de Erwin Wetzel, Director General, EVA Pentru edițiile din 2014 și 2015 ale Vending Paris, Reed (organizatorul Vending Paris), în colaborare cu Asociația Franceză de Vending (NAVSA), a decis să...

Vending Paris 2017 – Înapoi la rădăcini

de Erwin Wetzel, Director General, EVA

Pentru edițiile din 2014 și 2015 ale Vending Paris, Reed (organizatorul Vending Paris), în colaborare cu Asociația Franceză de Vending (NAVSA), a decis să conecteze evenimentul de Sandwich & Snack cu expoziția franceză de Vending pentru a crea o sinergie. Mișcarea tactică a fost curajoasă, iar asocierea a fost susținută, la acel moment, de o mare parte din membrii NAVSA.

Franța este cea de-a doua piață de vending ca mărime din Europa din punct de vedere al numărului de automate, iar aparatele de gustări reprezintă o parte importantă din totalul aparatelor de vending cu răcitor. Cu această colaborare, industria de vending dorea să atragă noi clienți, să promoveze industria de vending drept un canal atractiv și convenabil pentru gustări și să devină un concurent serios pentru lanțurile de fast-food. În Franța, fast-food este adesea un sinonim pentru mâncare proastă. Acum, dimpotrivă, oferta a devenit foarte variată și mulți furnizori de alimente pun la dispoziție opțiuni echilibrate pentru masa de prânz.

Cu toate acestea, din păcate, rezultatele pe care lumea le aștepta de la aceste două ediții nu s-au materializat și mulți expozanți s-au plâns de lipsa vizitatorilor profesioniști și de pierderea identității industriei de vending. Drept urmare, cu ocazia ediției din 2017, organizatorii au decis să dedice din nou o sală întreagă industriei de vending, iar feedback-ul pare să fie foarte încurajator la prima vedere.

Între 15 și 17 martie, EVA a participat la evenimentul din Paris și a avut un stand chiar vizavi de NAVSA. Având în vedere experiențele noastre și conversațiile pe care le-am purtat atât cu vizitatorii, cât și cu expozanții, evenimentul pare să fi fost un succes, deoarece numărul de participanți a fost însemnat. Chiar dacă suprafața a fost mai mică decât la ediția din 2012 – ultima dată când Vending Paris a avut o sală proprie – Reed a reușit să aranjeze standurile într-un mod eficient și confortabil. Standurile au fost mai mici, dar atractive. Aleile au fost pline pe durata celor trei zile, iar standurile au fost destul de aglomerate.

Pe de altă parte, Vending Paris se concentrează foarte mult pe piața din Franța și și-a cam pierdut dimensiunea internațională; totuși, expozanții nu s-au plâns și cred că majoritatea va avea de câștigat în urma investițiilor realizate aici. A fost plăcut pentru echipa EVA să vadă că industria merge bine și că numeroși operatori au venit pentru a-și cunoaște furnizorii. Chiar puteai să simți motivația lor și încrederea că piața începe să își revină.

De asemenea, colegii noștri francezi au depus eforturi mari pentru a revitaliza evenimentul organizând un concurs în care s-a decis care este cel mai bun operator francez de vending. Competiția s-a desfășurat pe parcursul unei zile întregi și a reușit să atragă 20 de candidați din partea a 6 operatori diferiți, care au trebuit să promoveze examene teoretice și practice. Aceste teste au fost supravegheate de un juriu format din președintele NAVSA, Pierre Albrieux, și alți operatori. Concursul a fost un succes, iar câștigătorul a primit un voucher un valoare de 1.000€. Toți participanții au primit 50€, așa că a fost un eveniment de succes și plin de satisfacții.

Vineri, Erwin Wetzel, directorul general al EVA, a profitat de ocazie pentru a prezenta tendințele de pe piețele europene și Franța și a explicat unui public numeros specificitățile pieței franceze. Plasat între standurile Lavazza și N&W, vorbitorul a fost urmărit de mulți participanți care vizitau atât zona de conferințe, cât și celelalte standuri. De asemenea, a fost o ocazie minunată pentru ca EVA să anunțe EVEX 2017 (23 și 24 noiembrie, Roma) și să caute noi parteneri.

Per total, Vending Paris a fost un succes și, în calitate de partener al Reed și NAVSA, EVA poate doar să fie fericită că acest eveniment a reușit să satisfacă așteptările industriei. Numeroase inovații sunt aproape de lansare, noii jucători aduc mereu idei noi în segment, așa că putem spera că noile modele de afaceri vor revitaliza industria noastră de vending.