Numărul magazinelor de vending bazate pe Self Checkout (SCVM) continuă să crească într-un ritm rapid în SUA. În condițiile unui mediu de afaceri competitiv cum este cel din această industrie,...

Tehnologia Self Checkout, în creştere

Numărul magazinelor de vending bazate pe Self Checkout (SCVM) continuă să crească într-un ritm rapid în SUA. În condițiile unui mediu de afaceri competitiv cum este cel din această industrie, aceste SCVM-uri apar în toată țara și dau naștere unor vânzări extraordinare.

Schimbarea nu este niciodată ușoară. Pentru a furniza un SCVM, un operator de vending trebuie să investească în noi echipamente, să învețe cum funcționează, să investească în produse noi și să stabilească un nou sistem de distribuție. Dar operatorii vizionari consideră că aceste SCVM-uri le permit să ofere clienților ceea ce își doresc. Ce ne învață instalațiile de tip SCVM până acum? Cea mai dramatică diferență față vending este cea legată de unitățile de stoc (SKU) disponibile clienților prin intermediul SCVM. Operatorii învață că trebuie să devină veritabili retaileri pentru a avea succes cu SCVM-urile. Asta nu înseamnă că nu se aplică aceleași condiții ca și în vending. Dar în cazul SCVM-urilor, miza (la fel ca și profitul) este mult mai mare.
Potrivit BBC Research din Denver, Colorado, în următorii cinci ani, volumul de vânzări prin self checkout va crește cu o rată anuală de 9,3%, față de doar 3,2% cât se estimează pentru vending. Acest procent de 9,3% se referă la toate tipurile de self checkout, inclusiv sistemele folosite de retailerii tradiționali. Este prudent să presupunem că SCVM se va răspândi cu o rată mult mai mare. Dacă operatorii de tip chioșc nu își diversifică liniile de produse și nu oferă replici aproape exacte ale articolelor de vending, consumatorii din locațiile SCVM vor fi în curând nesatisfăcuți.
Operatorii de vending, care în mod tradițional consideră mâncarea proaspătă ca fiind o povară, trebuie să devină inventivi în materie de mâncare atunci când înființează un chioșc și să se considere operatori de tip restaurant. Mâncarea proaspătă nu este singurul domeniu asupa căruia operatorii trebuie să facă o analiză critică a produselor ce trebuie folosite în SCMV-uri, dar este cea mai importantă categorie deoarece reprezintă modul de diferențiere al unui operator față de competitorii săi, și în același timp și modul prin care chioșcul respectiv poate deveni un local în care se mănâncă.
Snacks-urile și bomboanele reprezintă de asemenea oportunități de diferențiere. Un operator trebuie să se întâlnească cu producătorii de snacks-uri și bomboane pentru a determina ce produse individuale de genul “oferte speciale” se pot oferi adițional. Diverse produse individuale de genul celor vândute în magazinele de cartier vor fi cruciale pentru succesul chioşcurilor. Prețuri mai mari înseamnă profituri mai mari.
Băuturile reci constituie alte 30-35% din vânzările, atât în unități cât și în dolari, ale chioşcurilor. Un operator trebuie să furnizeze o gamă întreagă de băuturi, nu una limitată ca în locațiile de vending ce se bazează pe băuturile la sticlă. Mai mult decât atât, cercetările arată că consumatorii sunt mai interesați de achizionarea de băuturi speciale și fără acid la prețuri mai mari, și implicit profituri mai mari pentru comercianți, decât de cumpărarea băuturilor carbogazoase standard.
În final, sistemul SCVM trebuie să urmărească tot consumul și vânzările OCS (Office Coffee Service). Consumul/vânzările de cafea la o locație de tip chioșc poate varia între 25-40% din vânzările totale. Operatorii SCVM trebuie să intergreze automatul de cafea în software-ul chioșcului. Dacă o companie oferă angajaților cafea gratis, automatul trebuie să poată urmări consumul de cafea.
Prin urmărirea consumului de cafea, operatorul poate trimite trimestrial un raport care arată suma totală pe care fiecare angajat o primește prin intermediul cafelei gratis consumată din acea locație. Mai mult, dacă un consumator plătește pentru cafea, chioșcul ar trebui să integreze vânzările de la aparatul de cafea în aplicația software astfel încât plata să poată fi efectuată prin intermediul etichetei cu cod de bare în loc de apăsarea unor ferestre pe sistemul video cu ecran tactil. Aceasta poate fi o problemă în unele cazuri, dar furnizorii de sisteme SCVM lucrează la rezolvarea ei.
Până acum, este clar că procesul de selectare a produselor și furnizorilor acestora este un aspect important pentru succesul SCVM-urilor. Acest aspect poate fi privit într-o manieră pozitivă, negativă sau în ambele. Noi îl considerăm pozitiv deoarece permite operatorului să caute cele mai bune valori pentru a furniza cele mai bune servicii. Dacă operatorii vor să fie vânzători profesioniști, trebuie să selecteze produsele pe baza a ceea ce își doresc consumatorii.