Cafeaua stă și va sta întotdeauna la baza serviciilor de ospitalitate din birouri. Însă necesitățile companiilor și ale angajaților pe care acestea încearcă să le satisfacă prin OCS se schimbă....

Cum scade importanța cafelei în OCS (Office Coffee Solutions)

Cafeaua stă și va sta întotdeauna la baza serviciilor de ospitalitate din birouri. Însă necesitățile companiilor și ale angajaților pe care acestea încearcă să le satisfacă prin OCS se schimbă. Ceea ce înseamnă că furnizorii de OCS trebuie, la rândul lor, să evolueze, să se adapteze la nevoi care merg dincolo de tradiționalele automate.

Iată patru motive pentru care merită să introduci și alte produse în afară de cafea în oferta ta de OCS:

Popularitatea ceaiului este în creștere

La finele anului trecut specialiștii internaționali susțineau că vânzările de ceai crescuseră cu 6%, ajungând la peste 7 miliarde  de dolari. Ceaiul e o băutură foarte populară în rândul așa-numiților „millenials” (cei născuți între 1980-2000), ale căror gusturi se întind mult dincolo de variantele tradiționale de cafea. De asemenea, el este perceput pozitiv și din punct de vedere al consecințelor pentru sănătate. Există variate studii care demonstrează legătura între consumul regulat de ceai și lupta contra unor boli, de la cancer la diabetul de tip 2.

Cafeaua se găsește peste tot

Dacă te concentrezi doar pe cafea, atunci nu concurezi decât cu cafea, și cu prețurile cafelei la birou. În condițiile în care cafeaua e un produs disponibil peste tot, operatorii OCS trebuie să găsească un răspuns bun la întrebarea „de ce mi-aș cumpăra cafeaua de la tine?”. Prin lărgirea ofertei poți să-ți pui ouăle în diferite coșuri și să te diferențiezi tocmai printr-o paletă mai largă de servicii. Asigură-ți clienții că agentul tău tocmai a curățat aparatul de vending și că a schimbat filtrele de la răcitorul de apă, de exemplu. Vinde-ți serviciile, nu catalogul de produse.

Resursele Umane trebuie să-și păstreze angajații energici și concentrați

Angajatorii sunt mereu în căutarea unor metode noi de a-și păstra angajații și de a construi o cultură organizațională pozitivă. Cafeaua e bună, dar gustările, însoțite de alte tipuri de băuturi (servite la cafeneaua de la birou) sunt și mai bune. Să oferi departamentului de resurse umane un serviciu de livrare de astfel de produse e obligatoriu, indiferent că vorbim de o mică alimentară, de o micro-bucătărie sau de un serviciu de servire. Diversifică selecția în așa fel încât ea să includă produse care să răsplătească și să mulțumească angajații, precum salatele din producția locală sau gustările sănătoase și proaspete. Permite locațiilor sau angajaților să plaseze comenzi prin intermediul site-ului, a kioskului sau a unei aplicații pe mobil. Alimentele și băuturile gratuite sunt o metodă bună de a crește satisfacția angajaților, care este și mai puțin scumpă decât alte tipuri de beneficii.

Consumatorii își doresc băuturi personalizate

Atributele „neagră și fierbinte” nu mai sunt suficiente. La muncă, oamenii își doresc aceeași varietate și opțiuni de personalizare a băuturilor pe care le găsesc în cafenele. Experții spun că 98% din angajații care au la birou un espressor consideră că serviciile OCS sunt oarecum mulțumitoare. Dar cele mai satisfăcătoare echipamente de la birou includeau toate cele trei variante: single-cup, cafea instant și espresso. Tipurile variate de cafea, la un loc cu apa minerală și aparatele de vending care vând apă minerală cu arome, sunt cele care fac valuri în momentul ăsta. Totul se reduce la nevoia clientului de a avea la dispoziție o paletă largă de băuturi personalizabile.