alte produse pe bază de plante comercializate în aceste locuri. De asemenea, kiosk-urile reduc timpul pe care clientul îl consumă pentru a localiza produsele în fiecare magazin.

Facilitarea accesului la informații

Kiosk-urile pot distribui informații 24 de ore/zi, șapte zile pe săptămână, minimizând nevoia de personal pentru departamentul serviciul cu clienții, în timp ce per ansamblu crește eficiența.

  • Kiosk-urile de la expozițiile comerciale și evenimentele sportive le oferă participanților hărți, informații privind transportul, o listă cu locuri des frecventate pentru servirea mesei, cazare, divertisment și facilități.
  • Multe companii le pun la dispoziție angajaților lor kiosk-uri pentru a se conecta la rețeaua internă de intranet, unde pot vizualiza postări despre job-uri, informații despre beneficii și despre companie.
  • În unele orașe există kiosk-uri care le găsesc mașini la ocazie navetiștilor.
  • Statele și Agențiile lor guvernamentale se bazează pe kiosk-uri pentru a distribui formulare pentru taxe sau aplicații pentru job-uri și liste cu posturi disponibile și le permit persoanelor să comande documente – totul fără dificultăți și cu livrare rapidă.

Excelentă personalizare a produselor

Kiosk-urile care oferă produse și servicii personalizate își cresc profitabilitatea prin umplerea unei nișe de piață care este unică.

  • Sunt kiosk-uri care permit consumatorilor să personalizeze felicitările achiziționate.
  • Clienții folosesc kiosk-urile foto pentru a mări pe loc dimensiunile unei fotografii.
  • Kiosk-urile din magazinele de jeansi le solicită consumatorilor dimensiunile/ mărimile la îmbrăcăminte și preferințele în materie de stil. Apoi kiosk-urile recomandă modelele și mărimile cu cea mai mare probabilitate de a fi pe placul consumatorului respectiv.

Costuri de training reduse

O companie poate folosi kiosk-urile pentru a efectua training angajaților sau pentru a îi informa cu privire la produsele și la procedurile companiei. Aplicațiile digitale ale kiosk-urilor sunt mai ușor de folosit, în comparație cu efectuarea tradiționalului training și a unei informări prin intermediul computerului.

  • Kiosk-urile din magazinele auto, de exemplu, oferă informații suplimentare despre produsele pe care vânzătorii companiei respective le folosesc pe parcursul efectuării unei vânzări. Deși această aplicație a fost inițial dezvoltată pentru forța echipei de vânzări  a companiei auto, acum o folosesc și consumatorii.
  • Companiile mari de construcții au instalat kiosk-uri care comercializează viitoare proiecte de construcții civile, care îi învață pe managerii de șantier cum să folosească programul de achiziționare al companiei sau afișează programul etapelor construcției.