Gatorade și Coca-Cola hidratează consumatorii cu conversații pozitive Într-o nouă și primă analiză care integrează convorbirile offline și online ale consumatorilor, Engagement Labs a publicat clasamentul TotalSocial™ pentru mărcile de...

Engagement Labs a publicat clasamentul TotalSocial™

Gatorade și Coca-Cola hidratează consumatorii cu conversații pozitive

Într-o nouă și primă analiză care integrează convorbirile offline și online ale consumatorilor, Engagement Labs a publicat clasamentul TotalSocial™ pentru mărcile de băuturi nealcoolice cu performanțe de top din S.U.A.

Engagement Labs este prima companie TotalSocial™ din lume care oferă date, analize și informații inteligente pentru comercianți. Lideri în urmărirea, măsurarea și evaluarea impactului conversațiilor care au loc în jurul unei mărci și al unei industrii – atât online, cât și offline.

Conversațiile consumatorilor reprezintă un factor dovedit al rezultatelor cruciale ale afacerii, inclusiv vânzările. Soluția de date TotalSocial în curs de brevetare oferă mărcilor informații utile și analize puternice pentru a înțelege impactul social online și offline și a obține rezultate în afaceri. TotalSocial arată comercianților cum se compară și contrastă conversațiile lor online și offline și ajută la identificarea zonelor de oportunități competitive sau de amenințări semnificative care pot apărea. TotalSocial este un sistem bazat pe cei mai importanți factori de performanță a mărcii: Volum, Sentiment, Partajare a mărcii și Influență.

Analiza, care a examinat patruzeci de mărci de băuturi nealcoolice, constată că această categorie funcționează puțin mai bine în offline (prin conversații față în față) decât online (social media). Și, din discuțiile care au loc despre mărcile de băuturi consumatorii tind să vorbească pozitiv despre mărci, atât offline, cât și online. Cu toate acestea, au loc conversații semnificativ mai puține online despre mărcile de băuturi.

Clasamentul celor mai bune mărci americane de băuturi nealcoolice se bazează pe datele TotalSocial deținute de Engagement Labs, care măsoară în mod continuu cei mai importanți factori de performanță ai mărcii în ceea ce privește conversațiile orale și social media.

Patru din cele mai bune cinci mărci sunt necarbogazoase, în timp ce numai una (Cola-Cola) este o băutură răcoritoare carbogazoasă. Aceasta este o reflectare a tendințe orale pe care o vedem de câțiva ani – consumatorii vorbesc mai puțin despre băuturile răcoritoare carbogazoase și mai mult despre mărcile care sunt percepute ca alternative mai sănătoase, explică specialiștii. În același timp, vedem că șapte din cele mai bune zece mărci sunt deținute fie de Coca-Cola (patru), fie de PepsiCo (trei), reflectând strategia de diversificare a acestor giganți din domeniul băuturilor.

Coca-Cola și Pepsi, aflate mereu în războiul cola, conduc categoria în volumul offline și online. Cu toate acestea, succesul în influența socială necesită mai mult decât niște discuții. Gatorade și-a câștigat locul unu datorită scorurilor sale de influență și sentiment mult peste medie, atât în online, cât și offline. Împreună cu performanța sa de top zece privind volumul, Gatorade atinge toți parametrii pentru un lider TotalSocial.

Red Bull, care nu a intrat în top zece al TotalSocial și se află pe locul 13, iese în evidență atunci când vine vorba de performanța sa online deoarece este marca de băuturi clasată pe primul loc. Acest lucru reflectă o moștenire puternică de introducere a conținutului distractiv și incitant prin paginile sale de social media, unde fanii interacționează cu brandul și îl împărtășesc pe platformele sociale. Cu toate acestea, a rămas în urmă în ceea ce privește performanța sa orală offline, domeniu în care se află sub media industriei.

Între timp, liderul offline este Minute Maid, care contribuie la atingerea locului cinci în clasamentul global. Când vine vorba de mărcile de suc – Minute Maid, Ocean Spray (clasat pe locul nouă) și Welch’s (clasat pe locul 12) – toate au scoruri de sentiment offline puternice. Minute Maid are, de asemenea, scoruri extrem de puternice de influență offline. Welch’s se descurcă bine și pe această dimensiune.

Specialiștii din domeniu spun că pentru Minute Maid, mamele sunt un segment influențator offline important, iar marca le aduce în mod evident în avantajul lor. Cu toate acestea, dintre toate mărcile din categorie, Minute Maid are cel mai mare decalaj între scorul offline TotalSocial și scorul online, ceea ce indică o oportunitate pentru marcă să profite pe deplin de puterea de influență socială și să ajungă chiar mai sus în clasament.

TotalSocial este singurul sistem de urmărire a conversațiilor orale din lume pentru mărci și urmărește 500 mărci din S.U.A. din 17 categorii importante din industrie și 350 de mărci din Marea Britanie.