Conform unui studiu realizat de eMarketer, plățile efectuate prin telefonul mobil în SUA cresc într-un ritm rapid. Studiul estimează că în SUA valoarea tranzacțiilor aferente plăților efectuate prin telefonul mobil...

Piața plăților efectuate prin intermediul telefoanelor mobile va crește într-un ritm rapid. Industria de vending este un beneficiar important

Conform unui studiu realizat de eMarketer, plățile efectuate prin telefonul mobil în SUA cresc într-un ritm rapid. Studiul estimează că în SUA valoarea tranzacțiilor aferente plăților efectuate prin telefonul mobil va ajunge la 49,29 miliarde de dolari în 2017 – cu 78,1% mai mult față de anul trecut.

Procentul de creștere a pieței de plăți online se preconizează că va continua să fie de două cifre în perioada prognozată până în 2021, moment în care va scădea la 23,9%. În acel an, eMarketer estimează că consumatorii din SUA vor utiliza telefoanele mobile pentru a plăti bunuri și servicii în valoare de 189,97 miliarde de dolari la un punct de vânzare fizic (POS). Glance Technologies Inc (OTC: GLNNF), PayPal Holdings Inc. (NASDAQ: PYPL), Square, Inc. (NYSE: SQ), Verifone Systems Inc. (NYSE: PAY), Total System Services, Inc. (NYSE: TSS).

Studiul indică faptul că americanii nu își utilizează telefoanele mobile pentru a efectua achiziții scumpe. eMarketer susține că noile date arată că consumatorii americani își utilizează telefoanele mobile la POS pentru a plăti pentru cafea, fast-food și alte achiziții cu valoare scăzută, dar frecvente, într-un ritm care este în creștere. “Valoarea medie anuală a cheltuielilor efectuate de utilizatorii de plăți mobile de proximitate din SUA va ajunge la 1.026 dolari în 2017, depășind 1.000 de dolari pentru prima dată. Această cifră va continua să crească până în 2021, când va ajunge la 2.646 dolari“, potrivit eMarketer.

Studiu (din noiembrie 2016): Marcajul Apple Pay aplicat pe aparatele de vending crește utilizarea plăților mobile cu 135% și vânzările totale cu 36%.

Rezultatele unui nou studiu de șase luni efectuat de către o companie care oferă Apple Pay la aparatele de vending arată că marca specifică “Apple Pay” a contribuit la creșterea tranzacțiilor efectuate prin telefonul mobil și a vânzărilor totale. Studiul oferă dovezi că logo-ul Apple Pay aplicat pe aparatele de vending a dus la o creștere a tranzacțiilor efectuate prin telefonul mobil cu până la 135%, în timp ce tranzacțiile în general au crescut cu 44,6%, iar vânzările totale au crescut cu 36,5%.

Pentru respectivele aparate de vending care au înregistrat o creștere a tranzacțiilor s-a utilizat limbajul specific serviciului Apple de efectuare a plăților, acesta îndemnând utilizatorii: „Plătiți cu cardul dvs. preferat utilizând Apple Pay”. Pentru alte 130 de aparate de vending dintr-un grup de control s-a utilizat un text mai generic, care comunica simplu: “Gata – glisați sau atingeți acum.”

Iată care au fost rezultatele publicate de USAT după ce compania a urmărit vânzările realizate de 35 dintre aparatele sale de vending prin utilizarea Apple Pay prin intermediul platformei sale de puncte de vânzare din SUA:

  • Creștere de 36,5% a vânzărilor totale
  • Creștere de 44,6% a tranzacțiilor totale
  • Creștere cu 6% a mediei plăților fără contact; 18% în săptămâna 20*
  • 55,5% creștere a veniturilor realizate prin achiziții fără contact, inclusiv Apple Pay; 121% în săptămâna 20*
  • Creștere de 135,2% a totalului plăților efectuate prin telefonul mobil

Comercianții adoptă modalitatea de a efectua plăți prin telefonul mobil într-un ritm lent

BI Intelligence (un serviciu de cercetare al Business Insider) se așteaptă ca volumul plăților efectuate prin telefonul mobil să crească cu un procent anual compus de 80%, la 503 miliarde dolari până în 2020, potrivit studiului din 2016 al cercetătorilor privind plățile mobile. Portofelele mobile oferă funcții de securitate îmbunătățite, o efectuare mai rapidă a plăților și bonusuri de fidelitate integrate. Suprafața apropiată de comunicare, tehnologia dominantă care stă la baza portofelului mobil, s-a extins de când Apple a introdus Apple Pay la sfârșitul anului 2014.

Unul dintre motivele pentru adoptarea lentă de către comercianți este acela că operatorii au echipat deja mii de aparate de vending cu cititoare de carduri și nu văd neapărat beneficiile introducerii plăților prin intermediul telefoanelor mobile. Cu toate acestea, pentru noile locații, are sens acceptarea plăților prin intermediul telefoanelor mobile, împreună cu funcția de plată cu cardul.

Industria aparatelor de vending nu este singurul sector care ar putea pune această întrebare, deoarece toată lumea din jurul nostru pare să fie lipită de telefoanele lor inteligente. Dar este o întrebare căreia industria aparatelor de vending trebuie să îi acorde atenție – dacă nu vrea să rămână în urmă atunci când plățile prin intermediul telefonului mobil vor domina piața de retail. Cu toate că furnizorii de echipamente de plată au dezvoltat în ultimii ani diferite opțiuni mobile pentru aparatele de vending, numărul comercianților care le-au implementat a fost mic. Evoluțiile recente, atât în industria plăților, cât și pe piața de consum, indică faptul că adoptarea plăților mobile, îndelung așteptată, ar putea avea loc curând, cu implicații semnificative asupra serviciilor aferente aparatelor de vending și băuturilor răcoritoare.

Dar micro-piețele?

Deoarece micro-piețele sunt în expansiune, plățile mobile ar putea fi adoptate mai repede în acest sector decât în sectorul aparatelor de vending. Experții consideră că 75% din achizițiile aferente micro-piețelor ar putea deveni în cele din urmă mobile.

Recent, au fost introduse terminalele de plată PAX pe piețele micro. Terminalele includ o tastatură, un cititor de carduri și un sistem de glisare a cardului și suportă sistemul NFC fără contact.

Tehnologia bazată pe aplicații a permis micro-piețelor să elimine „kioskurile”, un concept care ar putea avea consecințe foarte importante asupra magazinelor de aparate de vending și care oferă achiziții automate. Aplicațiile de plată care pot fi descărcate stau la baza acestor sisteme în cadrul cărora consumatorii achiziționează produse de pe o piață utilizând o aplicație mobilă pe telefonul mobil sau pe o tabletă. Dat fiind faptul că aplicațiile de plată sunt utilizate pe scară mai largă, acest concept extrem de economic tinde să se extindă și în industria serviciilor de băuturi răcoritoare.

Micro-piețele fără kioskuri sunt în fază incipientă, dar au un potențial semnificativ, deoarece permit locațiilor să ofere consumatorilor băuturi răcoritoare fără a mai fi nevoie de aparate de vending sau kiosk-uri de plată. Comercianții folosesc deja aceste sisteme în mod profitabil pentru a deservi locații cu mai puțin de 100 de persoane. Anumiți comercianți care privesc spre viitor demonstrează deja modul în care toate aceste tendințe evoluează în prezent.