A devenit o tradiție pentru revista noastră ca ultima apariție din an să o avem împreună cu partenerul nostru de cursă lungă, Nestlé Professional România. Domnul Ovidiu Tunaru, Country Business...

Ovidiu Tunaru, Country Business Manager Nestlé Professional România: „Calitatea la Nestlé nu este negociabilă!”

A devenit o tradiție pentru revista noastră ca ultima apariție din an să o avem împreună cu partenerul nostru de cursă lungă, Nestlé Professional România. Domnul Ovidiu Tunaru, Country Business Manager Nestlé Professional România, a avut din nou amabilitatea să ne ofere un interviu extrem de interesant din care am aflat lucruri noi despre cele mai recente proiecte ale companiei, despre obiectivele și planurile lor, dar și cum vede unul din liderii pieței de vending din România evoluția acestui business la noi în țară.

Care sunt ultimele noutăți legate de produsele și serviciile Nestlé Professional România?

2015 a fost pentru noi un an foarte important din perspectiva lansării pe piață de noi aparate și produse, de adaptare a portofoliului Nestlé Professional la cerințele și preferințele clienților și consumatorilor. În acest sens, cea mai importantă lansare a fost categoria de cafea boabe, care a fost integrată sub brandul NESCAFE Alegria și care poate fi găsită în mai mult de 500 de puncte de vânzare, după primele 6 luni.

Cum ați descrie evoluția clientului Nestlé Professional din ultima vreme (1-2 ani)?

Evoluția businessului Nestlé Professional în România în ultimii 2 ani este foarte bună, am reușit să ne depășim obiectivele de creștere propuse pentru această perioadă. La baza acestor rezultate stau investițiile realizate în aparate de ultimă generație, în tehnologie în general, în dezvoltarea echipei Nestlé Professional, dar și a partenerilor noștri, aceste acțiuni având ca scop oferirea de produse și servicii de calitate clienților noștri, unei experiențe îmbogățite consumatorului final.

Cum ați caracteriza piața românească de vending în ultimii ani?

Personal, cred că este o piață în creștere, care încă are un potențial foarte mare, dar care are nevoie de reglementare. Spun de reglementare întrucât toți cei care doresc să investească în această industrie trebuie să aibă niște standarde minime de calitate și igienă alimentară.

Care este principalul trend din piața românească de vending la ora actuală și cum se raportează Nestlé Professional la acesta?

Creșterea complexității, reflectată prin oferta pe care jucătorii din acest segment o pun la dispoziția clienților și consumatorilor. Ofertă, atât în ceea ce privește serviciile (modalități de plată / achiziție cafea, servicii complementare oferite prin intermediul automatului de cafea), cât și prin gama de produse/meniu de băuturi din care consumatorul poate să aleagă. Avem de a face cu o varietate mare de produse, în special în segmentul de specialități pe bază de cafea, cât și de formate care reproduc oferta cafenelelor.

Care este principala schimbare pe care ați simțit-o la consumatorul final român?

Consumatorul român este mult mai educat, este mult mai atent la ce plătește, este mai exigent, evaluează foarte bine raportul calitate preț și daca nu acorzi atenție acestui aspect, riști să îți pierzi clienții.

Nestlé Professional investește în mod continuu în cercetare și dezvoltare la nivel global și a celebrat pe 15 iunie în acest an a 10-a aniversare a Centrului de Băuturi Nestlé Professional de la Orbe, Elveția. De ce este atât de important pentru compania dumneavoastră să investească așa de susținut în inovație și tehnologie?

Istoric vorbind, încă de la început, Nestlé s-a concentrat pe inovație și tehnologie. În fiecare zi ne dorim să oferim consumatorilor noștri produse mai gustoase și mai echilibrate nutrițional. Acest lucru nu ar fi posibil fără a investi continuu în facilități de R&D și tehnologie de ultimă generație.

Ce părere aveți despre cadrul legislativ actual? Este potrivit sau nu pentru actualele nevoi ale pieței?

PRIV împreună cu autoritățile abilitate lucrează pentru a crea un cadru legislativ cât mai bun pentru industrie, dar și pentru consumatori. Există multe discuții, atât pe teme fiscale, dar și pe teme de siguranță alimentară cu autoritățile pentru a crea un cadru legislativ cât mai clar pentru industria de vending.

Înlăturarea coloranților și a aromelor artificiale din produsele alimentare reprezintă un trend evident în industria alimentară. Și Nestlé a anunțat de curând că până la sfârșitul anului 2015, mai mult de 250 de produse și mărci ale sale la nivel mondial vor fi lipsite de culori și arome artificiale. Când credeți că se vor produce aceste schimbări și asupra produselor de vending?

Ne dorim să oferim consumatorilor noștri produse echilibrate din punct de vedere nutrițional. Astfel, investim continuu în inovarea produselor și garantăm calitatea și siguranța lor pentru consum.

Care sunt lucrurile prin care Nestlé Professional își pune amprenta asupra pieței de vending de la noi?

Nestlé Professional este principalul jucător în industria de cafea în canalul out-of-home și prin calitatea produselor, a serviciilor și a standardelor de operare pe care le au partenerii Nestlé Professional, contribuie la dezvoltarea industriei și vine în întâmpinarea exigențelor consumatorilor.

NESCAFÉ Alegria este o soluție completă de cafea îmbrățișată de din ce în ce mai mulți clienți. Care este motivul pentru care NESCAFÉ Alegria reprezintă un viu succes al companiei dumneavoastră?

Calitatea la Nestlé nu este negociabilă! Investim continuu în inovație pentru a oferi consumatorilor noștri produse de calitate superioară și echilibrate din punct de vedere nutrițional.

Cu ocazia Sărbătorilor de Iarnă vă invităm să adresați un mesaj tuturor consumatorilor, clienților și partenerilor dumneavoastră.

Nestlé Professional urează tuturor un An Nou Fericit și cu împliniri pe toate planurile!