-prima parte- Aruncă o privire către cafenelele pe lângă care treci în drum spre muncă dimineața și o să-ți dai seama imediat: cafeaua e importantă. Indiferent de ce tip preferă,...

Office Coffee Services și Cultura Corporate

-prima parte-

Aruncă o privire către cafenelele pe lângă care treci în drum spre muncă dimineața și o să-ți dai seama imediat: cafeaua e importantă. Indiferent de ce tip preferă, aproape toată lumea își începe ziua cu o cafea.

Pe măsură ce industria evoluează și se schimbă, cafeaua capătă din ce în ce mai multe forme. Au apus demult zilele când singurele opțiuni erau cafeaua neagră sau cafeaua cu lapte și zahăr. Azi, băutorii de cafea au de unde alege!

De la numărul mare de arome (vanilie, alune sau mentă) până la felul în care e procesată sau servită (caldă sau rece), cafeaua a înflorit în toate formele ei. Stilul alert de viață al generației millennials a schimbat mult felul în care se consumă această băutură – iar industria cafelei face tot ce poate ca să țină pasul.

De altfel, cafeaua are o istorie lungă în spate. Nu a fost pornit doar ca o modă și cu siguranță nu va dispărea prea curând. Face parte din viețile noastre de secole, iar originile ei sunt vechi de sute de ani și sunt în strânsă legătură cu călugării etiopieni. De atunci până acum celebritatea ei n-a făcut decât să crească. Cei care au descoperit pentru prima dată cafeaua au fost atrași de energia pe care ți-o dădea consumul ei. Și asta este, probabil, ceea ce ne face să revenim la ea și în ziua de azi.

Înainte ca Statele Unite să fie un stat suveran, cafeaua era cultivată în colonii. Însă America nu s-a îndrăgostit cu adevărat de ea până la începutul Războiului de Independență și a celebrului Tea Party din Boston.

Atunci, consumul de cafea în loc de ceai era considerat patriotic. La începutul secolului XX, câțiva comercianți isteți au început să vândă boabe de cafea pre-prăjite în pungi ușor de vândut, care au schimbat ușurința cu care oamenii puteau să-și prepare singuri cafeaua.

Această mișcare a crescut vânzările, dar și consumul de cafea și a creat o industrie. Schimbarea procesului de producție a devenit una dintre cele mai cunoscute mișcări din industria cafelei. Însă cafelele speciale nu au apărut până la sfârșitul anilor `60, începutul anilor `70.

50 de ani mai târziu, companiile au devenit din ce în ce mai creative cu tipurile de cafea pe care le oferă, au adăugat mai multe arome, iar tendințele din domeniu au început să fie urmate de diferite locații cu consecvență.

Gândește-te la cafeaua ta preferată. Aproape toată lumea are una, pe care fie o savurează la cafeneaua din zonă, fie și-o prepară singur acasă. Este foarte posibil ca ea să fie rezultatul unui șir lung de inovații testate cu dedicație de producătorii de cafea și de baristas.

Din fericire, dragostea pentru cafea a crescut mereu de-a lungul timpului și epocilor. Deși, desigur, în ziua de azi lucrurile se fac într-un stil mai modern. Dar vestea cu adevărat bună este că băutura noastră preferată încă se schimbă și evoluează. Iată câteva tendințe din lumea cafelei pe care le vei remarca în curând – dacă n-ai făcut-o deja.

Ce prețuim în afară de cafea?

Generațiile noi de millennials sunt în continuă mișcare. Ei au crescut obișnuiți să primească aproape orice își doresc, pe loc. Informația a fost mereu la dispoziția lor, la un click distanță. Și sunt extrem de sociabili. Ei au construit și au susținut mișcarea social media, iar viețile lor de zi cu zi se învârt în jurul celorlalți; ce fac ceilalți, unde sunt colegii și prietenii lor și cine mai e acolo.

Unele dintre cele mai banale probleme de zi cu zi au căpătat acum un aspect social. De câte ori n-ai dat pe internet, pe social media, peste poze cu mâncare sau cu cafele aburinde pe o terasă. Generația tânără își prețuiește prieteniile și se asigură că ele sunt o componentă a aproape orice au de făcut. Această generație reprezintă grupul cel mai tânăr și în cea mai rapidă creștere în birourile din toată America – iar influența lor nu poate fi ignorată.

La fel se poate spune și despre o cană de cafea. Datorită naturii sociale și vibrante a acestei generații, prepararea și savurarea unei căni de cafea acasă, în tihnă, nu mai este foarte întâlnită. Zilele tatălui care își soarbe cafeaua încet, în timp ce citește ziarul și mănâncă un ou fiert moale s-au încheiat. Generațiile anterioare au văzut prepararea cafelei acasă ca pe o economie financiară.

