Mazio este un operator important pe piața noastră de vending și a reușit în cei 8 ani de existență pe piață să își dezvolte o rețea puternică de parteneri și...

Mario Zahariea: “FIDELITATEA PARTENERILOR NOȘTRI NE ÎNTĂREȘTE ÎNCREDEREA ÎN PRODUSELE NOASTRE”

Mazio este un operator important pe piața noastră de vending și a reușit în cei 8 ani de existență pe piață să își dezvolte o rețea puternică de parteneri și să-și clădească o imagine de marcă plină de identitate. Vă invităm, ca în cele ce urmează, să cunoaștem și mai bine povestea de succes a lui Mazio.

Care sunt cele mai importante realizări ale lui Mazio din ultimii 2 ani?

Prin produsele noastre, în cei 8 ani de experiență, am reușit să dezvoltăm rețeaua de distribuție în 35 de județe, astfel încât acum, în urma experiențelor acumulate, putem să oferim produse și servicii ireproșabile.

Cele 20 de firme partenere, prezente în peste 3.000 de locații, livrează zilnic la nivel național peste 30.000 de produse Mazio.

Cum ați caracteriza clientul de vending din ultimii 2 ani? A devenit mai pretențios? A rămas la fel cum era înainte, neinteresat de ce i se livrează atâta timp cât e ieftin? E puțin mai educat?

Din păcate, din punctul nostru de vedere, segmentul de vending, în ultimii 2 ani, a reușit să denatureze și mai mult percepția consumatorilor asupra gustului unei cafele autentice. Atât combinațiile destul de creative, de cappuccino cu diverse arome, de la rom până la mentă, cât și capacitatea tot mai mare a paharelor, de peste 250 ml, nu ajută deloc în educarea clienților.

În ultima perioadă, operatorii de vending din România își doresc să targeteze clientul spre cantitate și nu spre calitate, promovând paharul de 12 OZ, lucru pe care noi nu îl putem susține, având în vedere că noi am promovat încă de la început paharul de 4 sau maxim 6 OZ.

Care a fost cea mai grea perioadă, dar și cea mai de succes din viața companiei pe care o conduceți?

Să faci business în România este greu, dar având în vedere volatilitatea pieței din ultimii 3-4 ani, motoarele noastre sunt la capacitate maximă și acest fapt ne-a ajutat să îmbunătățim constant tot ce înseamnă servicii și relații cu clienții.

Tot acest efort susținut din ultimii ani ne-a adus și recompense pe măsură, care ne fac să avem și mai mare încredere în ceea ce facem, iar fidelitatea partenerilor noștri ne întărește încrederea în produsele noastre.

Nu putem spune care a fost cea mai de succes perioadă, dar putem spune că cele mai frumoase momente sunt cele în care vedem tot mai mulți oameni pe stradă consumând Mazio Caffe.

Care este trendul în segmentul dumneavoastră de piață și cum se raportează Mazio la acesta?

În segmentul de piață al monodozelor sau capsulelor de cafea espresso, clienții au început să își schimbe destul de mult preferințele, fapt îmbucurător pentru noi.

Dacă până acum ceva timp, clienții doreau doar brand pentru că acea alegere definea un anumit statut, tot mai mulți clienți au început să caute produse similare, uneori no-name, la prețuri mult mai avantajoase. Nu spunem că brandurile din piață nu sunt calitative, dar serviciile lasă de dorit, tocmai pentru că 90% din vânzare este făcută pe baza unui nume și a unor reclame, uitându-se de relația cu clientul și de nevoile acestuia.

Cum caracterizați ca fiind în acest moment industria de vending din România? Ce-i lipsește? Ce atuuri are?

Atuurile pieței de vending sunt nenumărate, de la aparate cu multiple selecții și funcții, până la diverse arome și combinații ce mulțumesc tot mai mulți clienți.

Faptul că România este o piață cu o gamă largă de consumatori, ne asigură tuturor un loc în piață fără a ne afecta businessul în vreun fel. Piața este permisivă atâta timp cât oferi calitate constantă și servicii prompte la un preț corect.

Care este actuala viziune Mazio și spre ce vă îndreptați în următorii 5 ani?

În permanență am încercat să ne autodepășim și să ne punem în pielea consumatorului final. Viziunea pentru viitor nu va aduce schimbări majore în politica Mazio Caffe. Considerăm că nu trebuie schimbat un sistem sau produs dacă feedback-ul pieței se menține pozitiv, chiar și după atâția ani.

Am reușit să ne remarcăm în piața cafelei, tocmai datorită constanței din toți acești ani. În decursul dezvoltării noastre am reușit să rămânem fideli imaginii noastre și așa va rămâne și pe viitor.

În momentul actual, piața cafelei din România duce o lipsă masivă de recunoaștere și cunoaștere și credem că toate aceste lipsuri ar putea fi depășite prin organizarea a cât mai multor expoziții de profil în care oamenii să cunoască și să înțeleagă opțiunile pieței actuale. Cu cât suntem mai prezenți și transparenți cu atât vom fi mai vizibili în piață, cu toții.