Evenimentul a avut loc la Ramada Plaza, în perioada 6-8 iunie, şi a fost organizat de distribuitorul local al Satro in România, Rolim Comprod. Aceasta eveniment al distribuitorilor Satro din...

Satro Quality Drinks

Evenimentul a avut loc la Ramada Plaza, în perioada 6-8 iunie, şi a fost organizat de distribuitorul local al Satro in România, Rolim Comprod. Aceasta eveniment al distribuitorilor Satro din toată lumea a fost la a doua ediţie, după ce primul a avut loc în Germania, anul trecut. Johan G. Veraar, Senior Sales Manager Satro Gmbh, ne spune de ce Satro este unul dintre cei mai importanţi furnizori pe vending din Europa…

Spuneţi-ne câteva vorbe despre istoria Satro…

Satro este, să spunem, o companie foarte experimentată, care activează în mai multe domenii de afaceri, cu sediul în Lippstadt, Germania. Ne concentrăm, însă, în mod prioritar pe două domenii diferite: componente pentru ferme din toată lumea şi, bineînţeles, industria de vending. Avem 40 de ani experienţă în vending şi suntem numărul doi, după percepţia noastră, în această industrie. Avem o fabrică de ultimă generaţie la Lippstadt, pentru că am adunat toată tehnologia sub un singur acoperiş, cu ajutorul căreia le oferim clienţilor toate elementele necesare.

Care sunt punctele forte în vending ale companiei?

Oferim produse Premium distribuitorilor, în special cele bazate pe ciocolată şi cacao. De asemenea, suntem foarte bine orientaţi şi ne gândim de două ori înainte să demarăm o colaborare. Astfel, avem numai parteneri de încredere.

Care sunt produsele cele mai importante?

Cappuccino, ceaiul instant şi cele bazate pe lapte, precum ciocolata caldă, etc.

Şi care sunt cele mai bine vândute?

Cele bazate pe ciocolată şi lapte. Consumul de cafea creşte, iar producţia nu, aşa că specialităţile pe bază de cafea sunt mai importante anul acesta pentru noi. Poţi face un cappuccino bun doar cu un lapte bun. Omul consumă cu ochii. Să vinzi înseamnă să livrezi ceea ce ai promis.

Apropo de parteneri, aveţi în plan deschiderea unei fabrici în afara Germaniei?

Avem un plan de business bine pus la punct şi câteva strategii, printre care colaborarea îndeaproape cu key accounts din întreaga lume. Suntem foarte apropiaţi de ei. A doua strategie este de a opera cu distribuitori în special din Europa, cu care avem contracte exclusive, ca şi în România. Dezvoltăm astfel piaţa de vending ca pe un întreg în fiecare ţară. Ne interesează să ajutăm distribuitorii să aibă logistica şi celelalte lucruri disponibile cât mai la îndemână. Aşadar, suntem, în acelaşi timp, şi furnizor şi partener de afaceri, pentru că trebuie să ştii foarte bine ceea ce vinzi şi să te comporţi ca atare. Iar acum ne concentrăm pe piaţa est europeană…

Cum vedeţi piaţa de vending din România?

Noi credem ca această piaţă are un mare potenţial, chiar dacă este încă la început. Aşa că încercăm să facem lucrurile posibile şi aici, pentru că, până la urmă, oamenii sunt la fel peste tot, la fel şi nevoile. Dar avem un drum lung de parcurs.

Şi cum veţi face acest lucru?

Avem un model de afacere, bazat pe colaborare, care începe de la operatori locali şi oameni din România care pot oferi mentenanţă aparatelor pe care le aducem aici. Suntem aici să ajutăm, la asta ne pricepem cel mai bine. Nu cred că vom construi o fabrică aici, nci nu cred că este nevoie. Este de-ajuns să faci totul într-un singur loc, după care să distribui. Nu are sens să-ţi împrăştii logistica în toată Europa, mai ales când încercăm să oferim servicii Premium.

De ce al doilea eveniment Satro Quality Drinks se ţine la Bucureşti?

Primul a fost acasă, în Germania. Anul acesta, Livia Popescu, directorul general al Rolim Comprod, distribuitorul nostru exclusiv în România şi unul dintre cei mai buni parteneri, ne-a oferit posibilitatea să ţinem acest eveniment aici.