„Hotelurile Dragostei” reprezintă de mult timp ceva obișnuit pentru societatea japoneză. Și totuși, nu multe persoane știu cum s-au dezvoltat aceste locuri ce se îngrijesc de întâlnirile romantice sau de...

IDEI DE VENDING 31 – Hotelurile Dragostei

„Hotelurile Dragostei” reprezintă de mult timp ceva obișnuit pentru societatea japoneză. Și totuși, nu multe persoane știu cum s-au dezvoltat aceste locuri ce se îngrijesc de întâlnirile romantice sau de aventurile amoroase de-a lungul timpului. Mulți dintre japonezi profită pur si simplu de aceste hoteluri ale dragostei, în timp ce străinii, de cele mai multe ori, le categorisesc sub eticheta „Japonia ciudată”.

Dacă există vreunul dintre voi care poate depăși barierele de prejudecată și de pudoare excesiv promovate în societatea românească și bine manipulate de politicienii noștri, atunci poate veți da o șansă acestei idei de vending. Da, e posibil, să o înăbușiți din fașă chiar voi, gândindu-vă că diferențele de cultură și de mod de a privi sexualitatea între societățile noastre (niponă și română) este prea mare, DAR totul depinde de voi. Poți face orice dacă ai curaj și viziune. Mie mi-ar place să văd și în România implementată o astfel de idee.

Ce sunt Hotelurile Dragostei

Un vizitator în Japonia nu va avea dificultăți în a recunoaște un hotel al dragostei – deși ele nu mai sunt proiectate atât de extravagant ca înainte. Spre deosebire de un hotel obișnuit, hotelurile dragostei tind să aibă mai puține ferestre, pentru mai multă intimitate. În mod asemănător, parcările sunt de obicei ascunse în spatele unei bariere, astfel încât clienții să poate veni și pleca fără a atrage prea multă atenție. Uneori, doar numele hotelului este indiciul suficient pentru ca un trecător să recunoască un hotel al dragostei – un nume foarte neobișnuit pentru un hotel sau cu dublu înțeles. Și, în final, dacă nu din alte motive, pancarta de la intrare cu lista de prețuri este un indiciu clar, fie că e vorba de prețul întreg pentru o „Ședere” peste noapte sau doar puțin peste acea sumă pentru o „Odihnă” de două ore (precedată, putem bănui, de un puseu de activitate destul de intens).

În interior, pe lângă paturile duble imense și o vastă gamă de „jucării pentru adulți”, hotelurile dragostei de astăzi sunt dotate cu o gamă vastă de facilități, inclusiv scaune de masaj, jacuzzi, console pentru jocuri video și un echipament de karaoke. Și toate acestea la un preț destul de convenabil. Dar, pentru a supraviețui, hotelurile dragostei trebuie să își actualizeze constant meniul de servicii și facilități pentru a satisface nevoile clienților exigenți.

Precursorii Hotelului Dragostei

În anul 1930 apar hotelurile „enshuku”. Doamne „profesioniste” din perioada Edo închiriau camere pentru a-și distra clienții, dar abia în era Showa timpurie au început cuplurile obișnuite să utilizeze camerele de închiriat denumite enshuku (care cuvânt-cu-cuvânt înseamnă „locuințe pentru un yen” ce stau la baza hotelurilor dragostei din zilele noastre). Aceste locuri oferă musafirilor opțiunea de a plăti un yen pentru a închiria o cameră pentru câteva ore, mai degrabă decât să plătească mai mult pentru o noapte întreagă. Aceste hoteluri sunt frecventate de toată lumea de la „femei ale nopții” la femei obișnuite.

Totuși, multe dintre hoteluri au fost nevoite să își închidă ușile în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial. După război, pentru o vreme, cuplurile au fost nevoite să recurgă la locuri în aer liber – precum parcul din fața Palatului Imperial din Tokyo sau zona din jurul Castelului Osaka – pentru întâlniri romantice.

Câțiva ani mai târziu, când Japonia a început să-și revină după război, construcția zonelor rezidențiale și a facilităților comerciale a progresat rapid, îndemnată de explozia de cerere din timpul Războiului Coreean. Un număr uriaș de lucrători au venit în zone urbane, crescând cererea pentru locuințe de închiriat și cauzând un val de construcție de hoteluri. Cuplurile au profitat și ele de noile facilități, dar mulți doar voiau să utilizeze o cameră pentru o oră sau două. Ca răspuns, proprietarii au stabilit tarife la oră și au făcut un profit uriaș de pe urma acestei abordări.

