Gustările sănătoase, considerate cândva un posibil capriciu, au devenit mai predominante în meniul acelora care le plac gustările. Conform unui raport al Nielson, achizițiile de alimente încep să fie din...

Vendingul sănătos, o normalitate din ce în ce mai prezentă în viața oamenilor

Gustările sănătoase, considerate cândva un posibil capriciu, au devenit mai predominante în meniul acelora care le plac gustările. Conform unui raport al Nielson, achizițiile de alimente încep să fie din ce în mai puțin influențate de ceea ce apare pe fața cutiei ca ingrediente enumerate. Alimentele mai naturale, mai sănătoase demonstrează că au de gând să rămână pe piață, ceea ce ar trebui să încurajeze operatorii să își regândească meniul aparatelor astfel încât să satisfacă cererile și așteptările ce evoluează continuu.

Care sunt șansele gustărilor sănătoase atât în segmentul automatelor de vending, cât și în cel al micro-piețelor? Vendingul sănătos a devenit pentru unii un capriciu, iar pentru alți operatori o șansă. Din ce în ce mai mulți consumatori consideră că a mânca sănătos reprezintă o tendință, un stil de viață. Din nefericire, mulți dintre furnizorii vechi de vending încă își aduc aminte de „vremurile bune” când ceea ce era sănătos nu se vindea. Mulți dintre acești operatori își dau seama, dar mulți nu, că acele vremuri nu o să se mai întoarcă. Micro-piețele au fost de mare ajutor pentru a demonstra operatorilor de vending că produsele sănătoase chiar se vând. Totuși, translatarea acestui trend de la micro-piețe la automatele de vending este sub așteptări.

În loc să vizualizați meniurile sănătoase ca un alt cost, puteți să vă gândiți la acestea ca la o oportunitate de vânzare pentru voi ca furnizori de vending, gustările sănătoase putându-vă distinge de restul competitorilor, răspunzând pozitiv acestei tendințe.

Ce ar rebui să conțină oferta voastră

Când începeți să introduceți gustări sănătoase în meniul aparaului dvs de vending specialiștii vă sfătuiesc să începeți să folosiți o cotă de 10% produse mai sănătoase și să vă adaptați apoi cererilor viitoare pentru a satisface nevoile, bazându-vă mai ales pe comportamentul și opiniile consumatorului.

Alți experți spun că din experiența lor, produsele fără grăsimi și fără zahăr se vând cel mai bine, în timp ce micro-piețele s-au dovedit a fi căile cele mai „ușoare” unde poți vinde produse sănătoase. Aici, spun ei, nu trebuie să oferi o întreagă gamă de produse ca într-un automat de vending. În schimb, poți pune două sau trei produse pe raftul dintr-o micro-piață și imediat vei sesiza ce vor consumatorii.

Cererea pentru produse sănătoase a crescut cu siguranță în ambele tipuri de locație dar, pentru că nu ești constrâns de mărimea produselor într-o micro-piață, ai mai multe produse din care poți alege și vânzări mai mari la produsele sănătoase.

Obiceiurile de consum ale Milenarilor privind gustările înfluențează în mod hotărâtor piața

La începutul acestui an, un studiu național realizat de Amplify Snack Brands, Inc. și Centrul pentru Cinetică Generațională, ambele cu sediul la Austin, Texas, a demonstrat că Milenarii sunt principalul motiv de creștere a categoriei de gustări mai sănătoase. Drept rezultat, mulțumită acestor consumatori care au influență și care au mai multă grijă de sănătatea lor, gustările sănătoase sunt acum mai dorite de publicul obișnuit.

Ca răspuns la dorința Milenarilor pentru gustările sănătoase, facultăți din întreaga lume și-au regândit ofertele tradiționale din automatele de vending, făcând eforturi pentru a adăuga gustări mai sănătoase în automatele de vending, care conțin mai puțin zahăr și mai puține calorii decât opțiunile obișnuite oferite de automatele de vending. Există și anumite studii care concluzionează că există un anumit tip de relaționare cauzațională între produsele fără valoare nutrițională și zaharoase oferite studenților în automatele de vending și problemele de sănătate și performanțele slabe în clasă ale acestora.

Milenarii au impus un prag înalt al calității pentru gustările sănătoase, iar de acest lucru vor beneficia și celelalte categorii de consumatori.

Provocările

Costul rămâne una dintre cele mai importante provocări pentru operatori, deoarece poate fi dificil să găsești opțiuni „cu adevărat” mai sănătoase și curate la prețuri rezonabile. Alterarea rapidă și micșorarea reprezintă de asemenea obstacole costisitoare. Totuși, acestea se pot îmbunătăți, de vreme ce tendințele gustărilor sănătoase continuă să devină predominante.

Atâta timp cât consumatori sunt dispuși să cumpere din ce în ce mai mult și sunt dispuși să plătească puțin mai mult pentru o mâncare curată, companiile vor continua să producă produse care au un gust din ce în ce mai bun. Și în ceea ce privește „răcoritoarele sănătoase” furnizorii de vending consideră că acestea reprezintă viitorul și nu mai este la fel de greu ca în trecut să le ofere clienților opțiuni mai sănătoase.

Echilibrul dintre vechi și nou este, de asemenea, esențial pentru satisfacerea unei game largi de cereri din partea clienților. Consumatorul încă își mai dorește, din când în când, o gustare nesănătoasă și nu e nimic greșit în asta. Misiunea operatorilor este să furnizeze opțiuni curate, sănătoase, împreună cu produsele tradiționale. Alegerea și echilibrul reprezintă cheia noii viziuni asupra gustărilor și răcoritoarelor din aparatele de vending.

A fi la curent cu tendințele populare în gustări și cu produsele noi poate fi de asemenea o provocare.

În plus, cele mai mari asociații de vending din lume, EVA și NAMA, semnalează constant preocupările guvernelor țărilor occidentale pentru lupta contra obezității. De exemplu, Asociaţia Europeană de Vending este membru fondator al Platformei UE pentru Dietă, Nutriţie şi Activitate Fizică.  În forumuri ca acesta se discută Planul de Acțiune UE privind Obezitatea la Copii 2014-2020, şi Planul de Acțiune privind Sănătatea şi Nutriţia pentru 2015-2020 ale Organizaţiei Mondiale Alimentare, recent convenite.  Aceste planuri îndeamnă statele europene să adopte măsuri mai stricte pentru a se adresa obezității, în special la copii.

Iar programul FitPick al NAMA este unul de etichetare sănătoasă a vendingului și micro-piețelor, fiind proiectat pentru a ajuta atât operatorii, cât și consumatorii, să identifice produsele care sunt conforme cu ghidurile nutriționale oficiale. Ghidurile nutriționale sunt prezentate într-o manieră care este ușor de înțeles și de aplicat, incluzând informații despre valorile maxime aprobate de calorii, grăsimi, zahăr și sodiu. În prezent, există aproximativ 665 de produse aprobate de FitPick și FitPick SELECT care sunt disponibile în automatele de vending și micro-piețele din SUA, mai multe produse fiind adăugate zilnic.

În concluzie, gustările naturale reprezintă noua direcție în vendingul alimentar actual. Caracterul sănătos nu mai reprezintă un capriciu, ci devine o parte importantă a afacerii.