de Eve Cheng În ultimii ani, magnații industriei de vending din Japonia se întrec pentru a penetra piața de de vending din China. De exemplu, în 2013 Kubota a înființat...

China, tărâmul promisiunilor pentru aparatele de vending

de Eve Cheng

În ultimii ani, magnații industriei de vending din Japonia se întrec pentru a penetra piața de de vending din China.

De exemplu, în 2013 Kubota a înființat o sucursală în Shanghai, în încercarea de a obține influență în alte orașe mari, cum ar fi Beijing, Zhengzhou, etc, și principalele lor ținte sunt stațiile de metrou și aeroporturile. Doi ani mai târziu, Fuji Electric, a pus de asemenea ochii pe piața promițătoare a Chinei. Primul pas a fost să introducă în China aparatele lor de vending cu băuturi ce pot fi consumate în pahare de carton și următorul lor pas a fost, de asemenea, să înființeze aici o sucursală. Văzând cum rivalii săi se mișcă atât de repede, Sanden și-a accelerat de asemenea ritmul de a cuceri piața din China. Un nou model de aparat de vending cu o capacitate cu 40% mai mare a fost adus în China în 2015.

Din moment ce atât de multe mari companii de vending din Japonia țintesc piața automatelor de vending a Chinei, trebuie să existe un mare potențial în China. Dar ce anume face din China un tărâm al promisiunilor pentru industria aparatelor de vending? Motivele pot fi concluzionate după cum urmează.

Magnații băuturilor din China împing înainte industria aparatelor de vending

Multe companii întreprinzătoare de băuturi din China iau deja măsuri pentru a se extinde în industria aparatelor de vending de aici. De exemplu, până la sfârșitul lunii august 2015, Nongfu Spring a instalat în China peste 3.000 de aparate de vending. Planul lor este de a pune în funcțiune până la sfârșitul anului 2016, un număr de 30.000 de vendomate. Între timp, Wahaha Group a semnat, de asemenea, un contract de cooperare cu Ubox, o companie foarte importanta din industria de vending din China. Se spune că, în următorii 3 ani, Wahaha Group va investi nici mai mult nici mai puțin de 2 miliarde de yuani pentru își construi rețeaua proprie de terminale inteligente de vânzare cu amănuntul, care va acoperi întreaga țară cu 100.000 de aparate de vending. Se crede că, în viitorul apropiat, mai multe companii de băuturi din China vor înțelege oportunitatea enormă reprezentată de piața de aparate de vending din China și vor căuta parteneri cu interese comune. Eforturile acestora vor determina în cele din urmă dezvoltarea industriei de aparate de vending de aici.

Costul forței de muncă și costul de închiriere sunt în continuă creștere

Potrivit unui raport publicat recent de către Deloitte Consulting, în ultimii 10 ani costul forței de muncă din China a crescut continuu și pare puțin probabil ca rata de creștere să încetinească, ceea ce înseamnă că, în viitorul apropiat, China nu va mai putea profita de costul său redus al forței de muncă. Mai mult decât atât, costul tot mai mare de închiriere este, de asemenea, o povară de nesuportat pentru mai multe magazine mici. În unele orașe, costul de închiriere poate să reprezinte până la 50% din profitul unor magazine. În fiecare an, o mulțime de magazine de retail sunt forțate să se închidă. Nu există nici o îndoială că, datorită avantajelor sale evidente, fără costuri pentru forța de muncă și chirie mică, aparatele de vending vor fi alese de mulți cei care doresc să intre în industria de retail din China.

Piața aparatelor de vending din China este departe de saturație

Industria aparatelor de vending a Chinei este încă într-un stadiu de început. În prezent, în China, există doar 120.000 de automate, un număr foarte mic în comparație cu populația noastră de 1,3 miliarde de oameni. Se estimează că, în viitorul apropiat, numărul de aparate de vending din China va crește la 500.000. Prin urmare, există încă enorm de mult loc pentru dezvoltarea industriei de vending din China. Așa că, dacă vreți să pătrundeți pe piața de vending din China, ar fi mai bine să vă grăbiți, înainte ca alții să umple golul de pe piață.

Tags: ,