Dr. Nadia Shouraboura este un antreprenor din domeniul tehnologiei și comerțului online, fostă angajată în top-managementul companiei Amazon și actualmente CEO-ul Hointer, o companie care reinventează experiența de retail tradițională,...

Hointer – Sau cum poți „topi” bariera dintre experiența clasică de cumpărături și cea online

Dr. Nadia Shouraboura este un antreprenor din domeniul tehnologiei și comerțului online, fostă angajată în top-managementul companiei Amazon și actualmente CEO-ul Hointer, o companie care reinventează experiența de retail tradițională, combinând aplicațiile mobile inovatoare in-store și tehnologia POS cu cumpărăturile tradiționale. Hointer oferă clienților o experiență de cumpărare modernă care este la fel de simplă precum cumpărăturile online, însă permite clienților să probeze hainele înainte de a face o achiziție.

Cum a început totul…

Inspirația a venit de la cumpărători, de la bărbații ocupați, cu slujbe obositoare și stresante care vroiau o experiență nouă de la comerțul secolului XXI, ceva care să nu-i mai facă să caute prin grămezi de haine, fără să mai stea la coadă la casă, ceva care să le ofere o experiență nouă și plăcută, eficientă, fără bătăi de cap și control deplin.

Magazinul Hointer este un micro-depozit, controlat de telefoanele mobile ale clienților și de algoritmii celor care manageriază magazinul. Acest loc este și un magazin și un centru de distribuție chiar lângă clienți, doi în unul. În comparație cu magazinele comercianților de retail tradiționali, această locație are o suprafață mult mai mică și este nevoie de mai puțini angajați. În comparație cu magazinele de retail online, Hointer este mult mai aproape de clienți, transformând în realitate livrarea într-o oră.

Misiunea Hointer este să schimbe modul în care oamenii cumpără haine, transformând această experiență într-un lucru spectaculos și amuzant.

Despre Hointer

Hointer ajută comercianții de retail să construiască experiențe de cumpărare incredibile, bazate pe un singur lucru: adăugarea magiei la experiența din magazin prin combinarea a tot ceea ce este mai bun din universul fizic și digital.

Cumpărăturile reprezintă o experiență captivantă într-o lume frumoasă, plină de produse noi încântătoare care pot fi atinse și probate, prezentări vizuale care atrag privirea, precum și bucuria de a găsi produsul care se asortează perfect sau cadoul perfect. Răspândirea acestei magii a fost obiectivul lor de la început.

S-au lansat ca magazin de produse denim pentru bărbați în Seattle, cu scopul de a ajuta bărbații să găsească perechea de blugi perfectă pentru fiecare ocazie. În curând, au înțeles că clienților lor nu le plăcea să caute prin grămezi de haine pentru a găsi o anumită mărime, să stea dezbrăcați în cabina de probă așteptând să fie ajutați sau să aștepte la o coadă lungă la casă. Cumpărăturile online ofereau speranța vitezei și a confortului, însă conduceau și ele la primirea unor produse de mărimi greșite, care nu se potriveau, materiale neconfortabile, precum și dilema dacă merită bătaia de cap cu returnarea.

Așa că cei de la Hointer și-au pus întrebarea – de ce să nu ofere avantajele lumii online, combinate cu încântarea tangibilă a cumpărăturilor în magazin, pentru a crea experiența supremă pentru clienți? Au început să lucreze cu tehnologii mobile, au inventat e-taguri și senzori in-store pentru alimentarea showroom-ului lor inteligent. Au dezvoltat un micro-depozit ultra-eficient, capabil să localizeze și să recupereze obiecte în mai puțin de 30 de secunde, care ocupă o mică parte din suprafața depozitului tradițional și l-au amplasat în spatele magazinului lor.

Astfel a luat naștere platforma tehnologică Hointer. A început cu un singur magazin – magazinul lor de blugi pentru bărbați din Seattle – și s-a dezvoltat într-o platformă software puternică, completă, pentru comercianți de retail de oriunde, care vând orice.

Avantajele conceptului Hointer:

Încântă clienții

Acest concept inventat de Hointer oferă comercianților de retail instrumentele necesare pentru a încânta clienții și a responsabiliza asistenții de vânzări. Oferă o experiență digitală incredibilă care transformă telefoanele smartphone ale clienților în telecomenzi pentru magazinul fizic astfel încât aceștia pot obține ceea ce doresc, când și cum doresc.

