Rose Caffe este un brand care încet-încet își face un renume pe piața noastră de vending de cafea. Vă propunem o introspecție în lumea Rose Caffe prin intermediul acestui interviu...

STELIAN MALITA, proprietar Rose Caffe: “Calitatea produselor noastre este deosebită și este dată de rețete, tehnologia și procedeele de fabricație pe care le folosim”

Rose Caffe este un brand care încet-încet își face un renume pe piața noastră de vending de cafea. Vă propunem o introspecție în lumea Rose Caffe prin intermediul acestui interviu interesant cu proprietarul Stelian Malita.

Vă rugăm să ne spuneți cum a început povestea Rose Caffe?

În primul rând dorim să salutăm toți colaboratorii noștri și ai revistei dumneavoastră.

ROSE CAFFE s-a născut cu peste 40 de ani în urmă, undeva în sudul Italiei și a fost preluată de noi odată cu intrarea României în Uniunea Europeană, în primă fază printr-o asociere între societatea italiană care deținea marca și facilitățile de producție și noi, la acel moment o societate de distribuție, ulterior am achiziționat și părțile sociale ale societății Italiene, în momentul de față fiind o marcă 100% românească.

Care sunt principalele atuuri ale Rose Caffe? Spuneți-ne câteva cuvinte despre produsele dumneavoastră, dacă este posibilă o scurta descriere a fiecăruia.

Produsele noastre sunt variate și ating mai multe segmente, producem inclusiv cafea măcinată pentru consumul casnic, avem și produse premium pentru coffe-service-uri, produsele noastre concurând cu succes mărci de renume în acest domeniu, fiind comercializată în cafenele de la km 0 din multe orașe mari din România. De asemenea, avem o gamă de produse special creată pentru automatele de vending de cafea comercializată către diferiți operatori atât cu marca Rose Caffe, cât și sub diferite mărci proprii produse de noi.

Care este tehnologia folosită în producerea cafelei Rose Caffe? Ce capacitate de producție anuală/lunară aveți?

Tehnologia de producție deținută de noi este una de mici dimensiuni, puterea de producție fiind de aproximativ 30 de tone/lună, nu putem spune că producem foarte mult, dar ne putem lăuda că avem o linie de producție nouă cu prăjire pe aer cald și răcirea tot pe aer, nu folosim apa în procesul de producție, avem silozuri speciale pentru depozitarea și păstrarea cafelei după prăjire înainte de ambalare astfel încât să putem oferii clienților noștri un produs de o calitate deosebită  care nu cred că poate fi achiziționată de la multe prăjitorii din România. Stațiile de sortare și aspirație a cafelei ne permit să garantăm clienților noștri că nu vor găsi corpuri străine în cafeaua achiziționată de la noi. De asemenea, nu vor fi diferențe de prăjire de la un lot la altul, cuptorul fiind asistat de un calculator care memorează temperaturile de prăjire la fiecare sortiment de cafea și scoate automat cafeaua din cuptor la temperatura setată. Este de fapt un integrat complex   de ultimă generație care a costat peste 150.000 de euro montat într-o clădire nouă în care ne-am mutat în luna aprilie a acestui an.

În industria de vending există obișnuința ca prăjitoriile de cafea să ofere operatorilor de vending amestecuri personalizate (mărci proprii), dumneavoastră puteți oferii această “facilitate”?

Liniile de ambalare sunt semi-automate și lucrăm cu pungi preformate care ne permit să facem loturi mici, în cazurile clienților care vor mărci proprii se pot face în pungi etichetate care nu necesită o investiție mare în ambalaje personalizate.

Principalii noștri clienți sunt cei cu mărci proprii, oferta de amestecuri de cafea fiind destul de  variată. Avem în depozit permanent 8 sortimente de cafea verde Robusta și Arabica pe care le combinăm în diferite amestecuri prestabilite. Rețetele moștenite de la foștii proprietari au fost testate și folosite cca. 30 de ani în cea mai pretențioasă piață de cafea din lume, patria cafelei espresso, Italia. Facem și la cererea clienților dacă au ei o preferință anume sau o rețetă a lor. Colaborăm cu mai mulți furnizori de cafea verde și ne aducem cafeaua verde din marile porturi europene. Putem achiziționa mai multe sortimente dar, de obicei, clienții aleg din sortimentele noastre o cafea personalizată. Realizarea unui sortiment nou presupune cantități destul de mari de cafea și necesită stocuri suplimentare, lucru care conduce implicit la costuri mai mari pentru beneficiar, motiv pentru care majoritatea clienților aleg din sortimentele noastre.

Calitatea produselor noastre este deosebită și este dată de rețete, tehnologia și procedeele de fabricație pe care le folosim. Sigur, cu o cafea de o calitate inferioară nu vom obține un produs premium, dar nu achiziționăm cafea de calitate îndoielnică, ținem la calitatea produselor. Nu avem nici un sortiment mai ieftin de 4 euro/kg, nici clienți sub 300 de kg/comanda, se pot face cantități mai mici, dar pentru siguranța transportului nu lucrăm decât paletat.

Vă rugăm să transmiteți un mesaj cititorilor noștri, posibilii dumneavoastră clienți.

Cititorilor dumneavoastră le dorim prosperitate și le recomandăm să încerce și produsele românești. Cred că găsim și în România produse de o calitate deosebită. În raportul calitate-preț un produs importat, trecut prin unul sau doi intermediari nu poate fi mai competitiv decât un produs autohton dintr-o relație directă cu producătorul sau chiar intermediarul. Frica de a shimba ceva în obiceiurile de consum este prea mare. Gusturile se impun, cafeaua este puțin mai pretențioasă. Este nevoie de timp pentru ca clienții să ne aprecieze produsele și serviciile. În timp vor venii și aprecierile lor.