Umilul ambalaj va juca un rol esențial în cadrul evoluției tuturor canalelor comerciale. Deja rolul unui ambalaj va depăși stadiul actual, cel de protecție, identitate de marcă, vânzare și atragere...

Inovațiile din lumea ambalajelor și legătura lor vendingul

Umilul ambalaj va juca un rol esențial în cadrul evoluției tuturor canalelor comerciale. Deja rolul unui ambalaj va depăși stadiul actual, cel de protecție, identitate de marcă, vânzare și atragere a cumpărătorului cu o poveste, deja a ajuns să aibă un rol digital esențial.

Mintel, o companie britanică recunoscută în lume pentru studiile sale legate de produse și de experiența consumatorilor, a analizat 5 tendințe cheie privind ambalajul în cadrul perspectivei sale asupra anului 2017, iar noi vă relevăm aceste tendințe în funcție de analiza relației lor cu vendingul și micro-piețele.

Reunificarea structurii și mărcii ambalajului

Mintel spune că o treime din adulții din SUA percep un produs alimentar într-un ambalaj de înaltă calitate ca fiind și el de calitate. O construcție solidă a ambalajului protejează produsul și oferă ideea de prospețime. Mintel afirmă în același studiu și că „21% din consumatorii canadieni sunt interesați de ambalajele resigilabile pentru a reduce din deșeuri.”

Cu toate că mesajele cu etichete curate continuă să reprezinte o tendință peste tot în lume, există totuși un sentiment de confuzie legat de ce înseamnă de fapt „o etichetă curată”. Conform sondajului Canadean Q4 din 2015, 34% din consumatori nu înțeleg ce înseamnă, iar Canadean a mai aflat că, dintre consumatorii care au participat la sondaj și care au spus că sunt familiarizați cu termenul, majoritatea cred că termenul înseamnă că produsul este lipsit de pesticide, chimicale sau ingrediente artificiale, sau că este un produs natural. Unii cred că înseamnă că produsul este lipsit de alergeni. Însemnările cu # (hashtag) de pe rețelele de socializare precum #cleaneating (#mancândcurat) promovează această tendință. Exemple de sinergie între structură și marcă pot fi găsite în cazul diferitelor produse de iaurt pentru copii. Formatele includ: produse băubile sau care pot fi consumate prin strângerea unui tub ca în cazul pastei de dinți, rezultatul fiind un produs distractiv, dar nutritiv, care este ușor de oferit copiilor de către părinți atunci când sunt în mișcare sau care poate fi pus în pachețelul pentru masa de prânz. Marca este strălucitoare, entuziasmantă, interactivă și ușor de mânuit, iar ambalajul este adeseori în forma unui animal.

Prezentarea și rolul ambalajului on-line

Industria alimentară este foarte dornică de a-și crește contribuția on-line, și tot mai des, canalele de vending și micro-piețele profită de instrumentele digitale pentru a permite consumatorilor să vizualizeze inventarul de produse și să comande de la distanță. În timp ce comerțul pe internet continuă să se dezvolte, ambalajul trebuie să iasă în evidență – atât pe rafturi cât și pe ecran – pentru a atrage consumatorii. Multe companii își extind marca pe ambalaje și îndepărtează aglomerările vizuale de pe acestea, înțelegând că, deseori, produsul este vizualizat pe un dispozitiv mobil ca o imagine în miniatură. Alte companii precum compania Nutpods pentru frișcă fără lactate, a proiectat ambalajul astfel încât să reprezinte o imagine mare care arată cum frișca este turnată în cafea, permițând consumatorului să vadă cu ușurință pe internet ce face produsul. Integritatea structurală a produsului este incasabilă, rezistentă la fluctuațiile de temperatură și compactă pentru livrare ușoară.

