Nu este mare filosofie să alegi locul unde vei amplasa un automat, dar nici floare la ureche. Pentru riscuri minime, fii atent la câteva ponturi.

Orice loc presupune un risc de care trebuie să fii conştient şi pe care să ţi-l asumi din start. Trebuie să înveţi să treci uşor peste dezamăgiri. Dar nu vrem să te speriem, ba chiar ideea acestui articol este să-ţi ofere câteva indicii vitale pentru a-ţi începe afacerea cu dreptul. Cum fiecare automat de vending are menirea sa, este firesc să fie predestinat anumitor locaţii. Spre exemplu, amplasarea unui automat pentru Payment este inoportună la metrou sau în staţiile de transport în comun. În astfel de locuri, oamenii sunt cu un ochi pe ceas şi cu unul pe autobuz.

Cuvîntul vending, ştiţi foarte bine, înseamnă “a vinde”. Ei bine, ca să vinzi ceva nu este de-ajuns să te apuci de lucrul ăsta, trebuie să ai şi ceva intuiţie şi să profiţi de oportunităţi. Orice dealer de maşini de succes sau vânzător invidiat de roşii din piaţă ştie lucrul ăsta. Pe lîngă faptul că trebuie să ştii ce şi cui vinzi, trebuie să ştii unde. Fiecare loc din oraş, fie că vorbim de o simplă intersecţie sau de o bancă, are menirea sa, atrage un anumit tip de oameni. De aceea, vom începe, pe categorii, o scurtă listă de sfaturi pentru fiecare gen de automate.

Pentru BĂUTURI CALDE

Definiţie: Furnizarea directă cu ajutorul maşinii automate de băuturi calde (cafea, capucino, ceai, ciocolată caldă, etc.) consumatorului direct.

LOCAŢII:

–          Staţii de metrou, clădiri de birouri, staţii CFR, autogări, spitale, sedii instituţii publice, sedii firmă (minim 50 angajaţi), benzinării, pieţe agroalimentare.

–          Intersecţii  aglomerate, intens traficate pietonal, staţii autobuz/tramvai, obiective turistice.

DE CE?

O băutură caldă este binevenită oriunde şi oricând. Băutul de cafea sau ciocolată caldă a devenit un semi-sport naţional. Este imposibil să nu întâlniţi pe stradă, în cursul unei zile, oameni cu un pahar de plastic de culoare închisă în mână, suflând în el. De asemenea, birourile sunt locuri ideale pentru amplasarea unui automat care distribuie băuturi calde. Pauzele de muncă înseamnă deseori o reîncărcare a bateriilor, iar asta se face de multe ori cu o cafea, dacă nu chiar două. Iar fumătorii, în marea lor majoritate, sunt dependenţi de ea! Locurile unde oamenii obişnuiesc să aştepte sunt iarăşi excelente, cum este cazul staţiilor CFR, sediile instituţiilor publice sau benzinării.

Pentru BĂUTURI RECI/ SNACKSURI

Definiţie: Furnizarea directă cu ajutorul maşinii automate de băuturi reci (sucuri, apă) şi snacksuri (sandvişuri, dulciuri, etc.)

LOCAŢII:

–          Staţii de metrou, clădiri de birouri, staţii CFR, autogări, spitale, sedii instituţii publice, sedii firmă (minim 50 angajaţi), benzinării, pieţe agroalimentare.

–          Intersecţii  aglomerate, intens traficate pietonal, staţii autobuz / tramvai, obiective turistice

DE CE?

Din păcate, în momentul de faţă, educaţia cetăţeanului nu permite folosirea automatelor de acest tip în outdoor într-o proporţie mare. Mulţi au rămas obişnuiţi cu ideea că-şi aleg sticla mai rece de la magazin. Ei bine, sticla în interiorul automatului este păstrată la o temperatură optimă, dar lucrul acesta este ştiu de puţine persoane. În această categorie de automate, însă, intră şi distribuirea apei, atuul major în alegerea unei locaţii. Toţi avem nevoie de apă, aşa că în spitale sau orice alte locuri aglomerate, un automat care să ofere o sticlă cu apă rece este, uneori, o oază în deşert!

Pentru PAYMENT

Definiţie: Serviciu de tip vending care permite plata directă a facturilor emise de diverşi furnizori de servicii (energie electrică, gaze, energie termică, telefonie fixă / mobilă, etc.)

LOCAŢII:

–          Centre comerciale, pieţe agroalimentare, mall-uri, hypermaketuri, supermarketuri, intersecţii aglomerate.

DE CE?

Aici lucrurile sunt puţin mai delicate, pentru că nu oricine are mereu factura la el. De aceea, trebuie pusă întrebarea “Când îmi aduc aminte să plătesc factura?”. Răspunsul la această întrebare este unul simplu: “Când am timp”. De aici şi identificarea locaţiilor: când au timp liber, oamenii obişnuiesc să meargă la supermarket, mall-uri sau piaţă. De nevoie, făcând cumpărături, sau din plăcere – shopping, plimbare, etc. La fel, intersecţiile aglomerate pot fi şi de data asta o alegere potrivită. Statistic vorbind, sunt câteva mii de oameni care pot trece printr-o intersecţie, într-o singură zi. Nu ai nevoie de prea mulţi dintre ei care să-şi aducă aminte că au o factură de plătit. Iar facturile, din păcate, sunt destul de multe pe cap de locuitor.

Pentru PARKING

Definiţie: Folosirea de automate şi sisteme de acces pentru intrarea şi ieşirea din parcări.

LOCAŢII:

–          Parcări subterane / supraterane, parcări mall-uri, parcări instituţii publice, parcări clădiri de birouri, hoteluri.

Pentru TICKETING

Definiţie: Posibilitatea de a achiziţiona bilete de călători / acces / tranzit / bilete de ordine, etc., cu ajutorul unui aparat automat

LOCAŢII:

–           Staţii CFR şi de transport în comun, aeroporturi, metrou, autostrăzi, instalaţii de transport pe cablu (teleferic, telescaun, telecabină, telegondolă), cinematografe, bănci, clinici medicale, parcuri de distracţii, muzee, teatre.

DE CE?

Lucrurile sunt ceva mai simple aici şi vorbesc de la sine. Practic, orice furnizor de distracţii sau servicii de călătorie trebuie să fie încântat la electronizarea sistemului de vânzare al biletului. Pe lângă faptul că asta înseamnă diminuarea consistentă a cozilor, furnizorul de servicii nu mai are nevoie de casierii şi grile de program pentru angajaţi. De fapt, nu prea mai are nevoie de angajaţi! Spre exemplu, telegondola ar putea funcţiona chiar şi noaptea sau îţi vei putea cumpăra un bilet la cinematograful preferat, dar învechit, în orice timp al zilei, fără să aştepţi terminarea filmului. Introduci banii, primeşti biletul, scanezi la intrare, apoi comanzi o băutură răcoritoare şi o pungă cu popcorn. Nimic mai simplu…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*