Strauss România este fără îndoială unul dintre liderii de piață din industria noastră de vending. Revista noastră a realizat un interviu interesant cu directorul general al acestei companii, Marius Meleșteu,...

Marius Meleșteu: ”Strauss România are avantajul de a oferi un portofoliu de mărci puternice, relevante pentru consumatorii din România”

Strauss România este fără îndoială unul dintre liderii de piață din industria noastră de vending. Revista noastră a realizat un interviu interesant cu directorul general al acestei companii, Marius Meleșteu, pentru a afla mai multe despre evoluția firmei din ultima vreme, cât și despre planurile ei de viitor.

Care sunt ultimele noutăți legate de compania dumneavoastră? Lansați produse noi?

În 2015 marca Amigo a intrat în portofoliul companiei Strauss România, iar decizia de a o oferta și către consumatorii de vending a venit ca o soluție firească, cu atât mai mult cu cât această marcă este o una iubită de către români. Pe lângă produsele clasice ce fac parte din portofoliul tradițional al mărcii Amigo, pentru soluția de vending am lansat o gamă extensivă, care cuprinde cafea boabe și cafea cu extract de ginseng, oferind în acest fel o varietate de băuturi pe bază de cafea, iar comunicarea pe aceste aparate surprinde consumatorul prin contextualizarea imaginilor și a mesajelor în funcție de locația de amplasare, precum și în funcție de specificul consumatorilor din proximitatea acestora.

În același timp, Strauss România demarează proiecte inovative pentru marca Doncafe pe canalul de vânzare prin aparatele de veding. Implementam un nou tip de aparat vending ce oferă un concept integrat de servicii, atât de băuturi calde, cât și de plăți și chiar posibilitatea de încărcare a telefonului mobil. Luând în considerare dinamica de zi cu zi a consumatorilor noștri dorim să le oferim o soluție de eficientizare a timpului, având posibilitatea ca de la un singur aparat să poată efectua plăți de telefonie mobilă, utilități sau altele, în timp ce consumă o cafea din cafea boabe macinată pe loc și își încarcă bateria telefonului mobil.

În ce constă avantajul competitiv pe care credeți că-l are Strauss România pe piața de vending față de concurenții săi?

În primul rând, Strauss România are avantajul de a oferi un portofoliu de mărci puternice, relevante pentru consumatorii din România: Doncafe, singura marcă din România cu produse profesionale de cafea premiate pentru calitate 3 ani la rând, de către Institutul German DLG precum și marca Amigo, liderul pieței de instant, marcă dragă consumatorilor români.

Strauss România este singurul jucător internațional ce deține o fabrică de cafea în România, în acest fel cafeaua proaspăt prăjită și depozitată în condiții optime are un parcurs foarte scurt către consumator. Utilizăm cele mai noi tehnologii și aparate și suntem permanent în căutarea inovației, fie că vorbim despre aparatura folosită sau a produselor oferite.

Prin intermediul platformei de operatori cu care lucrăm, operatori cu ani de expertiză și distribuție puternică, Strauss România oferă suport tehnic specializat la nivel național. Și nu în ultimul rând, Strauss România oferă suport și consultanță pentru dezvoltarea afacerii, iar clienții și consumatorii ne consideră adevărați parteneri.

Care este importanța pe care o acordă compania dumneavoastră diviziei de out-of-home (Away From Home)?

Un avantaj competitiv unic pentru Strauss România este amprenta extinsă, prin prezența în toate canalele pieței de cafea din România.

Toate canalele sunt importante pentru noi deoarece fiecare reprezintă o oportunitate diferită de a oferi consumatorului o experiență personalizată și adaptată la specificul momentului de consum. Indiferent că vorbim despre vending, retail sau e-comm, Strauss România și-a propus să continue să ofere cea mai bună experiență a cafelei, un adevărat standard de excelență în cafea.

Care preconizați a fi trendurile pe piața de cafea în următorii ani? Dar în ce privește vendingul de cafea?

„Al 3-lea val al cafelei”, așa cum este numit în literatura de specialitate, este clar prezent în România. Consumatorii români urmăresc în număr din ce în ce mai mare experiența cafelei, mai exact aducerea cafelei la rang de experiență și nu doar proprietățile sale funcționale.

Specific pentru piața de vending, oferta în această zonă va deveni multi-service iar Strauss România a făcut un prim pas în această direcție – pe același aparat multi-service oamenii pot să servească o cafea de calitate, să își plătească facturile și, cât își savurează cafeaua, să își încarce telefonul mobil. Strauss România are deja proiectul implementat, iar acum ne concentrăm pentru a duce această idee inovativă la scală națională împreună cu partenerii noștri.