Motelurile echipate pentru a atrage cupluri au început să răsară în și în jurul districtelor de divertisment. La un anumit moment dat, aceste locuri au devenit cunoscute ca fiind hanuri tsurekomi – de la verbul ce înseamnă „a găzdui” sau „a duce cu sine”. Adică, dacă un bar era locul unde puteai „agăța” o parteneră, hanul tsurekomi era locul unde o puteai duce la sfârșitul serii.

Numărul acestor hanuri s-a înmulțit ca ciupercile după ploaie la sfârșitul anilor 1950 și începutul anilor 1960. Până în 1961, erau în jur de 2,700 de hanuri tsurekomi numai în centrul orașului Tokyo. Multe dintre bordeluri și-au mutat operațiunile în aceste locații ca răspuns la Legea prevenirii prostituției intrată în vigoare în 1958, iar alții, văzând că banii se puteau face ușor, și-au convertit propriile reședințe în tipul acesta de locuri destinate dragostei. Toate acestea se petreceau în perioada de dinaintea Jocurilor Olimpice de la Tokyo din 1964.

Vending în Hotelurile Dragostei

În unele dintre hotelurile dragostei este puțin probabil să vedeți vreo urmă de personal, deoarece majoritatea acestora sunt automatizate. Cel mai probabil veți folosi un ecran tactil pentru a selecta dacă doriți să stați pentru „odihnă” (adică, planul tarifar la oră) sau pentru o „ședere” peste noapte și să vă selectați camera. Mini-barul este mai degrabă un aparat de vending într-un frigider, televizorul este pre-setat pe o varietate de video-clipuri stimulante, iar luminile/muzica/telecomenzile de pe pat sunt gestionate de pe o singură consolă. Unele hoteluri chiar oferă niște costume pentru a completa tema camerei, în caz că doriți să vă bucurați de puțin joc de rol. Iar jacuzzi-urile sunt o caracteristică a celor mai multe camere.

Deși automatizarea completă este acceptată ca fiind scopul esențial al hotelurilor dragostei, nu toate hotelurile au ajuns în acest stadiu. Când se vor actualiza aceste hoteluri, vom profita de avantajul tehnologiei ce se dezvoltă rapid: noi ecrane tactile mari cu opțiuni de limbă pentru a selecta camere (vesti bune pentru turiști) și în viitorul nu tocmai îndepărtat, roboți la recepție!

Hotelurile Iubirii nu sunt ceea ce credeți. Pe bune.

Spre deosebire de multe hoteluri Western unde puteți găsi un cupon de reducere pentru serviciul de escortă sub perna dumneavoastră, hotelurile dragostei din Japonia sunt strict pentru amatori. Nu poți comanda o escortă prin intermediul ecranului tactil din camera dumneavoastră, nici nu veți găsi o „grămadă” de prostituate învârtindu-se la intrare.

Acum, odată cu apariția aplicației Tinder și a altor aplicații care sunt destinate pentru întâlnirile fără angajamente, hotelurile dragostei par să fie un fel de ajutor pentru o strategie mai dezvoltată de a profita de pe urma întâlnirilor ilicite. Oamenii vor afla cum să-și satisfacă poftele, deci de ce să nu facem niște bani din asta?

Picioarele umflate vă pot aduce în camerele hotelurilor iubirii

Imaginați-vă dacă am fi putut să ne cazăm în cel mai apropiat hotel al dragostei? În timpul unei ferestre între cursuri, să spunem? Imaginați-vă că tot stresul, toată agitația, toată vinovăția, anxietatea, toate dispar după câteva ore în camera dragostei. Puteam să ne întoarcem la studii învigorați, eliberați de povara constantă a libido-urilor noastre. Cel puțin pentru ceva timp.

Astăzi, nu cred că își va mai rezerva vreunul din noi o excursie în Japonia doar pentru experiența unui hotel al dragostei. Și totuși, turiști de toate vârstele consideră aceste hoteluri ca fiind o alternativă bună în fața hotelurilor full service scumpe, mai pompoase. Pentru anumiți călători epuizați, un pui de somn de două ore la mijlocul zilei într-un hotel al dragostei, cu sau fără ceva picanterii, le poate încărca bateriile și în același timp, le poate odihni picioarele umflate.

Alții le consideră a fi perfecte pentru o ședere peste noapte atunci când călătoresc dintr-un oraș în altul. LoveInnJapan.com este un portal online ce servește ca un „manual de utilizare” cu privire la hotelurile dragostei, în timp ce le permite vizitatorilor să caute aceste locații în funcție de zonă sau oraș, precum și să vizioneze diferitele stiluri ale camerelor disponibile.