Ne face o deosebită plăcere să-l avem în paginile revistei noastre pe domnul Pierre Albrieux, președinte al Asociației Franceze de Vending (NAVSA) care a avut amabilitatea să ne ofere un...

Pierre ALBRIEUX, Președinte NAVSA – Asociația Franceză de Vending “NAVSA este întotdeauna acolo, pentru a își ajuta membrii”

Ne face o deosebită plăcere să-l avem în paginile revistei noastre pe domnul Pierre Albrieux, președinte al Asociației Franceze de Vending (NAVSA) care a avut amabilitatea să ne ofere un foarte interesant interviu despre ceea ce înseamnă NAVSA pentru industria franceză de vending, cum ajută această instituție la bunul mers al industriei și ce surprize ne așteaptă la anul la Vending Paris, expoziția franceză de vending la care asociația franceză de profil este co-organizator.

Pe 24-25 noiembrie NAVSA și EVA organizează împreună European Vending Experience – “EVEX 2016″ la Cannes. Spuneți-ne de ce este important pentru toți cei implicați în această industrie să participe la acest eveniment?

Acest eveniment le va permite profesioniștilor europeni din domeniu să facă schimb de idei dar, de asemenea, să discute în diverse workshop-uri cu privire la perspectivele și problemele centrale ale afacerii noastre: noi tehnologii de plată, cerințe nutriționale solicitate de către guverne, noile cerințe de mediu și fiscale impuse de către autoritățile publice, punerea în aplicare a noi strategii de marketing, promovarea de produse noi în scopul de a răspunde așteptărilor clienților.

Vendingul se confruntă cu o mutație impresionantă. Dezvoltarea unor soluții de plată fără contact cuplate cu aplicații și rețele sociale, precum Facebook, ne va permite să fim mai eficienți în direcționarea clientului și asigurarea loialității acestuia. EVEX 2016 va fi o bună ocazie pentru a îmbunătăți impactul, care a început la EVEX 2015.

Spuneți-ne câteva cuvinte despre NAVSA. Câți membri aveți și care sunt principalele obiective de realizat în următoarea perioadă de timp (pe termen mediu și pe termen lung)?

NAVSA este una dintre cele mai vechi federații de vending, deoarece a fost creată în 1955. Aceasta unește factorii de decizie a companiilor din zona aparatelor, produselor de refill și operatorii de vending. Peste 300 de operatori membri ai federației noastre, reprezentând 70% din cifra de afaceri a pieței de vending franceze, sunt membri ai NAVSA.

Obiectivele NAVSA sunt, pe de o parte, de a îmbunătăți dezvoltarea etichetei nutriționale “Feel good, de la variété dans votre distributeur”, iar pe de altă parte, de a îi asista pe membrii noștri în procesul de trecere la noile tehnologii de plată.

Pe termen lung, ne dorim ca NAVSA să se implice în formarea angajaților din vending și a tinerilor care doresc să se alăture sectorului de vending.

Care sunt principalele beneficii pe care membrii dumneavoastră le au pentru că fac parte dintr-o organizație precum NAVSA?

Beneficiile care vin cu calitatea de membru NAVSA sunt multiple.

NAVSA apără fără deosebire interesele membrilor săi care se confruntă cu dificultăți. Indiferent de mărimea companiei în cauză sau poziția sa geografică, NAVSA este întotdeauna acolo, pentru a își ajuta membrii de-a lungul etapelor pe care le traversează.

Federația este de asemenea aproape de membrii săi vis-à-vis de preocupările lor de zi cu zi, oferindu-le analize și sinteze de informații din vending sau privind probleme juridice. Aceasta oferă, de asemenea, o linie telefonică directă pentru sfaturi juridice și sociale.

Mai mult decât atât, NAVSA reprezintă sectorul vending în fața autorităților publice și a administrațiilor, atât la nivel național, cât și la nivel european, față de EVA. Aceasta coordonează activitățile diferitelor organisme corporative ale profesiei, în scopul de a promova interesul comun în domenii esențiale, cum ar fi calitatea serviciilor pentru clienți și creșterea economică a vendingului.

De asemenea, NAVSA participă la trasarea liniilor de bază stabilite de EVA, fiind un membru fondator al acesteia, ceea ce explică implicarea si angajamentul în EVEX 2016.

Care sunt principalele obligații ale membrilor dumneavoastră? Aveți un cod etic, precum alte asociații?

NAVSA are desigur un cod etic, pe care toți membrii săi trebuie să îl respecte. Prin urmare, operatorii de vending trebuie să utilizeze aparate care respectă diverse reglementări (de fabricație, igienă, ambalare) și trebuie să comunice cu privire la aderarea lor la federație.

Am stabilit, de asemenea, un cod de bune practici în materie de igienă și de relații cu clienții.

Mai mult decât atât, NAVSA le solicită membrilor săi să respecte recomandările 1° articolului 81 din Tratatul de Instituire a Comunității Europene (versiunea Tratatului de la Nisa) și ale articolului L. 420-1 din Codul Comercial Francez, care acoperă legislația concurenței. Fiecare membru al consiliului NAVSA trebuie să dea un angajament scris privind aceste aspecte atunci când se înscrie în asociație.

Nu voi ezita să sancționez nici un membru al consiliului de administrație sau oricare alt membru al NAVSA, care va acționa cu încălcarea acestor reglementări.

NAVSA este partener oficial al expoziției Vending Paris. Ce așteptări aveți de la expoziția pariziană de anul viitor?

NAVSA este mai mult decât partenerul oficial pentru “Vending Paris 2017″, deoarece este co-organizator! Următoarea ediție ar trebui să fie un eveniment major, cu scopul de a aduna cel mai mare număr de operatori francezi și europeni și de a le da posibilitatea de a se întâlni cu producători de aparate de vending și cei de produse alimentare.

În această perspectivă, eu sunt fericit că “Vending Paris 2017″ va avea loc într-o sală ca fiind identificată în mod clar ca fiind “Parc des Expositions” (Parc de Expoziții) pe o perioadă de trei zile. Această durată este mult mai adecvată pentru așteptările operatorilor și a vizitatorilor din industrie decât cele două zile de “Vending Paris 2015″. NAVSA va aprecia această expoziție deoarece, între timp, ne vom organiza Adunarea Generală Anuală.

Comisia Europeană pune presiune constantă asupra industriei de vending, spuneți-ne cu cine este important să avem o relație bună: cu mass-media, cu publicul sau cu instituțiile europene și naționale?

Vendingul trebuie să știe cum să comunice, atât cu instituțiile, cât și cu publicul, deci prin urmare, trebuie să aibă relații bune cu mass-media.

Acest lucru implică mesaje bine direcționate, valorificarea inițiativelor profesiei în ceea ce privește inovațiile. De asemenea, este nevoie să se răspundă prompt atunci când mass-media cere interviuri.

Recentul moment de criză creat de retragerea unor batoane de ciocolată este un exemplu bun: am fost reactivi și am răspuns rapid la întrebările jurnaliștilor. Drept rezultat imediat, presa a subliniat eficiența și reactivitatea NAVSA pe această temă! Atitudinea pe care o avem este cea prin care putem crea o relație de încredere cu clienții și instituțiile.