De asemenea, ne dorim să impunem și să îmbunătățim continuu standardul de calitate pe piața de vending. Ne așteptăm și la o extindere a parcului de aparate de cafea de vending deoarece venim în întâmpinarea dorinței consumatorilor de a avea acces la cafea de calitate oricând și oriunde.

Cum ați caracteriza consumatorul OOH (Away From Home) Strauss România?

Pentru consumatorul român de Away From Home cafeaua consumată în afara casei este de cele mai multe ori un prilej de socializare, dar și de experimentare a unui nou mod de a servi cafeaua, a unor noi origini de cafea sau metode de prăjire. De asemenea, prin prisma accesului la călătorii și informații, consumatorul român începe să devină unul educat în ceea ce privește cafeaua, devenind astfel mult mai pretențios și interesat de calitatea cafelei și de varietatea ofertei.

Strauss România este o companie inovatoare pe toate segmentele de piață pe care activează deoarece aceasta este modalitatea prin care reușim să fim aproape de consumatorii români. Cel mai recent exemplu este Doncafe Fresh, cea mai proaspătă cafea din România, un concept unic care la acest moment poate fi experimentat în locația Manufaktura by Doncafe din Mega Mall București.

Fiecare pachet de Doncafé Fresh este unic, el reflectând o combinație de selecții personalizate ale clientului, în funcție de originea sau combinația de origini de cafea, gradul de măcinare al boabelor de cafea, precum și o imagine sau un mesaj special tipărit pe etichetă. Pentru a asigura o transparență deplină asupra elementului de prospețime al cafelei, pe etichetă se tipărește data de prăjire a cafelei selectate, precum și numărul de pachet produs la fiecare comandă în parte.

Instalația modernă amplasată în centrul Manufaktura by Doncafé este unică în lume, concepută și realizată integral în România, iar alegerea pachetului de Doncafé Fresh preferat se face prin accesarea unui touch screen digital care ghidează cumpărătorul cu ușurință.

Specific pentru piața de vending, Strauss România oferă produse de calitate prin mărcile Doncafe și, din 2015, noua marcă din portofoliul Strauss România, Amigo. Doncafe, cafeaua din boabe măcinate pe loc a devenit deja un „trademark” în piața de vending, iar Amigo își încântă consumatorii atât cu gustul său inconfundabil, cât și cu noile produse precum băuturile de cafea preparate din cafea boabe sau specialități de cafea cu extract de ginseng.   Strauss România surprinde chiar și prin WI-FI oferit gratuit consumatorilor săi prin intermediul aparatelor de vending amplasate în locații strategice din București și marile orașe.

Cum ați putea argumenta că Strauss România este un trendsetter în piața noastră de vending?

Am încercat întotdeauna să aducem cele mai noi propuneri de aparatură, lucrând cu cele mai noi tehnologii din lume, însă întotdeauna am plecat de la un unic obiectiv ce ne ghidează acțiunile: să oferim consumatorilor noștri posibilitatea de a experimenta cele mai noi produse, potrivite pentru nevoile „on the go” și să împingem piața în sus din punctul de vedere al impunerii unui adevărat standard de calitate pe piața cafelei.

Sunteți pentru sau contra fiscalizării pieței noastre de vending?

Corectitudinea și plata obligațiilor către stat trebuie să fie un factor de igienă în această industrie, și nu numai. Industria cafelei trebuie să rămână una integră, atât în fața instituțiilor de stat, cât și a consumatorilor.

De ce să fiu operator Strauss România? Care este programul de beneficii și facilități pe care-l deține compania dumneavoastră în raport cu operatorii mici și medii de vending care vor să devină operatori de vending Strauss?

Strauss România a gândit o ofertă comercială orientată către beneficiile și profitabilitatea operatorilor săi, de la implementarea sistemelor automatizate, la echilibrarea condițiilor comerciale, de la portofoliul de aparate de vending pentru toate palierele de consum până la portofoliul variat de produse pe bază de cafea, ciocolată caldă, ceai și pahare de plastic sau carton cu o varietate de capacități, consultanță și suport în dezvoltarea afacerii.

Cum vă imaginați că va fi viitorul lui Strauss în cadrul industriei de vending? Unde poate ajunge compania dumneavoastră în următorii 5-10 ani?

Nu am nici o îndoială că Strauss România va continua să fie un jucător puternic pe piața de vending, la fel ca pe toate piețele de cafea pe care acționează și acest lucru se va datora pasiunii pentru cafea și preocupării noastre pentru a ne surprinde consumatorii cu produse de calitate, pe măsura nevoilor lor.