-de Oana Mihalache Industria de vending se pretează extraordinar de bine inovațiilor, așa că ideile noi apar cu o recurență cel puțin îmbucurătoare pentru clienții aparatelor de vending. Cele mai...

IDEI DE VENDING (15)

-de Oana Mihalache

Industria de vending se pretează extraordinar de bine inovațiilor, așa că ideile noi apar cu o recurență cel puțin îmbucurătoare pentru clienții aparatelor de vending. Cele mai interesante idei din acest an îmbină tehnologia și social media, uneori imaginația și marketingul, iar alteori simplitatea cu un concept smart. Să deschidem lista ideilor de vending pentru finalul anului 2015:

Aparatul de vending cu premii de la IKEA

Prima idee spectaculoasă de vending vine din Canada, acolo unde IKEA a introdus un aparat de vending prin care clienții pot primi premii în schimbul unor Tweeturi. Ei bine, da, acest aparat de vending este special conceput pentru utilizatorii social media, care sunt la curent cu noutățile și care sunt și parte din targetul companiei IKEA.

Aparatele vor avea ca scop principal promovarea catalogului companiei pe anul 2016 și urmează să fie găsite în 12 orașe din Canada – printre care Toronto, Calgary, Winnipeg și Montreal. Cum poți câștiga prin acest aparat gândit de IKEA? Utilizatorii trebuie să apese un buton pentru a primi un PIN, pe care apoi trebuie să îl trimită printr-un Tweet către IKEA cu hashtag-ul #GrabLifeByTheCatalogue. Unul dintre premii este un card cadou de 250 de dolari, așa că acest aparat se va dovedi cu siguranță a fi un real succes.

Automat de vending cu umbrele de “închiriat”

Următoarea propunere vine din Japonia, țară renumită pentru numărul impresionant al aparatelor de vending – nu mai puțin de cinci milioane de aparate sunt folosite de niponi. Pentru o țară ca Japonia nu este deloc neobișnuit ca multe noutăți să vină din zona high-tech și nici ca inovația să fie la ordinea zilei.

De curând, însă, unul dintre principalii producători de băuturi răcoritoare din Japonia – DyDo, a venit cu ideea unor aparate de vending care să ofere un serviciu de închiriere gratuită de…umbrele. În prezent, acest concept este integrat într-un program de probă, care a fost implementat pe 60 de aparate din Osaka. Cu siguranță consumatorii care urăsc zilele ploioase vor fi încântați de un astfel de aparat, mai ales în zilele în care își uită umbrelele acasă, sau pur și simplu sunt luați prin surprindere de averse.

Faptul că nu a fost impusă nicio modalitate de înregistrare și nici un timp limită pentru închirierea umbrelelor arată că Japonia este o țară sigură și că producătorul de băuturi răcoritoare DyDo vrea să arate că are încredere în clienții săi – de altfel, umbrele au logo-ul companiei imprimat, așa că un client care ar uita să returneze umbrela ar fi cu siguranță ușor de identificat, chiar și într-un oraș aglomerat cum este Osaka.

Aparatul de vending care dă povești scurte în loc de snack-uri

Chiar dacă nu este un aparat de vending clasic – cu snack-uri, băuturi răcoritoare sau cartofi prăjiți, așa cum e la modă în noile kiosk-uri europene, cele mai noi aparate introduse în orașul francez Grenoble au povești scurte, care sunt printate pe loc pentru clienții amatori de lectură. Aparatul se numește Short Edition și are deja mulți fani printre cei care preferă să citească de pe hârtie și nu de pe un ecran sau monitor.

Opt astfel de standuri au fost instalate în oraș, iar poveștile vor fi distribuite gratuit celor însetați de lecturi scurte, aceștia putând alege dacă vor o poveste de un minut, trei sau cinci. Cei care au creat conceptul au realizat și o aplicație, pe care pot intra utilizatori care pot distribui conținut pentru povești. Obiectivul principal al acestei inițiative îl reprezintă revigorarea centrului orașului și transformarea acestuia într-un loc al experiențelor comune. De altfel, cererile pentru aparatele Short Edition au început să vină din întreaga lume, iar conceptul ar putea fi implementat în scurt timp și în alte orașe.

Un lucru e cert: vendingul nu mai este de mult sinonim cu achiziționarea unui snack în drum spre serviciu sau spre un loc de întâlnire. Vendingul a devenit un hub al networkingului, al experiențelor împărtășite, al tactilului și al inovației. Toate acestea sunt posibile doar printr-o constantă inovare tehnologică și prin oameni determinați care sunt dornici să își pună ideile în practică.

-va urma-