-Oana Mihalache Jocul de LEGO își datorează popularitatea tocmai simplității prin care îmbinarea unor piese poate crea forme dintre cele mai dificile. În mod deloc paraxodal, acest joc este și...

IDEI DE VENDING (21) LEGO & VENDING = JOC + TEHNOLOGIE = BUSINESS

-Oana Mihalache

Jocul de LEGO își datorează popularitatea tocmai simplității prin care îmbinarea unor piese poate crea forme dintre cele mai dificile. În mod deloc paraxodal, acest joc este și o punte de legătură între generații, pentru că este cunoscut de bunici, părinți, copii, nepoți, dar și pentru că jocurile care transcend generațiile sunt cele care trec cu adevărat testul timpului și își dovedesc utilitatea chiar și în lumea ludicului. Acest joc este asociat și cu industria de vending – de altfel, există deja multe aparate de la care se pot cumpăra jocuri de lego, însă acum a devenit posibilă asamblarea unor aparate funcționale din piese de lego. Vending Inside a cercetat acest subiect și în rândurile de mai jos vă prezintă câteva detalii.

Un aparat de vending à la carte: cu butoane, spații pentru inserarea monedelor, pentru aprovizionare, dar și un mic seif pentru bani. Toate acestea făcute din piese de lego, care pot fi îmbinate astfel încât să rezulte un aparat funcțional. Dacă primele încercări au fost cele cu băuturi răcoritoare, următoarele aparate au fost cele cu fast food, chiar și pizza. Asta pentru că micuțul inginer cunoscut celor care s-au jucat cu piesele de Lego trebuie să aibă și el acces la ultimele device-uri ale lumii moderne, nu-i așa?

Ei bine, asamblarea unui aparat de vending din piese lego poate dura câteva minute și funcționează după un mecanism foarte simplu: monedele sunt inserate, se apasă apoi pe un buton – de fapt tot o piesă lego – care impinge produsul către recipient. Sigur, deocamdată cele mai multe dintre aceste aparate sunt ”de jucărie”, însă creativitatea și ingeniozitatea, atât a producătorilor, cât și a consumatorilor, le pot transforma în aparate care ar putea fi amplasate în tot mai multe locuri publice și ar putea deservi zeci sau sute de clienți în fiecare zi. Până atunci, ele rămân niște piese de lego asamblate, ar putea spune unii, sau niște piese de colecție pentru cei cu adevărat pasionați de vending sau de retailul modern. Însă funcția acestor mini-aparate nu se oprește aici.

Mai multe branduri cum ar fi Coca-Cola, KFC, Fanta, Pepsi, Burger King, Oreo, KitKat, Skittles, Starburst, M&M, pentru a enumera doar câteva, au început să se asocieze cu acest joc și și-au ”împrumutat” sigla pentru cei care construiesc aparatele. Sigur, în lumea marketingului este o situație de tip win-win pentru branduri, dar și un endorsement de ambele părți – atât compania Lego, cât și mărcile sau companiile enumerate mai sus au de câștigat. Dincolo de asta, însă, este o modalitate de a le vinde clienților nu doar unul dintre jocurile preferate, ci și posibilitatea de a-și crea, în miniatură, desigur, propriul dozator Coca-Cola.

În plus, aceste companii au transformat aceste aparate din simple jucării în mecanisme funcționale. Coca-Cola, de pildă, a creat un aparat de vending făcut din piese lego de la care chiar se pot cumpăra doze de suc. Acest tip de aparat este dotat și cu un led, care se colorează albastru sau verde, în funcție de stadiul comenzii.

În fapt, atât marketingul, cât și vendingul, pot fi privite ca un joc frumos de către cei cu adevărat pasionați. Apoi, lumea Lego a fost dintotdeauna una fascinantă și atractivă, iar îmbinarea acestui joc cu retailul nu poate duce decât la un mod simplu de a le oferi clienților un ”double treat”: produsul preferat + jocul copilăriei.