Ambalajul devine smart, activ și inteligent

IoT ne va vedea casele, mașinile și ambalajul produselor cumpărate de noi, toate conectate la internet. Primul val de asemenea ambalaje pare să folosească această tehnologie pentru a da detalii despre originea produsului. Conform celor de la Mintel, „50% din consumatorii SUA sunt interesați de scanarea ambalajelor produselor alimentare pentru a afla mai multe despre originea produsului proaspăt.” Compania de electronice Insignia a creat o etichetă cu un punct care își schimbă culoarea odată cu trecerea timpului pentru a arăta prospețimea produsului. Datele de expirare – adesea foarte greu de citit – nu mai sunt necesare. Xerox a creat o etichetă de tip film-subțire cu 36 de biți de memorie nevolatilă. Această tehnologie previne falsificarea, ceea ce reprezintă o adevărată preocupare pentru produsele reglementate special precum medicamentele și băuturile alcoolice. Etichetele inteligente pot stoca mai multă informație decât codurile de bare tradiționale. Codurile QR permit consumatorilor să se conecteze la manuale de instrucțiuni, conținut video și fișiere de date. Poate fi monitorizată experiența din cadrul lanțului de furnizare, inclusiv depozitarea, transportul, manipularea și inventarul unui produs individual. De vreme ce domeniul vending trece din ce în ce mai mult de la produsele cu viața mai lungă pe rafturi și cu mai mulți aditivi la furnizarea de mărfuri perisabile, etichetele inteligente îi vor ajuta atât pe operatori, cât și pe consumatori să monitorizeze prospețimea produselor.

Experiența ambalajului

Această tendință oferă detalii despre cum un ambalaj poate distra, captiva și oferi consumatorului o experiență care sporește satisfacția oferită de produs. Mintel menționează globalizarea și eficiența în producție ca fiind factori ce contribuie la o mare de ambalaje mediocre supraîncărcate de informații. Mărcile inteligente își eliberează etichetele și unele chiar profită de dorința consumatorului cu privire la co-crearea și personalizarea mărcii. Eticheta europeană de ediție limitată a Coca Cola care se poate transforma într-o fundă are scopul de a consolida valorile mărcii, fericirea și împărtășirea cu ceilalți. Batoanele de ciocolată KitKat din Japonia au fost oferite într-un ambalaj care poate fi livrat, cu un spațiu pentru scrierea unui mesaj personal. Această opțiune a fost oferită ca răspuns la tradiția japoneză de a oferi ciocolată KitKat studenților pentru a le ura baftă la examene.

Extinderea mărcii mele

Deși prețul este un aspect important ce influențează deciziile de cumpărare ale consumatorilor, integritatea și încrederea pot permite unei mărci să își extindă accesul către noi canale de distribuție. Kraft Snack Trios profită de integritatea de marcă deja stabilită a Kraft pentru a avea acces la piața în dezvoltare a gustărilor sănătoase. Ambalajul separat conține fructe uscate și un amestec de cereale împreună cu brânză de vacă pentru un plus de energie. În cazul unei devieri mai dramatice de la afacerea sa de bază, Carlsberg a lansat o linie de produse de îngrijire pentru bărbați care conține ingredientele principale ale berii. Inițial lansată ca o ediție limitată de produse, această linie a fost extinsă datorită succesului de care s-a bucurat. Ambalajul are legătură directă cu marca de bere și profită de dezvoltarea mișcării privind produsele de frumusețe pentru bărbați. Conform Euromonitor, această tendință conduce creșterea estimativă de 579 milioane de $ de pe piața de produse de frumusețe pentru bărbați, reprezentând o creștere de aproximativ 70% între 2003 și 2008.

Traiectoria industriei de vending este acum strâns legată de cea a tehnologiei emergente. Livrarea cu autoservire a fost complet reinventată și este un aspect extrem de entuziasmant pentru operatori. Când vă gândiți la ce produse să le oferiți clienților, gândiți-vă la calea parcursă pentru a cumpăra, tendințele consumatorilor și adăugați, mai apoi, și ceva distracție. Dacă alegeți corect, ambalajul poate funcționa ca un adjuvant al vânzării care nu părăsește niciodată magazinul.