Așa cum v-am obișnuit vă ținem la curent cu evoluția industriei de vending din China. Știu, China pare departe, dar globalizarea ne-a învățat că trăim într-o lume a oportunităților. S-ar...

VENDINGUL ÎN CHINA. Tendințe și prognoze.

Așa cum v-am obișnuit vă ținem la curent cu evoluția industriei de vending din China. Știu, China pare departe, dar globalizarea ne-a învățat că trăim într-o lume a oportunităților. S-ar putea ca în 5 ani China să vi să pară mai ușor de atins. Toată lumea face afaceri acolo. Distanța care ne separă de cea mai mare economie a lumii o să ni să pară mică nu peste mult timp, și cei care au informație să dețină o mare putere. Noi vă oferim informație, e în puterea voastră să o transformați în ceva productiv.

Tendințe

În 2016 vending-ul a înregistrat o creștere de 14% a valorii actuale, datorită varietății din ce în ce mai bogate de produse comercializate și a metodelor de plată convenabile acceptate de automatele de vending. Pe lângă clădirile de birouri și stațiile de metrou, automatele de vending au fost mutate în comunitățile rezidențiale în perioada de evaluare, crescând baza de consum pentru vending.

Perspective

Vendingul este de așteptat să se bucure de o valoare CAGR* de 9% la prețuri constante în 2016 în perioada de prognoză. Acest lucru nu se datorează numai faptului că acei comercianți de top sunt hotărâți să investească continuu în inovare, ci și faptului că receptivitatea consumatorilor crește în timp. De exemplu, din moment ce plățile Alipay și WeChat sunt cele mai populare plăți mobile din China, mulți dintre comercianții de top acceptă acum aceste metode populare de plată pentru a ține pasul cu tendințele. În plus, datorită extinderii locațiilor automatelor de vending, precum și produselor din ce în ce mai variate oferite de automatele de vending, consumatorii sunt din ce în ce mai dispuși să aleagă un aparat de vending pentru a-și îndeplini nevoile de consum când sunt pe fugă.

Potrivit unei cercetări efectuate de Kantar Retail, când PIB-ul pe cap de locuitor al Chinei va ajunge la 10.000 USD, cererea pentru automatele de vending va exploda.

În prezent, vânzările prin vendomate reprezintă doar un procent foarte mic pe piața de retail din China, ceea ce înseamnă că există încă un gol imens pe piață care trebuie umplut. Kantar Retails consideră că piața automatelor de vending din China va înregistra o creștere exponențială în următorii 5 ani, iar automatele vor deveni un canal major de distribuție pentru bunurile de larg consum adresate clienților care sunt în mișcare.

În America, raportul dintre automatele de vending și magazinele convenționale este de 30:1. Se estimează că până în 2020 vor exista până la 46.000 de magazine de proximitate în China. Dar până în acel moment piața automatelor de vending din China ar putea fi la același nivel de dezvoltare cu cea din America, iar în China vor exista 138 de milioane de automate de vending. Între 2011 și 2015, operatorii au anunțat că numărul de automate de vending din China a crescut de 15 ori, iar în cazul în care piața continuă să crească în acest ritm, o cantitate de 138 de milioane de automate de vending ar fi ușor de realizat.

În ultimii 5 ani, vânzările efectuate prin intermediul automatelor de vending au crescut cu peste 100% anual datorită economiei în continuă dezvoltare și îmbunătățirii standardelor de viață. Kantar se așteaptă ca până în 2020 vânzările lunare ale unui automat de vending în China să atingă 6.000 RMB**, iar vânzările anuale ale tuturor automatelor de vending operate în China vor ajunge până la 100 de miliarde de RMB.

* Rata de creștere anuală compusă (CAGR) este un termen specific afacerilor și investițiilor, care indică raportul de progresie geometrică care oferă o rată constantă de rentabilitate de-a lungul perioadei de timp.

**RMB este yuan-ul chinezesc, moneda națională din China