Expo 24 a organizat, în perioada 3-5 noiembrie, târgul internaţional Vending Expo, în cadrul Sălii Polivalente din Bucureşti. Vending Inside a fost partener media al evenimentului, care a reprezentat un...

Vending Expo 2011

Expo 24 a organizat, în perioada 3-5 noiembrie, târgul internaţional Vending Expo, în cadrul Sălii Polivalente din Bucureşti. Vending Inside a fost partener media al evenimentului, care a reprezentat un loc de întâlnire între experţii din domeniu şi vizitatori, şi a cules câteva impresii la cald…

N-am fost aici din prima zi, am ajuns de abia de două zile. Este, de asemenea, prima dată cînd suntem prezenţi ca expozanţi în România. Am numai impresii pozitive. Am intrat în contact cu mulţi oameni din industrie. Iar în România, ca şi în alte ţări din estul Europei, piaţa încă nu este saturată, aşa că este o provocare pentru noi prezenţa şi operarea pe piaţa românească de vending. (Dietmar Zewen – Regional Sales & Service Manager, Crane Merchadising Systems)

Crane pune la dispoziţia clienţilor săi toate gama de produse şi servicii necesare vendingului. Recent, am început colaborarea cu Norad deoarece vedem un potenţial semnificativ pe pieţele din estul Europei. Dorim să înţelegem dinamica pieţei din România şi să explicăm operatorilor avantajele afacerii de vending, atunci când aceasta este făcută aşa cum trebuie. Noi suntem dispuşi să oferim soluţiile necesare. Expoziţia din acest an a fost una reuşită, foarte interesantă şi de calitate. Suntem încântaţi că am fost prezenţi în România pentru prima dată şi vom veni, cu siguranță, şi data viitoare. (Budimir Sever – Emea Sales Director, Crane Merchadising Systems)

Piaţa de vending este destul de slab dezvoltată în momentul de faţă, dar are un potenţial extraordinar pe viitor. Mai ales că România este o piaţă devoratoare de tehnologie nouă, iar din punct de vedere al vânzărilor, ţara noastră este foarte puţin exploatată. Până în momentul de faţă, doar pe vendingul de cafea avem o oarecare diversificare. În Europa se preferă tot mai mult un comerţ fără vânzător. Probabil că şi în România se va ajunge tot acolo…. Referitor la expoziţie, în prima zi am avut un vizitator la trei minute, iar a două zi la un minut sau chiar la 30 de secunde, în a doua parte a zilei, ceea ce este foarte bine. Suntem mulțumiți de rezultatele participării la acest târg însă munca abia de acum începe. (Mihaela Stirb – Service Logistic Manager CE Europe, Norad Group)

Mulţi dintre cei care au fost anul trecut mi-au spus că anul ăsta nu vor mai veni. Noi spunem că dacă la anul se va organiza în maniera de acum nu vom mai veni, pentru că expoziţia nu este de efect. Ar merita să fie şi o participare a jucătorilor străini care au distribuitori în România. Dacă ar fi o participare mai semnificativă, atunci şi interesul ar fi mai mare. Standul nostru este la intrare şi am avut vreo cinci sau şase oameni care puteau fi potenţiali clienţi. Nu pot să spun că a fost un succes expoziţia, fiindcă un potenţial câştig nu există…. Referitor la piaţa de vending românească, sunt puţin optimist. Mă aştept ca 2012 să însemne un pas înainte în ceea ce priveşte abordarea pieţei de către operatori. Mă aştept să crească preţurile de vânzare, pentru că preţurile din România cele mai mari sunt mult sub cele mai mici din Europa. (Pavel Lizska – Manager General, Alois Dallmayr Automaten-Service)

Este foarte probabil să nu fim prezenţi la următoarea expoziţie. Din punct de vedere al unui târg profesionist, Sala Polivalentă nu este locaţia cea mai bună. În sfârşit… Ar fi fost ideal dacă s-ar fi desfăşurat la Romexpo, fiindcă în acelaşi timp avea loc RomHotel, iar avantajul ar fi fost evident pentru noi. Mulţi potenţiali clienţi au fost acolo şi aici n-au mai ajuns (Râde). Un alt aspect este acela că din punct de vedere tehnic nu am putut face ceea ce ne-am fi dorit. Pe de altă parte, numărul de vizitatori mi s-a părut satisfăcător, iar faptul că s-a desfăşurat şi într-o zi de weekend a fost un aspect pozitiv. (Livia Popescu – Manager General, Rolim Comprod)

Târgul de anul acesta a fost peste aşteptări. În afară de întâlnirile cu partenerii consacrati am iniţiat discutii de colaborare si cu clienti noi. Rezultatul este, pentru noi, unul pozitiv. Toată lumea se raportează la perioada de criză, dar noi credem că industria a fost destul de dinamică. Sunt multe firme din domeniu care si-au gestionat bine afacerea, au inregistrat si vor inregistra cresteri. (Eugen Manolache – Manager Vanzari, Dair Comexim 2000)

Expoziţia a fost reuşită, la subiect şi bine promovată. Contactele au fost extraordinar de bune şi sperăm să participăm şi la expoziţiile viitoare. Am dori să o vedem mai extinsă, prin participarea a mai multor firme. Bănuiesc că vendingul încă este un sector unde poţi face profit cu o investiţie mică. Important este să faci faţă competiţiei. (Elvis Hirsali – Managing Director, Emedez Trading)

Din punctul nostru de vedere, anul acesta a primat calitatea – au venit vizitatori focusaţi pe acest sector –, însă cantitatea a fost mai slăbuţă. Dar nouă ne place calitatea. Se vede ca a fost mai bine orientat către clienții care ne interesează pe noi. În ce privește viitorul industriei noastre, se pune accentul și pe alte modalități decât cele tradiționale, apar aparate noi care vând și alte servicii diferite față de cele cu care am fost noi obișnuiți până acum. Observam și un trend crescător în domeniul controlului de la distanță al automatelor vending (telemetrie), iar piaţa noastră este într-o etapă vizibilă de maturizare prin introducerea noilor tehnologii şi servicii.
(Adrian Neagu – Director Marketing, Alcor Holding)

Pentru noi, chiar dacă a fost mai mică expoziţia, am avut mai multe contacte decât anul trecut şi mai benefice. Pentru noi faptul ca am fost separati de targul de gaming a fost un avantaj pentru ca au venit cei interesati strict de domeniul nostru. Am beneficiat de vizite atât din partea unor clienți vechi, cât și din partea unor potențiali clienți, asta chiar dacă pe de-a întregul au fost mai puțini vizitatori ca anul trecut.
Probabil că România încă nu este piaţa care necesită organizarea acestui târg în fiecare an. Piaţa de vending cred că în următorii ani se va axa şi pe alte domenii de activitate. (Adrian Mitroi – Director Vanzari, General Vending)

Târgul de anul acesta a fost interesant. Contactele au fost suficient de multe încât să spun că n-am aruncat banii pe geam. Din tot ce am discutat la târg, pe durata celor trei zile, voi reuşi să aduc o cifră de afaceri în plus companiei. De fapt, asta a fost şi miza prezenţei noastre. Industria de vending românească pare că se îndreaptă către second-hand. Dacă eu vin aici cu nişte soluţii interesante, iar oamenii mă întreabă de surse second-hand? Preţul este o problemă. Practic, adevărata problemă este amortizarea aparaturii. (Marian Alexe – Director General, Partener Coffee Services)