Domeniul divertismentului și al ticketingului s-a dezvoltat rapid, odată cu milioanele de evenimente organizate în fiecare an la nivel global. În acest mediu, este esențial ca organizatorii să înțeleagă preferințele...

Tendințe în domeniul ticketingului în 2018

Domeniul divertismentului și al ticketingului s-a dezvoltat rapid, odată cu milioanele de evenimente organizate în fiecare an la nivel global. În acest mediu, este esențial ca organizatorii să înțeleagă preferințele consumatorilor, precum și să își seteze prioritățile în domeniul e- ticketingului.

Cercetarea algoritmului de achiziție pentru anumite evenimente specifice, prognozarea venitului și determinarea rapidă a faptului dacă vânzările de bilete vor scădea sau nu investițiile, sunt căi importante ce ajută la înțelegerea mai bună a businessului. Iar cu ajutorul tehnologiilor inovatoare din industria de ticketing, a devenit din ce în ce mai ușor să se adune date, să se analizeze aceste date și să se calculeze venitul generat de un eveniment.

Iată topul celor cinci tendințe din domeniul ticketingului care vor influența industria în 2018:

1.  Blockchain: securitate sporită

Două dintre cele mai mari probleme din domeniul ticketingului sunt frauda și prețurile exorbitante de re-vânzare ale biletelor.

Una dintre tehnologiile cu care industria de ticketing a lucrat în ultima perioadă a fost blockchain, lucru ce a intrigat comunitatea de afaceri și a generat foarte mult zumzet. Întrebarea inevitabilă este „De ce au nevoie companiile de ticketing de blockchain?” Răspunsul este controlul. Deoarece blockchain înregistrează fiecare tranzacție, puteți urmări fiecare bilet vândut pentru un eveniment și puteți identifica cumpărătorii și pe cei ce le revând.

2.   Angrenarea fanilor: transmisia live, notificări push și altele

Transmisiunile live captează interesul și celor care participă la eveniment și celor care nu participă. S-a creat recent o aplicație ce transmite în video-streaming un spectacol aviatic. Acest lucru ajută organizatorii evenimentului să crească venitul prin interacțiune socială sporită.

La nivel global, traficul rezultat din videoclipurile on-line va constitui mai bine de 80% din întregul trafic de internet al consumatorilor până în 2020, conform unui raport Cisco. Cu ajutorul altor tehnici precum filmare spațială, videoclipuri 360 și filmare cu drona, organizatorii evenimentelor pot crea cu ușurință conținut captivant. Și pot obține o personalizare mai bună prin notificările de tip push ce afișează actualizările asociate unui eveniment în timp real sau ajută fanii să navigheze în cadrul locației.

3.  Vânzarea prin intermediul rețelelor de socializare: descoperiți potențialul complet al acestora

Conform Eventbrite, mai bine de 550 de milioane de persoane utilizează Facebook Events în fiecare lună.

Dacă dorești să vinzi bilete prin intermediul Facebook, nu există în prezent opțiuni în acest sens – decât dacă ești Ticketmaster sau Eventbrite. (În Aprilie 2016, ambele companii au anunțat că au semnat acorduri permițându-le să vândă bilete pe site-ul Facebook.) În prezent, o metodă simplă de depășire a situației este copierea URL-ului site-ului evenimentului dumneavoastră în câmpul „Bilete” al Facebook Events.

Sperăm ca anul ce vine să permită utilizatorilor să cumpere bilete prin intermediul rețelelor de socializare, fără a îi redirecționa către o pagină de internet rampă a unui eveniment. Imediat ce Facebook va da OK-ul organizatorilor de evenimente pentru a vinde bilete pe site-ul său, lucrurile vor sta altfel în acest domeniu.

4.  Analize de avantaj

Nu este surprinzător, giganți tehnologici precum Microsoft, IBM și SAP investesc masiv în analize, mai precis analize IoT – și datele obținute le folosesc pentru a câștiga o perspectivă mai amplă a afacerilor ce se preconizează a crește în 2018. Când vine vorba de evenimente din industrie, organizatorii au date ce pot fi analizate în scopul sporirii eficiente a angrenării, extinderea accesibilității, îmbunătățirea experienței clientului și sporirea creșterilor din vânzări și ROI (Return of Investement) de marketing. În marketingul de eveniment, analiza datelor este un instrument critic în cadrul unei vaste game de aplicații și sisteme de management. Puteți beneficia de pe urma aplicării analizelor în trei zone:

Analiza de e-mail

Marketingul prin e-mail este o manieră eficientă de a promova evenimente și mai bine de 75% din firme o folosesc. Analiza de e-mail poate oferi perspective cu privire la măsura în care interacționează destinatarii cu ceea ce ați trimis – dacă interacționează. Iar analizele vă pot ajuta să creați și să programați e-mail-uri astfel ca acestea să aibă cel mai pozitiv impact asupra destinatarilor.

Analiză în cadrul angrenării fanului

Examinarea datelor din surse precum platformele de înregistrare on-line, chipuri RFID, marketing de e-mail, canale de socializare și aplicații de mobil vă permite să verificați ratele de conversie, descărcarea aplicațiilor și înregistrări. Fără aceste date, e ca și cum ați fi în întuneric. Scopul adunării acestor date este de a converti vizitatorii paginii în participanți înregistrați sau cumpărători de bilete și de a determina dacă vânzările de bilete vor scădea sau nu investiția.

Analiza în gestionarea locației

Companiile de servicii de ticketing au solicitat diverselor companii care dezvoltă soluții software în domeniu să creeze aplicații de gestionare a locației / monitorizare a evenimentului care să le permită accesul imediat proprietarilor locației la informațiile cu privire la vânzarea biletelor. Aplicațiile pe care le-au dezvoltat transmit o alertă pentru a înștiința instant proprietarii locației dacă au înregistrat profit, dacă și-au recuperat investiția sau dacă ies pe minus. Cu informații de business de așa natură, proprietari locațiilor pot lua decizii cu privire la preț pe loc sau chiar pot amâna evenimentele. Iar companiile de ticketing beneficiază de atragerea și menținerea clienților cu ajutorul informațiilor pe care le furnizează.

5.   Control acces streamline / validare bilete

Controlul accesului poate fi simplificat prin intermediul alertelor trimise pe dispozitivele mobile atunci când numărul participanților a atins o limită prestabilită la locul evenimentului. Companiile de servicii de ticketing vor oferi soluții prin intermediul tehnologiilor precum NFC, RFID, recunoașterea feței sau a vocii și biometrie. Există companii de soft care activează în domeniu care au dezvoltat o aplicație de validare a biletelor folosind tehnologia de platformă încrucișată (cross-platform) care au sporit eficiența controlului accesului.

Un alt exemplu interesant de validare de bilete sau de acces este prin intermediul aplicației Bluetooth. Oricine o are pe telefon. Această aplicație permite angajaților unei companii să utilizeze Bluetooth pentru a deschide ușa biroului unde lucrează. Astfel un deținător de bilet ce trece o linie la o poartă unde este instalată această aplicație va fi detectat rapid și se va verifica valabilitatea biletului. Setarea poate fi ajustată pentru a permite una sau mai multe intrării per participant. În cazul deținătorilor de bilete VIP, setarea poate susține participarea în cadrul mai multor locații din cadrul unui eveniment.