Producătorii de jucării promovează din ce în ce mai mult aparatele de vending în cultura pop Shopkins sunt o gamă variată de mici jucării, care pot fi colecționate, produse de...

Shopkins, vendingul câștigă notorietate și în rândul copiilor

Producătorii de jucării promovează din ce în ce mai mult aparatele de vending în cultura pop

Shopkins sunt o gamă variată de mici jucării, care pot fi colecționate, produse de compania australiana Moose Toys. Bazat pe o serie de produse ce se pot găsi într-o băcănie jucăriile Shopkins sunt figurine de plastic cu fețe simpatice și cu nume unice, care pot fi comune/obișnuite, rare, foarte rare, ediție specială și ediție limitată. Popularitatea lor i-a făcut pe producători să facă albume și cărți de schimb și, bineînțeles un canal de YouTube. Prima serie de jucării din seria Shopkins s-a lansat în anul 2013.

Jucăriile Shopkins și Vendingul

Shopkins a fost inventat de mama unuia dintre proprietarii companiei –  Jacqui Tobias, care este directoarea liniei de jucării dedicate fetițelor. Inițial Moose Toys a avut succes cu linia lor de jucării dedicate băieților – Trash Pack, figurine ce se colecționau. Însă piața de jucării de fetițe nu era acoperită, așa a apărut Shopkins, care între timp a devenit o jucărie apreciată și de băieței. Compania cu sediul în Melbourne a fost înființată de Brian Hamersfeld în 1985 și își vând produsele în 85 de țări de pe mapamond, fiind în acest moment al 5-lea producător ca mărime din Australia și al 4-lea din Statele Unite.

Succesul australienilor i-a determinat pe aceștia să lanseze în Mai 2014 jucăria Shopkins Vending Machine Storage care a fost gândit ca un loc de depozitare pentru colecția de personaje Shopkins. Jucăria, care este colorată preponderent în roz și arată ca un aparat de vending funcțional cu toate dotările de rigoare, are dimensiunile 19.4 x 18.6 x 13.8 cm, include și 2 caractere Shopkins, un manual și cântărește doar 281 grame. Am putea spune că este cel mai mic aparat de vending de jucărie din lume. Jucăriile sunt pentru copii cu vârste mai mari de 5 ani.

Fiecare nouă serie de jucării Shopkins combină peste 140 de caractere cu seturi de joc și accesorii. În decembrie 2015 existau 140 de caratere individuale în colecția de jucării Shopkins. Ideea de a le face colecționabile a condus la un atașament mărit al copiilor (și adulților) față de aceste jucării și le-a făcut celebre în toată lumea. Jucăriile Shopkins sunt organizate pe echipe. De exemplu, Echipa Dulciuri sau Echipa Brutărie.

Din iunie 2014 și până în decembrie 2015 s-au vândut peste 115 milioane de jucării Shopkins în întreaga lume. În urmă cu mai mult de 1 an de zile una din figurinele Shopkins – Gemma Stone a fost vândută pe eBay cu 21.500$, toți banii ajungând la Fundația Industriei pentru Jucării (Toy Industry Foundation).

Printre cele mai celebre păpuși din colecție sunt Popette și Peppa-Mint. Lui Popette îi place să joace roluri! Filmele reprezentând viața fetei. Ea apare mereu când te aștepți mai puțin și își scoate prietenii la film ca să vadă ultimele premiere!

În schimb Peppa-Mint poate arăta cool, fiind întotdeauna agitată, având o inimă mare! Sfioasă, ea își ține prietenii aproape și îi place să fie la curent cu bârfele din Shopville!

Animațiile Shopkins

Pentru a susține notorietatea figurinelor Shopkins, Moose Toys a lansat o serie animată pe canalul lor oficial de YouTube unde au multe sezoane la activ și milioane de vizualizări.

Colaborări în lume

Moose a acordat licență pentru comercializarea păpușilor sale în mai multe țări importante, astfel Bulldog se ocupă de piața britanică, The Licensing Shop de cea din SUA, iar Merchantwise se ocupă de continentul Australian.

În ianuarie 2016 Shopkins a făcut un parteneriat cu McDonald’s pentru a realiza o ediție specială de Happy Meal cu jucăriile lor.

Contrafacere

Foarte mulți au încercat să se folosească de succesul lor pentru a se îmbogății. 2 fabrici din China au fost date în judecată pe la mijlocul anului 2015, iar poliția chineză a efectuat raiduri pentru a bloca producția de jucării Shopkins contrafăcute.

Concluzie

Iată cum succesul unei jucării aduce cu sine și notorietatea unei industrii. Aparatele de vending apar din ce în ce mai des în mânuțele copiilor și în joaca lor inocentă, Shopkins reprezintă un exemplu în plus. De vendomatele Lego v-am vorbit în ediția trecută.