Având în vedere faptul că prețurile stagnează, chiriile sunt mari, iar costurile cu forța de muncă îi mănâncă profitul, Azan Tengku, directorul companiei de cadouri Kalms din Singapore, a decis...

Mută-ți afacerea de retail în vendomate

Având în vedere faptul că prețurile stagnează, chiriile sunt mari, iar costurile cu forța de muncă îi mănâncă profitul, Azan Tengku, directorul companiei de cadouri Kalms din Singapore, a decis să își închidă magazinele și să își mute toate produsele în vendomate. Ei bine acesta este începutul poveștii unui om de afaceri din Singapore care a fost nevoit să-și regândească tot business-ul pe alte baze.

Singapore înregistrează una dintre ratele de creștere cele mai rapide în ceea ce privește vânzarea din vendomate la nivel mondial, chiar dacă există semne de saturație pe piețele mari precum Japonia, care la 5,5 milioane de automate are cel mai mare număr de vendomate per cap de locuitor din lume.

Vending vs Retail

Problema cu retailul și cu magazinele este că chiria este mare iar angajați buni nu găsești pe toate drumurile. În plus, creșterea populației în anumite părți ale globului face ca lipsa de spațiu să devină o problemă la fel de mare ca lipsa personalului și chiriile mari.

De la lansarea primului vendomat la sfârșitul anului 2016, Kalms afirmă că a înregistrat o creștere de lună-la-lună de 15% timp de 16 luni consecutive.

Compania încheie acum parteneriate cu alte companii care vând alimente, îmbrăcăminte și produse electronice în vendomatele sale care îi permite să scoată la operare alte sute de automate în cursul următorului an în statul-insulă.

Când retailul scade cresc afacerile producătorilor de aparate de vending. De exemplu unul din producătorii de automate din Singapore, Le Tach, în anul 2011 producea 50 de aparate de vending iar acum produce peste 1.000 de unități pe an.

Un alt avantaj al vendomatelor din ziua de azi este că automatele s-au diversificat și ele de la vânzarea de băuturi și gustări la vânzarea de lucruri zilnice esențiale și accesorii.

Eco

Pe lângă avantajul că vendomatele își permit chirii mai mici și personal mai puțin, aparatele de vending sunt Ecologice, pot avea funcția de oprire automată la câteva momente după folosirea lor, sau pot folosi energia solară dacă sunt operate în exterior.

Creștere Rapidă

Există țări ca Singapore, Rusia, China, Tailanda și Emiratele Arabe Unite care au unele dintre piețele cu cele mai rapide creșteri. Între timp, datele Euromonitor, adunate prin interviuri cu organisme comerciale și companii, arată că piețele majore din Japonia sunt în scădere din cauza competiției crescute și a consumatorilor sensibili la prețuri.

În Singapore, guvernul a încurajat companiile din industrie să adopte formate mai reduse din punct de vedere al forței de muncă, împreună cu măsuri care să le scadă nădejdea în lucrători străini ieftini și care să asigure mai mult acces localnicilor la locurile de muncă.

Tendința către vânzările robotizate ar putea avea totuși limitările sale

Cei care dețin magazine de retail spun însă că modelul funcționează doar pentru achiziții de urgență și că nu se îngrijesc de nevoile cumpărătorilor obișnuiți sau ale milioanelor de turiști care dau năvală în orașele de pe tot globul în fiecare an.

Criticii vendingului spun că anumite produse necesită mai multe explicații date clienților și ar fi nevoie de interacțiune umană, lucru care se pierde în lumea vânzărilor robotizate.

Oamenii vor o experiență senzorială, nu neapărat una cu o persoană, dar doresc de cele mai multe ori să vadă ceea ce cumpără.

Până și marii operatori din online tind să treacă în retailul offline, vezi Amazon care și-a deschis propriile magazine de proximitate, Amazon Go.

Automatele de vending pot fi un avantaj pentru cei din retail care își doresc doar vânzări, dar pot fi o nenorocire pentru cei responsabili din retail care au nevoie să potrivească produsul cu nevoile consumatorului, susțin în final retailerii clasici.

În fine, părerile sunt pro și contra și probabil că așa vor fi mereu, important este ca voi să știți ce vreți și mai ales ce puteți. Dacă produsele voastre se pretează totuși la o vânzare scurtă, fără să fie nevoie de prea multe explicații din partea vreunui vânzător, părerea mea este că e cazul să vă gândiți serios dacă mutarea magazinului dumneavoastră într-un vendomat nu ar fi o soluție mai economică pentru businessul vostru.