De curând, Oreo a realizat împreună cu Maya Design, o agenție foarte creativă și cu Twitter un fel de experiment prin care tehnologia și oamenii au fost puși față în...

OREO și campania de social media prin vending

De curând, Oreo a realizat împreună cu Maya Design, o agenție foarte creativă și cu Twitter un fel de experiment prin care tehnologia și oamenii au fost puși față în față pentru a crește vizibilitatea celebrului brand a lui Mondelēz International în mediul virtual, al rețelelor sociale cu precădere.

Ce se întâmplă când biscuiții Oreo se alătură rețelelor sociale?

Maya a elaborat împreună cu partenerii săi o mică demonstrație în Austin a aparatelor de vending ce țin mai degrabă de viitor care le-a permis participanților să creeze, să imprime și să deguste biscuiți Oreo personalizați pe baza unor conversații din social media în tendințe.

Acest eveniment a celebrat inovația, tehnologia și creativitatea și nicăieri în Austin nu a fost acea bucurie și uimire mai evidentă decât în zona de relaxare Trending Vending. Pe parcursul festivalului, mii de participanți la SXSW Interactive (așa cum au denumit organizatorii evenimentul) au venit în spațiul pop-up pentru un nou tip de experiență de vending, unde produsele au fost proiectate și elaborate într-o colaborare creativă dintre brand și consumator.

Fabrica din Cutie. Algoritmii tendințelor Twitter. Personalizarea. Imprimarea la cerere. Degustarea.

Scopul proiectului Trending Vending a fost acela de a crea rapid un prototip al unei noi experiențe care forțează limitele modului în care consumatorii cooperează cu brandurile și apoi testează acest lucru în context internațional. Colaborarea Oreo/Twitter/Maya a arătat o abordare cheie pe care Mondelēz International (părintele brandului Oreo) a adoptat-o pentru a deveni cea mai inovatoare companie de bunuri de consum ambalate din lume. Ia o fabrică Oreo și puneți-o într-un aparat de vending mic. Adaugă preferințele și dorințele personale ale consumatorului la rețelele sociale și producția la cerere și vei obține un model profund diferit si nou pentru dezvoltarea produsului.

Trendurile de pe Twitter au fost “traduse” în biscuiți personalizați – fiecare cu o combinație de arome și model unice. Fiecare aparat Trending Vending putând crea peste 10.000 de biscuiți diferiți.

Utilizatorii au putut combina două trenduri pentru ca biscuiții să fie caracteristici doar lor. Biscuiții Oreo rezultați au combinat elemente din cele două trenduri originale într-un biscuit complet unic.

Participanții la SXSW au putut să vadă cum aparatul imprimă și asamblează robotizat biscuiții lor personalizați folosind tehnologia de imprimare 3D și un sistem cu pompă pneumatică.

Testul final a fost acela de a afla dacă participanții au considerat că biscuiții lor Oreo au un gust la fel de bun ca și cei clasici pe care îi cunosc și iubesc.

Imprimarea 3D a biscuiților Oreo

Pentru a demara proiectul, agenția de creație a facilitat o sesiune de inovare cu Oreo și partenerii săi pentru a-și imagina o călătorie a clientului de la întâlnirea cu brandul până la explorarea aromelor, la cumpărare, la experimentare și, în cele din urmă, la a împărtăși cu ceilalți. Aparatul de Trending Vending a fost doar unul dintre multele concepte dezvoltate de grup, însă a fost câștigătorul zilei prin combinarea tehnologiei de imprimare 3D cu experiența personală/comună (biscuiți personalizați pe baza „rețetelor sociale”). Lansarea ideii la SXSW a permis Oreo să interacționeze cu mii dintre cele mai inteligente și conectate minți din zona tehnologiei interactive. Prin folosirea tehnologiei de imprimare 3D aparatul Trending Vending a permis utilizatorilor să creeze, combine și remixeze zonele de construcție esențiale ale unui Oreo – aromele cremelor, vafele de biscuit, forme și culori – pentru a realiza produse extrem de personalizate și nemaivăzute înainte, în câteva secunde. Rezultatul: într-un timp scurt utilizatorii au putut proiecta nenumărați biscuiți personalizați pe baza trendurilor Twitter, i-au imprimat la cerere și apoi i-au savurat cu un pahar de lapte.

Aparatul de vending final a folosit o serie de tehnologii de fabricație digitală, inclusiv o imprimantă 3D Delta Bot, zeci de servomotoare și distribuitoare pneumatice de cremă.

Design dinamic al produsului

Ce-ar fi dacă, în loc să folosești media pentru a-i face pe clienți să le placă ceea ce faci, i-ai putea ajuta să facă ceea ce le place? Acesta a fost principiul de bază din spatele dezvoltării aparatelor de Trending Vending. Fiecare dintre cele două aparate de vending din zona de relaxare Trending Vending a folosit conversații din social media în tendințe și informații personale pentru a elabora un produs unic pentru fiecare vizitator.

În loc de a oferi aceeași experiență statică pentru fiecare consumator, Trending Vending îi lasă pe consumatori să devină designeri creativi de produse. Atunci când produsele răspund la intersectarea cererii de pe piață cu invenția personală, acest lucru se numește echilibrul dinamic al produselor.

Experiența SXSW Trending Vending a stabilit noi recorduri pentru un sentiment pozitiv de social media pe Twitter, depășind punctele de referință anterioare, atât pentru brandul Oreo cât și pentru industria bunurilor de consum ambalate.