Acum nu mai este mama cea care îți amintește să nu mănânci acel “dulce”. Un nou automat utilizează tehnologia de recunoaştere facială pentru a restricționa cumpărarea anumitor alimente care nu se potrivesc profilului personal al pasionatului de gustări. Automatul Luce X2 Touch TV poate fi programat să identifice utilizatorii şi să țină minte preferinţele lor în materie de gustări – accesând chiar și vârsta acestora, dosarele medicale şi istoria cumpărăturilor efectuate de aceștia, scrie Telegraph. În cazul în care alegerea gustării utilizatorului nu se potriveşte profilului acestuia, Luce X 2 nu îi va distribui produsul.

Smart Vend Solutions, unul dintre creatorii aparatului Luce X 2, tocmai a lansat aparatul în U.K., şi spune că acesta poate fi programat să îi oprească pe copii să cumpere ţigări, pe pacienţii din spitale îi ține departe de alimentele sărate sau dulci şi îi ajută pe cei la dietă să rămână pe drumul cel bun. Malcolm Standage, de la Smart Vend Solutions a declarat pentru Telegraph că acest lucru ar putea redefini industria de vending.

“Lansarea primei producţii complete de tehnologie cu recunoaștere facială reprezintă un progres care va aduce beneficii nelimitate întreprinderilor şi consumatorilor din întreaga Marea Britanie”, a spus acesta. Nu este prima dată când recunoaşterea facială este folosită în aparatele de vending. Vara aceasta, Coca-Cola a testat un aparat asemănător în Australia, acesta livra produse şi interacționa cu utilizatorii printr-un ecran digital cu led-uri şi o cameră integrată. Şi SAP gigantul software are, de asemenea, propria versiune a unui automat inteligent, care dispensează de toate, de la alimente, băuturi, și până la electronice.

Dar proliferarea aparatului de vending inteligent ridică unele posibile dezavantaje, cum ar fi faptul că oamenii pot să pună pe altcineva să achiziționeze alimente nesănătoase pentru ei sau evidentele probleme de confidenţialitate, deoarece aparatul înregistrează fiecare achiziţie.