Dar generațiile de millennials nu mai acordă atâta atenție prețului. Pentru ei, o cană de cafea înseamnă mult mai mult decât gustul și prețul. Ceea ce apreciază mai mult este experiența cafelei. Sigur, prețul contează și acum, dar dacă experiența e memorabilă, el poate fi ignorat.

Iar acesta este motivul pentru care au apărut atât de multe cafenele în suburbii sau în orașe, la fiecare colț de stradă. O atmosferă caldă, primitoare și relaxantă și o cană de cafea de calitate poate atrage mulți clienți. Mobilierul confortabil și primitor, mesele care încurajează comunicarea și muzica modernă, dar în surdină, vor convinge oamenii să intre înăuntru și să se bucure de experiență.

Dincolo de cafenele, multe companii se concentrează pe ambalaj. El trebuie să fie atrăgător pentru tânăra clasă muncitoare, și trebuie să se facă remarcat, împreună cu o imagine cool a companiei și servicii de relații cu clienții eficiente. Construirea unei relații bune cu consumatorii poate schimba complet lucrurile. Atunci când aceștia decid că vor să aducă acasă cafeaua, companiile vor ca sortimentul lor să fie cel ales.

La pachet și gata de băut

Probabil ai observat că lumea în care trăim se mișcă mai repede ca niciodată. Și luând în considerare ușurința cu care ne-am obișnuit să ne rezolvăm problemele, rar avem răbdare să stăm degeaba și să așteptăm ca lucrurile să se întâmple. Din cauza mediului în continuă mișcare în care ne ducem existența, cafeaua la pachet a devenit extrem de convenabilă și importantă pentru băutorul ocupat. Mai mult decât convenabilă – e necesară.

Din ce în ce mai mulți oameni au început să conștientizeze dezavantajele băuturilor nesănătoase cu zahăr. Și din ce în ce mai mulți oameni înlocuiesc băuturile cu zahăr cu o cafea îmbuteliată. Poți să renunți la o băutură acidulată sau la o băutură sportivă, dar nu trebuie să renunți și la flexibilitatea și ușurința cu care poți consuma o băutură energizantă dimineața sau după-amiaza, la un preț acceptabil. Cafeaua îmbuteliată ușurează obținerea unui plus de energie atunci când ai multe de rezolvat.

Indiferent că ești pe drum spre muncă, pe afară cu copiii, într-o călătorie de afaceri sau doar în timpul liber, opțiunea de a-ți bea cafeaua din zbor este importantă. Iar dacă ești în căutarea unei modalități prin care să-ți împrospătezi rezerva de cafea îmbuteliată, e suficientă o plimbare prin magazinul de proximitate. Vei găsi băuturi preparate deja, în ambalaje prietenoase care se încadrează perfect în geanta ta de mers la birou. O altă opțiune potrivită pentru acest stil de viață este o presă franceză de cafea care funcționează și ca termos.

Sau poate îți place cafeaua standard, fierbinte și aburindă – capsulele pentru espressor sunt populare de ani întregi deja. Găsește un termos haios care se potrivește cu personalitatea ta și alege-ți aroma preferată, din sutele de opțiuni disponibile.

Cafeaua nu mai este o băutură comună, a devenit specială

Cafeaua ieftină nu pare să-și mai aibă locul în lumea noastră în permanență schimbare. Iar o cană de cafea proastă, pur și simplu nu mai e acceptabilă. Cafeaua de calitate premium a continuat să crească în popularitate. Nu e deci surprinzător să afli că tipurile speciale de cafea, care au devenit din ce în ce mai creative și unice, vor continua să fie populare și în 2017. Ele vin în nenumărate arome și cu diferite tipuri de preparare.

Chiar și felurile în care poți prepara o ceașcă simplă sunt numeroase. Din ce în ce mai multe cafenele pun accent pe cafelele lor speciale pentru a concura în piață. Iar consumatorii își găsesc propriile nișe și zone de confort atunci când vine vorba de cafea. Cafeaua de mic dejun s-ar putea să fie pe gustul cuiva, în timp ce un latte să fie preferința altcuiva.

Cafenelele sunt obligate să descopere ce le place clienților lor și ce nu, pentru a rămâne în atenția acestora. Dar ține minte, cafelele speciale nu sunt un concept atât de simplu. Există organizații sau asociații care au stabilit chiar și un proces de selecție pentru fermieri, producători și baristas, pentru a se asigura că fiecare cană de cafea e perfectă pentru consumator.

Sursa www.drinkcoffee.com

-va continua-