Crește vânzările și îmbunătățește marjele de profit

Instrumentele lor nu sunt doar pentru distracție – ele ajută la reinventarea experienței clienților și optimizează structura costurilor în magazin, făcând cumpărăturile online să pară scumpe prin comparație. Comercianții de retail obțin, de asemenea, date privind activitățile de cumpărare în magazin care nu au mai fost colectate niciodată înainte. Acest lucru permite comercianților de retail să îmbunătățească procesele în magazin și să optimizeze alocările de stocuri și sortimente. Sistemul lor de recomandări personalizate din magazin livrează articole către principalele zone de luare a deciziilor din magazin: cabine de probă și zone de testare unde clienții probează produse, mărind vânzările și unitățile per tranzacție. Între timp, managementul relațiilor cu clienții (CRM) devine ușor și digital, astfel încât magazinele pot genera repetarea tranzacțiilor fără probleme.

Comerciantul economisește bani

Sistemul lor se amortizează mai mult decât suficient prin reducerea costurilor de operare a magazinelor. O mai bună utilizare a spațiului în prezentări vizuale și zone de depozitare reduce suprafața magazinelor, sprijinind formatele de magazine mai mici. Membrii personalului magazinelor devin mai productivi, astfel încât este necesar un număr mai mic de angajați care să lucreze în același timp, reducând cheltuielile cu forța de muncă. Iar cerințele privind stocurile scad, datorită urmăririi digitale a stocului și a eliminării necesității de a completa rafturile, în timp ce articolele din magazin nu mai lipsesc.

Este mult de discutat despre tehnologia folosită de ei și de aceea vă propunem doar să ne oprim asupra modulelor de lucru puse la dispoziție de Hointer și experiența de cumpărare a clientului:

ETagTM

E-Tag-urile Hointer reprezintă o modalitate simplă pentru ca clienții și asistenții de vânzări să afle informații despre produse în magazinul fizic și să facă următorul pas spre cumpărare.

e-Tagurile sunt interactive și dinamice, afișând conținut personalizat pentru fiecare client individual. De asemenea, acestea reprezintă un instrument grozav de asistență pentru vânzări, conceput să ajute asistenții de vânzări să răspundă întrebărilor clienților pe loc.

Digital Media

Digital Media este un produs adăugat la eTag. Acesta aduce clienților posibilitatea de a se conecta la rețelele de socializare dorite în cel mai bun moment posibil, atunci când explorează produsul. Digital Media merge în ambele sensuri: de asemenea, încurajează clienții să posteze și să trimită un tweet cât timp sunt în magazin sau își pot comunica experiențele.

OmniCart™

OmniCart este aplicația software ce determină experiența eTag și Digital Media pentru clienți. Însă merge mai departe de eTag – le permite clienților să cumpere cu dispozitivele lor mobile în magazinul fizic, acasă sau pe drum. Oferă o veritabilă experiență Omnichannel.

Associate Connection

Associate Connection este aplicația software ce determină experiența eTag și Digital Media pentru asistenții de vânzări. Și oferă mai mult. Ridică partenerii de vânzări la rang de experți în vânzări prin furnizarea informațiilor relevante despre produse pentru a-i ajuta pe aceștia să răspundă întrebărilor clienților. Crește vânzările prin creșterea inteligentă a numărului de articole pe care le probează clienții. Oferă asistenților informații despre clienții care fac cumpărături în magazin.

Cabină de probă Whoosh

Whoosh este o zonă de „probă” de înaltă performanță și conversie. Aceasta poate fi implementată drept cabină de probă privată, zonă deschisă sau stație de ridicare produse. Este un adaos grozav la Omnicart și poate fi utilizată pentru a proba sau a încerca numeroase produse, inclusiv îmbrăcăminte, încălțăminte, bijuterii, jucării și aparate electronice.

Microwarehouse™

Microwarehouse este o extensie puternică a aplicației Omnicart. În mod tradițional, se consideră că este mai ieftin să vinzi online decât să cumperi produse din magazin. Micro-Warehouse inversează rolurile, făcând magazinele mai ieftin de exploatat decât magazinele online. Micro-Warehouse reduce suprafața magazinului, mărește selecția de produse și transformă magazinele în centre de cumpărături și transport eficiente, de înaltă tehnologie, situate mai aproape de clienți.

Analize efectuate în magazin

Analizele efectuate în magazin rulează în fundal în timp ce clienții cumpără și asistenții de vânzări muncesc. Hointer strânge date importante din fiecare etapă a experienței clienților de cumpărături – scanarea produselor, probarea produselor, eliminarea și păstrarea produselor, și multe altele. Datele oferă informații importante privind obiceiurile de cumpărare ale clienților, ce le place și ce nu le place acestora, problemele privind performanța și potrivirea produselor, ceea ce vă permite să fiți mai eficienți ca oricând.

Clienții spun că experiența Hointer le place foarte mult. Mulți revin și aduc prieteni și colegi. Mulți clienți participă în mod activ și contribuie cu sugestii minunate. Clienții europeni și japonezi îi invită să se extindem la nivel mondial. Asta face din Hointer o idee de afaceri revoluționară ce deschide noi orizonturi în comerț și care poate „topi” bariera dintre experiența clasică de cumpărături și cea online.