Serviciile de cafea și ceai la birou reprezintă în continuare un segment în creștere în industria alimentară, vânzările din cafenele ajungând doar în Statele Unite la 21,6 miliarde de dolari...

Tendințele pe care le vor avea consumul de cafea și ceai în 2017

Serviciile de cafea și ceai la birou reprezintă în continuare un segment în creștere în industria alimentară, vânzările din cafenele ajungând doar în Statele Unite la 21,6 miliarde de dolari în 2016. Însă concurența este extrem de puternică pe piață, în special din partea produselor de cafea gata îmbuteliate (ready-to-drink).

În ciuda acestor schimbări, cafenelele pot rămâne cu un pas înainte dacă le oferă clienților băuturi inovative. Și cum locațiile de pe întreg teritoriul SUA introduc constant noi opțiuni, iată care sunt cele cinci tendințe din ofertele de ceai și cafea în 2017, care se vor putea resimții peste un timp și în România prin globalizarea consumului celor două băuturi populare:

1. Nitro a intrat în mainstream

Anul viitor ar putea fi anul în care cafeaua nitro devine celebră. Cafeaua nitro este creată prin adăugarea azotului în cafeaua rece la filtru, dând astfel naștere unei băuturi cu textură cremoasă. Cunoscătorii de cafea sunt probabil familiarizați deja cu cafeaua nitro, care este pe piață de cinci ani în unele cafenele din noul val, dar și ca produs deja îmbuteliat. Cu toate astea, cafeaua nitro a intrat în sfârșit în mainstream mulțumită cafenelelor Starbucks, care au introdus-o în anumite locații din SUA. Trebuie să ne așteptăm ca tot mai multe branduri să lanseze versiuni de cafea nitro, precum cafelele nitro deja îmbuteliate de la Califia Farms, cu aromă de lapte de migdale.

2. Reduce risipa cu cascara

Conform tendințelor din industria alimentară, reciclarea pentru prevenirea risipei este o problemă care îi preocupă din ce în ce mai mult pe consumatori, iar bucătarii au început să descopere metode noi de a refolosi diverse ingrediente pentru a micșora risipa. Una din băuturile care se încadrează perfect în acest trend este hibridul de ceai și cafea cascara, o băutură amăruie creată din pielea – aruncată de obicei – a boabelor de cafea. Deși este încă o băutură de nișă, consumul de cascara este în creștere. Blue Bottle Coffee amestecă cascara cu unt, pentru a crea Cascara Butter Toast. Până și Starbucks a început să se concentreze pe cascara, anunțând lansarea unui cascara latte în 2017, la conferința bianuală a investitorilor.

3. Locul de proveniență al cafelei și felul în care este preparată

Ultimul deceniu a fost caracterizat de creșterea în popularitate a cafenelelor din al treilea val. Aceste locații pun accent pe locul de proveniență al cafelei și pe felul în care este preparată. Deși reprezintă în continuare doar o tendință, din ce în ce mai multe cafenele se concentrează pe tipul de procesare – pe ce se întâmplă cu bobul de cafea după ce este cules și înainte de a fi plantat. Companii precum Ceremony Coffee Roasters în Annapolis, MD sau Dark Matter Coffee în Chicago, își învechesc cafeaua în butoaie, pentru a crea o nouă aromă.

Unele branduri accentuează fermentarea, etapă normală din procesul de obținere a cafelei. Deși e încă prea devreme de spus dacă toate astea reprezintă noul val al cafelei sau doar o continuare a celui de-al treilea, trebuie să ne așteptăm ca din ce în ce mai multe companii să se diferențieze prin aceste particularități de procesare. Iar din toate metodele nou apărute de procesare, „îmbătrânirea” cafelei s-ar putea să rezoneze cel mai bine cu consumatorii, dat fiind că un sfert din consumatorii din SUA susțin că ar gusta cafeaua îmbătrânită într-un restaurant sau cafenea.

4. Cafeaua face casă bună cu alcoolul

În 2017, se estimează că o treime din consumatorii cu vârste cuprinse între 22 și 34 de ani și-ar dori ca mai multe cafenele să servească alcool.

Deși combinarea cafelei cu alcool nu reprezintă vreo noutate, barurile au început să o folosească în cocktailuri, în feluri noi și interesante. Cocktailurile cu cafea devin din ce în ce mai complexe, pe măsură ce barmanii o folosesc ca ingredient din ce în ce mai mult. Carbon Coffee, din Denver, are în ofertă Nitro Cold Brew Manhattan, ce conține Breckenridge Bourbon, Noilly Prat, bitter de portocale și cafea rece la filtru, în timp ce la Boilermaker, în New York, poți încerca The Lotus Eater, care conține coniac, cachaça, lime, suc de portocale, scorțișoară și cafea rece.

5. Ceai cu scop funcțional

Consumatorii sunt din ce în ce mai mult în căutarea unor băuturi și alimente cu scop funcțional, cum ar fi creșterea nivelului de energie, cu efect antiinflamator sau antioxidant. Ceaiurile funcționale sunt băutura ideală pentru cei care sunt în căutarea unor produse bune pentru sănătatea lor, în special consumatorii generației internet: mai mult de o treime dintre aceștia susțin că ar plăti în plus pentru ceai sau cafea cu beneficii pentru sănătate. Matcha e un exemplu potrivit în acest sens, datorită nivelului mare de antioxidanți pe care îl conține. Turmericul – un ingredient foarte popular în 2016 – este folosit acum în băuturile speciale din plante. Mai mult, kombucha este și ea văzută ca o băutură funcțională, datorită conținutului de probiotice.

Sursa www.mintel.com