Studiul FICO sugerează că fraudele la bancomate sunt în creștere, iar furnizorii independenți sunt principalele ținte Numărul cardurilor de plată compromise la bancomatele din SUA și al comercianților monitorizați de...

Fraudele cu carduri bagă spaima în utilizatorii de plăți non cash

Studiul FICO sugerează că fraudele la bancomate sunt în creștere, iar furnizorii independenți sunt principalele ținte

Numărul cardurilor de plată compromise la bancomatele din SUA și al comercianților monitorizați de FICO a crescut cu 70% în anul 2016 față de anul precedent. Potrivit FICO, 2016 a stabilit un nou nivel pentru Serviciul său de Avertizare a Cardurilor, care monitorizează sute de mii de bancomate și alte cititoare de carduri din SUA. Aceste date noi urmează o creștere de 546% la bancomatele compromise între anii 2014 și 2015.

Fraudele cu carduri la vendomate se situează în creștere

Ca și în anul 2015, majoritatea compromiterilor, aproximativ 60%, au avut loc la bancomatele neafiliate băncilor, desfășurate de către operatori independenți, conform declarațiilor FICO; restul a avut loc la bancomate afiliate băncilor sau la dispozitivele POS ale comercianților. Aceste cifre se referă numai la frauda de carduri care are loc la dispozitivele fizice, nu la fraudarea cardurilor online.

Durata medie a unui compromiteri a continuat să scadă. În medie, un ATM sau un dispozitiv POS a fost compromis timp de 11 zile în anul 2016, în comparație cu 14 zile în anul 2015. Așa cum s-a constatat din analiza FICO, durata medie de compromitere a cardurilor la dispozitivele fizice în anul 2016 a fost mai mică de o treime din durata medie a anului 2014, care a totalizat aproximativ 36 de zile. În plus, numărul mediu de carduri care a fost afectat de o singură compromitere a fost redus la jumătate.

Așa cum s-a dovedit în ultimii câțiva ani s-au îmbunătățit tehnologia skimming și know-how-ul, care sunt mai accesibile publicului larg, astfel încât vom continua să vedem creșteri ale compromiterilor, având încă ceva probleme la diverse locuri de plată cu POS-ul, este încă important ca toți consumatorii să fie în alertă, spun specialiștii.

Unii experți spun că un alt motiv al creșterii bruște a fraudelor este adoptarea constantă a tehnologiei EMV, care este mult mai greu de spart de către infractori. Pe măsură ce hoții observă că li se închide o fereastră criminală de posibilități, ei profită din plin de timpul rămas pentru eroda sistemul vulnerabil cu bandă magnetică. Statele Unite având o problemă mai mare decât Europa la acest capitol, deoarece trecerea la sistemul EMV s-a făcut greoi.

Ce este FICO?

FICO este o companie de top dezvoltatoare de softuri analitice, care vine în ajutorul societăților în peste 90 de țări pentru a lua decizii mai bune care duc la niveluri mai ridicate de dezvoltare, profitabilitate și de satisfacere a cerințelor clienților. Utilizarea revoluționară de către companie a marilor date și a algoritmilor matematici pentru a anticipa comportamentul consumatorilor a transformat industrii întregi.

FICO furnizează softuri și instrumente analitice, care sunt folosite în mai multe industrii pentru a gestiona riscurile, combate fraude, crea relații mai profitabile cu clienții, optimiza operațiunile și îndeplini reglementările guvernamentale stricte. Multe dintre produsele lor ajung să fie adoptate la nivelul întregii industrii —  cum ar fi FICO® Score, care măsoară standardul riscului de credit de consum în Statele Unite. Soluțiile FICO cresc standardele open source și cloud computing pentru a maximiza flexibilitatea, grăbi implementarea și reduce costurile.

Consumatorii de vending, victime a întârzierilor implementării EMV în SUA

Consumatorii adoră ușurința și confortul posibilității unui sistem self-checkout (punct automat de plată). Exact din aceste motive (precum și din altele), automatele de vending sunt mai atractive în mod distinct. Adăugarea sistemului Apple Pay la vendomate oferă consumatorilor avantajele suplimentare unei noi opțiuni de plată (asta se întâmplă mai cu seamă în SUA).

Consumatorii nu sunt singurii care apreciază ușurința utilizării când vine vorba de vendomate. Și infractorii apreciază, de asemenea, acest aspect. Kioșcurile și terminalele de plată fără personal au reprezentat de mult timp un punct slab pe care infractorii l-au speculat. Acestea sunt locuri izolate, perfecte pentru fixarea dispozitivelor skimming sau pentru a încerca mai multe tipuri clare de fraudă, cum ar fi pătrunderea fizică în automatele de vânzare.

Odată cu introducerea tehnologiei cardului cu chip EMV, infractorii s-au confruntat cu un nou obstacol când vine vorba de furtul informațiilor de carduri. Ca răspuns pentru aceste tranzacții mai securizate, cei care fraudează și-au concentrat din ce în ce mai mult atenția asupra țintelor mai vulnerabile. Aparatele de vending, bancomatele și stațiile de combustibil reprezintă primele oportunități pentru infractorii care caută o lovitură rapidă.

În Statele Unite pentru a combate această fraudă, Visa și Mastercard au stabilit termene de activare a EMV-urilor pentru bancomate/ATM-uri pentru octombrie 2017, iar pentru stațiile de combustibil termenul a fost mutat în 2020. În timp ce acest lucru acordă comercianților și instituțiilor financiare mai mult timp pentru schimb, continuă să lase consumatorii expuși riscurilor de fraudă la puncte de tranzacționare fără personal.

Deși consumatorii nu pot face mare lucru pentru a împiedica hoții să pătrund fizic în automatele de vending, încă există câteva practici care sunt cele mai bune pentru a combate frauda cu carduri la kioskurile și terminalele fără personal.

  • Rămâi în alertă – La introducerea cardurilor, consumatorii trebuie să caute semne ale unor posibile modificări în cadrul ATM-ului. Etichete așezate ciudat sau fire expuse, afișate la vedere pot fi semne ale prezenței unui dispozitiv de skimming.
  • Ia în considerare efectuarea unei tranzacții la interior – Evitați pe cât posibil efectuarea de tranzacții financiare la dispozitive electronice care nu se situează într-un loc închis, sub supravegherea camerelor de luat vederi. Locațiile pustii și situate în locuri greu frecventabile pot fi “infectate”cu dispozitive artizanale de furt a datelor din partea infractorilor.
  • Atenție când tastați PIN-ul cardului – În timpul tranzacțiilor care impun introducerea unui cod PIN, consumatorii ar trebui să își acopere mâinile în timp ce introduc cifrele. Astfel puteți preveni preluarea informațiilor valoroase de către camerele ascunse de hoți.
  • Monitorizează extrasele de cont – Această practică continuă să se dovedească a fi eficientă. Consumatorii ar trebui să își urmărească extrasele de card cu mare atenție, pentru eventuale semne de fraudă.