Google și Coca-Cola au arătat de curând rolul “Farurilor Wireless” la evenimentul OneShow 2016, organizat de Asociația Americană de Vending, la Chicago. Utilizarea potențială a acestor “beacons” (faruri) wireless pentru...

“Farurile Wireless” pot fi un mod de a schimba industria de vending

Google și Coca-Cola au arătat de curând rolul “Farurilor Wireless” la evenimentul OneShow 2016, organizat de Asociația Americană de Vending, la Chicago.

Utilizarea potențială a acestor “beacons” (faruri) wireless pentru a informa cumpărătorii cu smartphone aflați în apropierea unui aparat de vending a fost subiectul celui de al treilea seminar cu tematică de tehnologie la OneShow 2016 organizat de Asociația Americană de Vending.

Lucruri interesante au fost prezentate aici de către reprezentanții celor două companii:

Dan Cath de la Google și Derek Myers de la Coca-Cola, care au oferit câteva observații cu privire la potențialele aplicații în vending a acestor “faruri”.

Specialistul lui Google a explicat că semnalele luminoase au fost folosite pentru a transmite informații din cele mai vechi timpuri. Înainte de inventarea radioului, semnale cu fum, focurile de veghe și steagurile erau folosite de armate și de nave aflate pe mare. Metodele au fost eficiente dacă destinatarul vedea semnalul – și îl înțelelegea.

“Contextul este cheia”, a subliniat Cath. “Farurile sunt semnale luminoase care avertizează asupra pericolelor în navigație și geamandurile marchează canalele dragate. Semafoarele sunt semnale luminoase. Toate trei sunt practice, deoarece marinari și șoferii care le văd le cunosc contextul.”, a continuat acesta.

Acestea sunt farurile pentru oameni, pentru smartphone-uri există și ele și lucrează cu Bluetooth, fiind folosite acum în muzee.”, a mai spus Dan Cath.

Farurile wireless cu rază mică de acțiune sunt dispozitive mici, acționate de un cuplu de celule AA tip lanternă de buzunar. Tot ce fac acestea este să trimită o singură informație repetitivă la infinit (sau cât le țin bateriile). “Acestea folosesc o infrastructură generică, astfel încât, odată ce sunt instalate, puteți face o mulțime de lucruri cu ele.”, a mai arătat Cath.

Sarcinile “orientate către utilizator” ale farurilor includ oferirea de informații și asistență, precum și de navigație. Smartphone-urile pot primi și afișa date de navigație GPS în aer liber, iar farul poate oferi un serviciu similar și în interior, într-un aeroport sau magazin. “Un far ar putea declanșa afișarea unui bilet de autobuz pe telefonul pasagerului”, de exemplu. “Ar putea ajuta un călător să găsească un restaurant aflat în apropiere. Wi-Fi-ul poate face unele dintre aceste lucruri, dar datele privind locația exactă nu există.”

Noua platformă deschisă cu faruri wireless de la Google este formată din trei părți, toate disponibile gratuit. Prima este formatul farului, numit Eddystone în onoarea unui far britanic celebru. Acesta este formatul în care farul trimite mesajul “Sunt un far Eddystone”. Al doilea este interfața de programare a aplicațiilor pentru dezvoltatori “în apropiere”; rulează pe smartphone-uri Android sau iOS Apple scanându-le pentru identificarea farului. Ultima este API-ul (Application Programming Interface – reprezintă o interfață pentru programarea de aplicații)  de proximitate, care oferă acces la o hartă bazată pe cloud a tuturor acestor mici “faruri” Bluetooth.

Farurile wireless sunt utilizate de aproximativ 4 ani. Versiunile timpurii au fost utilizate pentru a realiza o singură sarcină. Astăzi, totuși, un far (beacon) poate fi administrat să deservească o varietate de scopuri.

Probabil mai interesant pentru operatorii de vending și alți comercianți cu amănuntul este tipul Web mobil sau Eddystone-URL. Acesta îi permite punctului de vânzare să acționze ca o pagină Web; Browserul Google Chrome caută aceste pagini. Cath a raportat că există aproximativ 800 de milioane de utilizatori Chrome mobile, în prezent. Puterea acestei abordări a fost demonstrată la expoziții de anvergură, unde participanții își pot folosi smartphone-urile lor pentru a naviga printre standurile echipate cu faruri. Pe stadioane, tehnologia ar putea fi folosită pentru a ajuta spectatorii să își găsească locurile prin utilizarea telefoanelor mobile.

Aparatele de vending, inclusiv tonomatele, sunt atractive pentru dezvoltatorii de faruri, iar Cath a raportat că cel puțin unul – Gimbal, o companie independentă, explorează oportunitatea din vending. (TouchTunes, cea mai mare arhivă de muzică digitală din lume, folosește de un an farurile Gimbal pentru a crea rețele de proximitate care îmbunătățesc funcțiile din aplicațiile sale pentru mobil).

Potențialele utilizări în vending sunt limitate doar de imaginație. Cath a dat exemplu experiențele de tip “bun venit”, în care aparatul îi mulțumește clientului; prezentarea informațiilor nutriționale și dietetice; informații amuzante – poate istoria distribuitorului; tranzacții, cum ar fi efectuarea unei selecții, sau a unei plăți prin intermediul unui cod QR afișat pe dispozitivul mobil al clientului; și utilizări de tip analiză, inclusiv urmărirea bunurilor.

Derek Myers de la Coca-Cola a observat că “farurile wireless” ajută la unirea aparatelor de vending împreună, într-o “flotă inteligentă conectată” și la facilitarea monitorizării aparatului de la distanță. Acestea pot sprijini plata unitară și participarea la programul de loialitate, și sporesc valoarea vendomatelor ca platforme de conținut digitale.

Reprezentantul Coca-Cola mai spune: “Consumatorii ne spun că sunt în general pozitivi față de tehnologia care le notifică ofertele, atâta timp cât există două sau trei astfel de mesaje pe zi. Mai multe mesaje devin enervante. Consumatorii doresc ca aceste mesaje să fie personale și doresc să descarce mai puține aplicații. ”

Sistemul Eddystone de la Google îndeplinește aceste dorințe, deoarece nu are nevoie de o aplicație care rulează pe smartphone; singura cerință este ca emițătorul-receptor Bluetooth al telefonului utilizatorului să fie pornit. Sistemul poate solicita permisiunea utilizatorului să trimită o notificare, și, probabil, să monitorizeze locația. Coca-Cola a testat tehnologia la concerte de amploare, în conjuncție cu aplicația Shazam (care analizează o bucată scurtă dintr-o melodie pentru a o identifica), ca parte din campania sa “Share a Coke and a Song”